Vaihdoimme liittymät tammikuussa 2019 Telialle ja siitä lähtien on liittymissä ilmennyt vikaa, eli vikaa on ilmennyt kahdessa eri puhelimessa. Toisessa vähemmän kuin toisessa. Eli mobiilidata toimii normaalisti ja hyvin, mutta puhelut ja normaalit tekstiviestit eivät saavu perille ennen kuin puhelimen käynnistää uudelleen. Esim. eilen minulle oli yritetty soitella, mutta puhelut kääntyvät vastaajaan ja normaalit textiviestit eivät saavu perille, asun Hämeenlinnassa ja kävin Helsingissä työreissussa ja koko tällä matkalla puhelin ei vastaanottanut viestejä/soittoja. Mobiilidata toimii hyvin. Tämä on todella rasittavaa ja varmaan pätevä syy irtisanoa määräaikainen sopimus? Edellisessä liittymässä ei ollut mitään vikaa. Voiko vika olla SIM-kortissa, koska hankimme samaan aikaan uudet SIM-kortit? Niin ja vikaa ilmenee satunnaisesti, ehkä muutaman kerran kuukauteen. Vikan ilmetessä kännykkä on yhteydessä verkkoon ja puhelimessa lukee Telia.
Alkuun tuossa kannattaa tehdä verkkoasetusten nollaus puhelimelle, jos sitä ei ole vielä kokeillut.
Jos tästä ei ole apua niin sitten ongelmaa tulisi tutkia tarkemmin häiriöilmoituksella.
Ensijaisesti häiriö on oikeus korjata, mutta jos sitä ei pystytä tekemään jostakin syystä niin silloin määräaikaiselle sopimukselle on purkuperuste.
Mikä puhelin? Onko puhelimen näytössä VoLTE / tai Vo WIFI, 4G Puhelut tai wifin merkki yhdistettynä? Meneekö puheluiden aikana laite 3G:lle, toimiiko puhelut 2G tai 3G -verkoissa?
Olen ehkä havainnut samankaltaista ongelmaa, itselläni on puhelimena Samsung Galaxy S8 ja VoLTE/VoWIFI -puhelut ovat käytössä. Tarkkaa aikaa ei ole ylhäällä, kun tämä viimeksi on sattunut, joten siitä ei tikettiä harmi saa aikaiseksi. Ensi kerran kun ilmenee, niin otan tiedot ylös.
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:Alkuun tuossa kannattaa tehdä verkkoasetusten nollaus puhelimelle, jos sitä ei ole vielä kokeillut.
Jos tästä ei ole apua niin sitten ongelmaa tulisi tutkia tarkemmin häiriöilmoituksella.
Ensijaisesti häiriö on oikeus korjata, mutta jos sitä ei pystytä tekemään jostakin syystä niin silloin määräaikaiselle sopimukselle on purkuperuste.
Mielestäni olen kaikki muut tehnyt paitsi palauttamisen tehdasasetuksille. Pitää vielä kertaalleen käydä kaikki läpi ja toivoa parasta.
@anttie88@ kirjoitti:
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
Alkuun tuossa kannattaa tehdä verkkoasetusten nollaus puhelimelle, jos sitä ei ole vielä kokeillut.
Jos tästä ei ole apua niin sitten ongelmaa tulisi tutkia tarkemmin häiriöilmoituksella.
Ensijaisesti häiriö on oikeus korjata, mutta jos sitä ei pystytä tekemään jostakin syystä niin silloin määräaikaiselle sopimukselle on purkuperuste.
Mielestäni olen kaikki muut tehnyt paitsi palauttamisen tehdasasetuksille. Pitää vielä kertaalleen käydä kaikki läpi ja toivoa parasta.
Voisitko kertoa, mikä puhelin on merkiltään ja malliltaan?
@Purnipsi@ kirjoitti:Mikä puhelin? Onko puhelimen näytössä VoLTE / tai Vo WIFI, 4G Puhelut tai wifin merkki yhdistettynä? Meneekö puheluiden aikana laite 3G:lle, toimiiko puhelut 2G tai 3G -verkoissa?
Olen ehkä havainnut samankaltaista ongelmaa, itselläni on puhelimena Samsung Galaxy S8 ja VoLTE/VoWIFI -puhelut ovat käytössä. Tarkkaa aikaa ei ole ylhäällä, kun tämä viimeksi on sattunut, joten siitä ei tikettiä harmi saa aikaiseksi. Ensi kerran kun ilmenee, niin otan tiedot ylös.
Puhelin on Sony XZ1 Compact (G8441) ja puhelin ei VoLTEa tue , ainakaan en mistään löytänyt asetuksista. Pidän harvemmin WiFi päällä ollenkaan. Pitää seuraavan kerran kun vika ilmenee testata pakottamista eri verkkoon 2G/3G/4G, mutta tälläkään vikaa korjata, voidaan vaan todeta että vika 4G verkossa tai jtn... Voihan tuota kokeilla vaikka palauttaa puhelimen tehdasasetuksille jos se auttaisi. Mutta kumma että tekee myös Sony XZ2 compactissa samaa mutta harvemmin. En tiedä tarkkaan miten puhelin verkot toimivat mutta tuntuu siltä että "clientti" tippuu verkosta ja yhteyttä ei saada muodostettua ennen kuin puhelin käynnistyy uudelleen. Otin juuri asetuksen "Valitse verkko automaattisesti" pois päältä ja valitsin verkoksi "Telia FI 4G". Voi olla että tämä pakottaa verkon käyttämään 4Gtä mutta pitää testailla.
@Purnipsi@ kirjoitti:
@anttie88@ kirjoitti:
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:Alkuun tuossa kannattaa tehdä verkkoasetusten nollaus puhelimelle, jos sitä ei ole vielä kokeillut.
Jos tästä ei ole apua niin sitten ongelmaa tulisi tutkia tarkemmin häiriöilmoituksella.
Ensijaisesti häiriö on oikeus korjata, mutta jos sitä ei pystytä tekemään jostakin syystä niin silloin määräaikaiselle sopimukselle on purkuperuste.
Mielestäni olen kaikki muut tehnyt paitsi palauttamisen tehdasasetuksille. Pitää vielä kertaalleen käydä kaikki läpi ja toivoa parasta.
Voisitko kertoa, mikä puhelin on merkiltään ja malliltaan?
Sony XZ1 compact ja toinen puhelin Sony XZ2 compact.
@anttie88@ kirjoitti:
@Purnipsi@ kirjoitti:
@anttie88@ kirjoitti:
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
Alkuun tuossa kannattaa tehdä verkkoasetusten nollaus puhelimelle, jos sitä ei ole vielä kokeillut.
Jos tästä ei ole apua niin sitten ongelmaa tulisi tutkia tarkemmin häiriöilmoituksella.
Ensijaisesti häiriö on oikeus korjata, mutta jos sitä ei pystytä tekemään jostakin syystä niin silloin määräaikaiselle sopimukselle on purkuperuste.
Mielestäni olen kaikki muut tehnyt paitsi palauttamisen tehdasasetuksille. Pitää vielä kertaalleen käydä kaikki läpi ja toivoa parasta.
Voisitko kertoa, mikä puhelin on merkiltään ja malliltaan?
Sony XZ1 compact ja toinen puhelin Sony XZ2 compact.
Kiitos tiedosta. Xz1 ei tosiaan ole VoLTE tukea, eli tukea sille, että puhelut menevät 4G:n yli. Sen sijaan Xz2 Compact sitä Telian verkossa tukee.
Juttelin tuossa käyttäjän @olkitu kanssa, hänellä on Sony Xperia 1 , ja jonkinlaista hyytymistä siinäkin on ollut?
Täydennän tähän viestiin pari juttua hetken kuluttua.
Minun miehellä on Sony Xperia XZ1 Compact ja hänellä ainakin toimii puhelin oikein, mutta kun Android 9 eli Pie päivitys tuli niin silloin oli mikrofoni ongelmia.
Piti käyttää puhelin huollossa vaikka oli vain vasta vähän aikaa ollut.
Kummallista kyllä että useammalla Sonylla on noita verkko-ongelmia, kannattaisi ehkä tarkistaa vielä Sonyjen virransäästö asetukset sekä ilmoitusasetukset. Tehdasasetusten palautuskin monesti korjaa ongelmia (kannattaa varmuuskopioida ennen sitä tärkeimmät tiedostot).
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.