Skip to main content

Vuosi sitten, kun liittymäsopimus läheni loppuaan, otin muualta uuden liittymän. Otin sen City Marketissa sijaitsevasta pisteestä. En ehtinyt kuin kävellä kauppaan, niin minulle soitettiin Telialta. Nyt otin DNA:lta uuden liittymän viime viikolla. Mutta näyttää siltä, että minulla tulee olemaan jatkossa DNA:n liittymä. ☹️

 

--

Muokkaus PihlaHei: Muokkasin otsikkoa "Puhelinliittymä sopimus" kuvaavammaksi, jotta aihe löytyy hauilla helpommin.

Vuosi sitten, kun liittymäsopimus läheni loppuaan, otin muualta uuden liittymän. Otin sen City Marketissa sijaitsevasta pisteestä. En ehtinyt kuin kävellä kauppaan, niin minulle soitettiin Telialta. Nyt otin DNA:lta uuden liittymän viime viikolla. Mutta näyttää siltä, että minulla tulee olemaan jatkossa DNA:n liittymä. ☹️

Onhan sulla vielä markkinointiviestintä hyväksytty Minun Teliassa? Jos olet kytkenyt markkinointiluvat pois päältä, niin emme voi soittaa sinulle tarjousta koskien. 😬 Varmistaisin myös, että onko sinulle tullut meiltä tekstiviestitse jatkotarjousta liittymälle?


Vuosi sitten, kun liittymäsopimus läheni loppuaan, otin muualta uuden liittymän. Otin sen City Marketissa sijaitsevasta pisteestä. En ehtinyt kuin kävellä kauppaan, niin minulle soitettiin Telialta. Nyt otin DNA:lta uuden liittymän viime viikolla. Mutta näyttää siltä, että minulla tulee olemaan jatkossa DNA:n liittymä. ☹️

Onhan sulla vielä markkinointiviestintä hyväksytty Minun Teliassa? Jos olet kytkenyt markkinointiluvat pois päältä, niin emme voi soittaa sinulle tarjousta koskien. 😬 Varmistaisin myös, että onko sinulle tullut meiltä tekstiviestitse jatkotarjousta liittymälle?

Olen hyväksynyt kaiken Telialta. Ei ole tullut tekstiviestiäkään. Jospa ne ovat siellä DNA:lla vähän hitaita toimimaan, kun ei ole tullut mitään muuta kuin sopimus sähköpostiin.


Vuosi sitten, kun liittymäsopimus läheni loppuaan, otin muualta uuden liittymän. Otin sen City Marketissa sijaitsevasta pisteestä. En ehtinyt kuin kävellä kauppaan, niin minulle soitettiin Telialta. Nyt otin DNA:lta uuden liittymän viime viikolla. Mutta näyttää siltä, että minulla tulee olemaan jatkossa DNA:n liittymä. ☹️

Jos pystyt kirjoittelemaan Minun Telian kautta chat -asiakaspalveluun, niin voit todennäköisesti saada esimerkiksi Rajaton 200 M -liittymän 17,99 €/kk ja Lidlin 30 € lahjakortin kaupan päälle.

Vaihtoehtoisesti tältä Telian nettisivulta saat suoraan tuon saman Rajaton 200 M -liittymän hintaan 19,99 €/kk ja saman Lidlin 30 € lahjakortin. 🙂


Vuosi sitten, kun liittymäsopimus läheni loppuaan, otin muualta uuden liittymän. Otin sen City Marketissa sijaitsevasta pisteestä. En ehtinyt kuin kävellä kauppaan, niin minulle soitettiin Telialta. Nyt otin DNA:lta uuden liittymän viime viikolla. Mutta näyttää siltä, että minulla tulee olemaan jatkossa DNA:n liittymä. ☹️

Jos pystyt kirjoittelemaan Minun Telian kautta chat -asiakaspalveluun, niin voit todennäköisesti saada esimerkiksi Rajaton 200 M -liittymän 17,99 €/kk ja Lidlin 30 € lahjakortin kaupan päälle.

Vaihtoehtoisesti tältä Telian nettisivulta saat suoraan tuon saman Rajaton 200 M -liittymän hintaan 19,99 €/kk ja saman Lidlin 30 € lahjakortin. 🙂

 

Tuota, siis pitääkö minun kertoa, että olen ottanut puhelinliittymän muualta, mutta haluaisin kuitenkin olla mieluummin Telialla? Kun te ette ota minuun yhteyttä niin tehdään asia näinpäin. 

Olen nyt vähän ymmälläni, että mitä sanon. 🤔


 

Tuota, siis pitääkö minun kertoa, että olen ottanut puhelinliittymän muualta, mutta haluaisin kuitenkin olla mieluummin Telialla? Kun te ette ota minuun yhteyttä niin tehdään asia näinpäin. 

Olen nyt vähän ymmälläni, että mitä sanon. 🤔

Voit sanoa, että sinulla on tuo puhelinliittymä vaihtumassa DNA:lle ja kysyt mikä olisi heidän paras tarjouksensa jos jäät Telian asiakkaaksi. Koska olet tilannut DNA:n liittymän viime viikolla numeronsiirto on käynnissä ja tämän pitäisi näkyä jo Telian järjestelmässä. 😉

--

Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia


 

Tuota, siis pitääkö minun kertoa, että olen ottanut puhelinliittymän muualta, mutta haluaisin kuitenkin olla mieluummin Telialla? Kun te ette ota minuun yhteyttä niin tehdään asia näinpäin. 

Olen nyt vähän ymmälläni, että mitä sanon. 🤔

Voit sanoa, että sinulla on tuo puhelinliittymä vaihtumassa DNA:lle ja kysyt mikä olisi heidän paras tarjouksensa jos jäät Telian asiakkaaksi. Koska olet tilannut DNA:n liittymän viime viikolla numeronsiirto on käynnissä ja tämän pitäisi näkyä jo Telian järjestelmässä. 

 

Kiitos Sinulle. Nyt on ruuhkaa aspassa niin pitää huomenna ottaa sinne yhteyttä. ⚘️

 

--

Muokkaus PihlaHei: siistitty lainauksia


 

Kiitos Sinulle. Nyt on ruuhkaa aspassa niin pitää huomenna ottaa sinne yhteyttä. ⚘️

Tässä oletkin kivasti saanut vinkkejä tilanteeseen, joka kieltämättä hiukan mystinen siinä mielessä, kun et ole meiltä saanut vielä yhteydenottoa. Tähän väliin haluan mainita erikseen, että ei todellakaan ole  tarkoituksellista. Tietysti haluamme pitää sinut meillä liittymäasiakkaana😊 Liekö sitten tosiaan kyse siitä, että numeronsiirto käy jotenkin hitaalla siellä DNA:lla eikä sen johdosta ole valunut meille asti vielä tietoa siitä. Tämä on nyt puhdasta arvailua, mutta pääset tarkistamaan tilanteen chatin kautta ehkä kaikista helpoiten, vai ennätitkö jo aamusella käymään? 
Kyllä me varmasti löydetään kumpaakin osapuolta miellyttävä ratkaisu😊


 

Kiitos Sinulle. Nyt on ruuhkaa aspassa niin pitää huomenna ottaa sinne yhteyttä. ⚘️

Tässä oletkin kivasti saanut vinkkejä tilanteeseen, joka kieltämättä hiukan mystinen siinä mielessä, kun et ole meiltä saanut vielä yhteydenottoa. Tähän väliin haluan mainita erikseen, että ei todellakaan ole  tarkoituksellista. Tietysti haluamme pitää sinut meillä liittymäasiakkaana😊 Liekö sitten tosiaan kyse siitä, että numeronsiirto käy jotenkin hitaalla siellä DNA:lla eikä sen johdosta ole valunut meille asti vielä tietoa siitä. Tämä on nyt puhdasta arvailua, mutta pääset tarkistamaan tilanteen chatin kautta ehkä kaikista helpoiten, vai ennätitkö jo aamusella käymään? 
Kyllä me varmasti löydetään kumpaakin osapuolta miellyttävä ratkaisu😊

Ilmoittelen sitten kuinka kävi, kun ehdin aspaan ottamaan yhteyttä. Epäilen, että DNA toimii hitaalla jostain syystä jota en ymmärrä.


 

Kiitos Sinulle. Nyt on ruuhkaa aspassa niin pitää huomenna ottaa sinne yhteyttä. ⚘️

Tässä oletkin kivasti saanut vinkkejä tilanteeseen, joka kieltämättä hiukan mystinen siinä mielessä, kun et ole meiltä saanut vielä yhteydenottoa. Tähän väliin haluan mainita erikseen, että ei todellakaan ole  tarkoituksellista. Tietysti haluamme pitää sinut meillä liittymäasiakkaana😊 Liekö sitten tosiaan kyse siitä, että numeronsiirto käy jotenkin hitaalla siellä DNA:lla eikä sen johdosta ole valunut meille asti vielä tietoa siitä. Tämä on nyt puhdasta arvailua, mutta pääset tarkistamaan tilanteen chatin kautta ehkä kaikista helpoiten, vai ennätitkö jo aamusella käymään? 
Kyllä me varmasti löydetään kumpaakin osapuolta miellyttävä ratkaisu😊

Ilmoittelen sitten kuinka kävi, kun ehdin aspaan ottamaan yhteyttä. Epäilen, että DNA toimii hitaalla jostain syystä jota en ymmärrä.

Ei näkynyt Telian tiedoissa vielä muutosta mun puhelinliittymällä. Paras tarjous oli sama mikä nytkin ilman Lidlin korttia. En ottanut. 


Ei näkynyt Telian tiedoissa vielä muutosta mun puhelinliittymällä. Paras tarjous oli sama mikä nytkin ilman Lidlin korttia. En ottanut. 

Ja olihan nimenomaan kyse numeronsiirrosta tässä viime viikkoisessa sopimuksessa DNA:n kanssa? Aivan tuossa aloituksessa sanot ottaneesi uuden liittymän DNA:lta, niin aloin miettiä, ettäkö kokonaan uuden liittymän toisen / toisten rinnalle vaiko nimenomaan tarkoitit, että nyt Telialla olevan laitoit siirtymään DNA:lle? Jos kokonaan uuden, niin se tavallaan selittää sen miksei mitään soittelua meiltä kuulu eikä siirtotietoja näy. 

Kannattaa vielä tarkistaa s-postiin kilahtanut sopimus, että siinä liittymänumero täsmää omaasi, jos kyse on nimenomaan numeronsiirrosta. Ja suosittelen myös, että olisit DNA:n asiakaspalveluun yhteydessä tästä.

Eiköhän me tämä maaliin saada😊


Ei näkynyt Telian tiedoissa vielä muutosta mun puhelinliittymällä. Paras tarjous oli sama mikä nytkin ilman Lidlin korttia. En ottanut. 

Ja olihan nimenomaan kyse numeronsiirrosta tässä viime viikkoisessa sopimuksessa DNA:n kanssa? Aivan tuossa aloituksessa sanot ottaneesi uuden liittymän DNA:lta, niin aloin miettiä, ettäkö kokonaan uuden liittymän toisen / toisten rinnalle vaiko nimenomaan tarkoitit, että nyt Telialla olevan laitoit siirtymään DNA:lle? Jos kokonaan uuden, niin se tavallaan selittää sen miksei mitään soittelua meiltä kuulu eikä siirtotietoja näy. 

Kannattaa vielä tarkistaa s-postiin kilahtanut sopimus, että siinä liittymänumero täsmää omaasi, jos kyse on nimenomaan numeronsiirrosta. Ja suosittelen myös, että olisit DNA:n asiakaspalveluun yhteydessä tästä.

Eiköhän me tämä maaliin saada😊

Kysyin, että miten toimin, kun minulla on nyt Telian liittymä. Sanoivat, että he hoitavat kaiken. Ja puhuttiin siitä, että minulla loppuu sopimus kohta. Ensi kuussa.


@AaTanja Soittelinpa DNA:lle. Puhelinmyyjä oli kämmännyt ja laittanut väärän kortin minulle. En ymmärtänyt millaisen, mutta ei merkitystä. Nyt hän lähettää mulle kortin ja saisin hyvityksenä 80 euron S lahjakortin. 

Minähän olen aina sanonut, että lähes kaikki minuun liittyvä tahtoo epäonnistua. Nyt varmaan menee tieto Telialle asiasta. Korosti, että sopimus on vuoden määräaikainen enkä voi sitä muuttaa pois sinä aikana. 


@AaTanja Soittelinpa DNA:lle. Puhelinmyyjä oli kämmännyt ja laittanut väärän kortin minulle. En ymmärtänyt millaisen, mutta ei merkitystä. Nyt hän lähettää mulle kortin ja saisin hyvityksenä 80 euron S lahjakortin. 

Minähän olen aina sanonut, että lähes kaikki minuun liittyvä tahtoo epäonnistua. Nyt varmaan menee tieto Telialle asiasta. Korosti, että sopimus on vuoden määräaikainen enkä voi sitä muuttaa pois sinä aikana. 

Tuohon DNA:n määräaikaiseen sopimukseen liittyen vielä pieni, mutta erittäin tärkeä lisäys. Jos haluat jatkaa Telian asiakkaana, niin sinulla on 14 päivää aikaa tilausvahvistuksesta peruuttaa DNA:n määräaikainen sopimus (etämyynnin peruutusoikeus). Tuossa tapauksessa pitäisi siis soittaa DNA:n asiakaspalveluun ja sanoa, että haluat peruuttaa tehdyn sopimuksen. Sopimuksen peruutukselle ei tarvitse kertoa mitään syytä, vaan kuluttajalla on automaattisesti tuo 14 päivän etämyynnin peruutusoikeus. DNA:n pitäisi lähettää peruutuksesta vielä kirjallinen vahvistus sinulle, mutta kannattaa vielä muistaa pyytää tuo sähköpostiin.

DNA on tunnettu määräaikaisista sopimuksista, joita muut operaattorit eivät juurikaan harrasta. Itse yritän välttää puhelinliittymissä määräaikaisia sopimuksia, koska esimerkiksi mahdollisten kuuluvuuteen liittyvien ongelmien ilmaantuessa operaattorin vaihtaminen on käytännössä mahdotonta ennen sopimuksen päättymistä. Toisaalta jos DNA:n sopimuksen hinta on kohdallaan, niin tuokin voi olla ihan hyvä vaihtoehto. 🤔 DNA toimii alueellasi samassa Yhteisverkossa Telian kanssa, joten yleisellä tasolla katsottuna liittymän kuuluvuus voi olla ihan hyvä, mutta varmuutta tästä ei ole ennen kuin asian toteaa käytännössä. 🙂


Tuohon DNA:n määräaikaiseen sopimukseen liittyen vielä pieni, mutta erittäin tärkeä lisäys. Jos haluat jatkaa Telian asiakkaana, niin sinulla on 14 päivää aikaa tilausvahvistuksesta peruuttaa DNA:n määräaikainen sopimus (etämyynnin peruutusoikeus). Tuossa tapauksessa pitäisi siis soittaa DNA:n asiakaspalveluun ja sanoa, että haluat peruuttaa tehdyn sopimuksen. Sopimuksen peruutukselle ei tarvitse kertoa mitään syytä, vaan kuluttajalla on automaattisesti tuo 14 päivän etämyynnin peruutusoikeus. DNA:n pitäisi lähettää peruutuksesta vielä kirjallinen vahvistus sinulle, mutta kannattaa vielä muistaa pyytää tuo sähköpostiin.

Siis jos saan Telialta sopimuksen mikä on ok, niin pitääkö mun itse peruuttaa DNA sopimus?  Ja jos Telia on hidas, niin mä joudun ottamaan DNA:n? Tää on tosi vaikeaksi mennyt. Mulla on jokainen sopimus ollut nyt vaikea uusia.

--

muokkaus katjane: siistitty lainauksia


Tuohon DNA:n määräaikaiseen sopimukseen liittyen vielä pieni, mutta erittäin tärkeä lisäys. Jos haluat jatkaa Telian asiakkaana, niin sinulla on 14 päivää aikaa tilausvahvistuksesta peruuttaa DNA:n määräaikainen sopimus (etämyynnin peruutusoikeus). Tuossa tapauksessa pitäisi siis soittaa DNA:n asiakaspalveluun ja sanoa, että haluat peruuttaa tehdyn sopimuksen. Sopimuksen peruutukselle ei tarvitse kertoa mitään syytä, vaan kuluttajalla on automaattisesti tuo 14 päivän etämyynnin peruutusoikeus. DNA:n pitäisi lähettää peruutuksesta vielä kirjallinen vahvistus sinulle, mutta kannattaa vielä muistaa pyytää tuo sähköpostiin.

Siis jos saan Telialta sopimuksen mikä on ok, niin pitääkö mun itse peruuttaa DNA sopimus?  Ja jos Telia on hidas, niin mä joudun ottamaan DNA:n? Tää on tosi vaikeaksi mennyt. Mulla on jokainen sopimus ollut nyt vaikea uusia.

 Kun numerosi ei vielä ole siirtynyt, voit perua siirron tekstiviestillä. Se tapahtuu lähettämällä tekstiviesti PERUUTUS numeroon 15400. Viesti on maksuton. Asiakaspalvelumme kautta tämä siirron peruutus onnistuu luonnollisesti myös, samalla kun liitymällesi mahdollinen uusi hinta saadaan päivitettyä :) 

 


@Katjane  Kiitos ⚘️


 Kun numerosi ei vielä ole siirtynyt, voit perua siirron tekstiviestillä. Se tapahtuu lähettämällä tekstiviesti PERUUTUS numeroon 15400. Viesti on maksuton. Asiakaspalvelumme kautta tämä siirron peruutus onnistuu luonnollisesti myös, samalla kun liitymällesi mahdollinen uusi hinta saadaan päivitettyä :) 

 

@Katjane Toimiiko numeronsiirron peruuttaminen tekstiviestillä teoreettisessa tilanteessa, jossa Telialta DNA:lle tehty numeronsiirto ei jostain syystä näkyisi Telian järjestelmässä DNA:n määräaikaisen liittymäsopimuksen 14 vuorokauden peruutusoikeuden umpeutumiseen mennessä?

Eli toisin sanoen, jos DNA:n liittymäsopimus on sovittu alkavaksi noin kuukauden päästä (heinäkuussa) ja DNA sattuisi viivyttelemään numeronsiirron käynnistämisessä tuon 14 vuorokauden mittaisen peruutusoikeuden umpeutumiseen asti? 🤔

 

--

Muokkaus PihlaHei: siistitty lainauksia


@Katjane Toimiiko numeronsiirron peruuttaminen tekstiviestillä teoreettisessa tilanteessa, jossa Telialta DNA:lle tehty numeronsiirto ei jostain syystä näkyisi Telian järjestelmässä DNA:n määräaikaisen liittymäsopimuksen 14 vuorokauden peruutusoikeuden umpeutumiseen mennessä?

Eli toisin sanoen, jos DNA:n liittymäsopimus on sovittu alkavaksi noin kuukauden päästä (heinäkuussa) ja DNA sattuisi viivyttelemään numeronsiirron käynnistämisessä tuon 14 vuorokauden mittaisen peruutusoikeuden umpeutumiseen asti? 🤔

 

--

Muokkaus PihlaHei: siistitty lainauksia

Tieto numeronsiirrosta toiselle operaattorille vaihtaessa tulee aina automaattisesti Telialle, joten peruutus toimii kunhan molempien operaattoreiden järjestelmiin on tuo numeronsiirto kirjattu oikein. 

Tuo 14 päivän peruutusoikeus tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että sinulla on oikeus perua liittymä 14 päivää sen alkamisen jälkeen. Peruutusoikeus alkaa siis sinä päivänä, kun liittymä astuu voimaan, eli tuo viivyttely ei vaikuttaisi asiaan.


@Katjane Toimiiko numeronsiirron peruuttaminen tekstiviestillä teoreettisessa tilanteessa, jossa Telialta DNA:lle tehty numeronsiirto ei jostain syystä näkyisi Telian järjestelmässä DNA:n määräaikaisen liittymäsopimuksen 14 vuorokauden peruutusoikeuden umpeutumiseen mennessä?

Eli toisin sanoen, jos DNA:n liittymäsopimus on sovittu alkavaksi noin kuukauden päästä (heinäkuussa) ja DNA sattuisi viivyttelemään numeronsiirron käynnistämisessä tuon 14 vuorokauden mittaisen peruutusoikeuden umpeutumiseen asti? 🤔

 

--

Muokkaus PihlaHei: siistitty lainauksia

Tieto numeronsiirrosta toiselle operaattorille vaihtaessa tulee aina automaattisesti Telialle, joten peruutus toimii kunhan molempien operaattoreiden järjestelmiin on tuo numeronsiirto kirjattu oikein. 

Tuo 14 päivän peruutusoikeus tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että sinulla on oikeus perua liittymä 14 päivää sen alkamisen jälkeen. Peruutusoikeus alkaa siis sinä päivänä, kun liittymä astuu voimaan, eli tuo viivyttely ei vaikuttaisi asiaan.

Tieto numeronsiirrosta operaattorien välillä kulkee kyllä automaattisesti, mutta joskus puhelinliittymää kilpailuttaessani ja winback -tarjousta kysyessäni käynnissä ollut numeronsiirto ei ole näkynyt operaattorin asiakaspalvelussa esimerkiksi kolmen arkipäivän kuluessa. Mahdolliset parhaat winback -tarjoukset saa tunnetusti viimeisinä päivinä ennen operaattorin vaihtumista, jos hermo kestää odotella sinne asti. 🙄 Operaattoria vaihdettaessa koko prosessiin menee yleisesti noin 7 arkipäivää, eli uuden operaattorin liittymä on käytössä hieman reilussa viikossa.

Tuohon etämyynnin peruutusoikeuteen liittyen en kyllä ainakaan itse uskaltaisi laskea sen varaan, että DNA:n määräaikaisen sopimuksen voisi peruuttaa liittymän käyttöönoton jälkeen. Seuraavassa suora lainaus DNA:n etämyynnin tilaus- ja toimitusehdoista:

4. Peruutusehdot
4.1. Peruutusoikeus
“Kuluttajansuojalain 6 luvun 14 §:n mukaan kuluttajalla on etämyynnissä oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla siitä DNA:lle 14 päivän määräajassa. 14 päivän peruutusaika alkaa, kun asiakas on vastaanottanut tilausvahvistuksen. Tavaran osalta peruutusaika alkaa kuitenkin tavaran vastaanottamisesta, jos tuote vastaanotetaan myöhemmin kuin tilausvahvistus.”

Tavallisena kuluttajana ilman lakitaustaa tulkitsisin DNA:n peruutusehtoja niin, että puhelinliittymän kohdalla kysymys ei ole tavarasta vaan palvelusta. Etämyynnin kautta (puhelinmyynti tai verkkokauppa) tilatun määräaikaisen puhelinliittymän sopimus olisi siis peruutettavissa vain 14 vuorokauden sisällä tilausvahvistuksen vastaanottamisesta, ei esimerkiksi 14 vuorokautta liittymän käyttöönoton jälkeen, jos numeronsiirtoon on sitä ennen kulunut jo tuo yleinen 7 arkipäivää.

Numeronsiirron peruutus tekstiviestillä on kätevä tapa, jos sattuu tulemaan katumapäälle operaattorin vaihdon suhteen ja hyväksytty winback -tarjous nykyiseltä operaattorilta luonnollisesti katkaisee siirron.

Ajattelin nostaa tämän peruutusoikeuden tulkinnan vielä kerran ketjuun, ettei kukaan tätä ketjua mahdollisesti lukeva joutuisi sitoutumaan esimerkiksi DNA:n 12 kuukauden määräaikaiseen liittymäsopimukseen vahingossa tai tahtomattaan. 🙂


Tuohon etämyynnin peruutusoikeuteen liittyen en kyllä ainakaan itse uskaltaisi laskea sen varaan, että DNA:n määräaikaisen sopimuksen voisi peruuttaa liittymän käyttöönoton jälkeen. Seuraavassa suora lainaus DNA:n etämyynnin tilaus- ja toimitusehdoista:

4. Peruutusehdot
4.1. Peruutusoikeus
“Kuluttajansuojalain 6 luvun 14 §:n mukaan kuluttajalla on etämyynnissä oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla siitä DNA:lle 14 päivän määräajassa. 14 päivän peruutusaika alkaa, kun asiakas on vastaanottanut tilausvahvistuksen. Tavaran osalta peruutusaika alkaa kuitenkin tavaran vastaanottamisesta, jos tuote vastaanotetaan myöhemmin kuin tilausvahvistus.”

Tavallisena kuluttajana ilman lakitaustaa tulkitsisin DNA:n peruutusehtoja niin, että puhelinliittymän kohdalla kysymys ei ole tavarasta vaan palvelusta. Etämyynnin kautta (puhelinmyynti tai verkkokauppa) tilatun määräaikaisen puhelinliittymän sopimus olisi siis peruutettavissa vain 14 vuorokauden sisällä tilausvahvistuksen vastaanottamisesta, ei esimerkiksi 14 vuorokautta liittymän käyttöönoton jälkeen, jos numeronsiirtoon on sitä ennen kulunut jo tuo yleinen 7 arkipäivää.

Numeronsiirron peruutus tekstiviestillä on kätevä tapa, jos sattuu tulemaan katumapäälle operaattorin vaihdon suhteen ja hyväksytty winback -tarjous nykyiseltä operaattorilta luonnollisesti katkaisee siirron.

Ajattelin nostaa tämän peruutusoikeuden tulkinnan vielä kerran ketjuun, ettei kukaan tätä ketjua mahdollisesti lukeva joutuisi sitoutumaan esimerkiksi DNA:n 12 kuukauden määräaikaiseen liittymäsopimukseen vahingossa tai tahtomattaan. 🙂

 

Tämä oli hyvä nosto. Emme voi kuitenkaan varmistaa asiaa DNA:n puolesta, kuinka he toimivat. Jos siis on kuvailemassasi tilanteessa, että peruutusoikeus saattaa umpeutua jo ennen liittymän siirtoa, niin kannattaa tiedustella peruutusoikeuden alkamishetkestä heidän asiakaspalvelusta. Vaihtoehtoisesti voi myös tehdä numeronsiirron peruutuksen hyvissä ajoin ennen 14pv peruutusoikeuden mahdollisesta umpeutumisesta tilausvahvistuksesta. 😊


Soitinpa nyt sinne DNA:lle ja se lakisääteinen 14 päivän peruutusaika alkaa siitä, kun saa tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus on siellä siis sähköposti missä lukee Tilaus on vastaanotettu. Nyt jos posti viivyttelee kauan aikaa, (odotan siis korttia ja sen jälkeen minun pitää itse aktivoida se) Sen jälkeen vasta alkaa numeronsiirto jolloin Telia näkee sen. Posti kulkee täällä vain jokatoinen päivä. En tiedä tuleeko kaks vai kolme kertaa viikossa, eli sekin voi viivästyttää. 


Soitinpa nyt sinne DNA:lle ja se lakisääteinen 14 päivän peruutusaika alkaa siitä, kun saa tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus on siellä siis sähköposti missä lukee Tilaus on vastaanotettu. Nyt jos posti viivyttelee kauan aikaa, (odotan siis korttia ja sen jälkeen minun pitää itse aktivoida se) Sen jälkeen vasta alkaa numeronsiirto jolloin Telia näkee sen. Posti kulkee täällä vain jokatoinen päivä. En tiedä tuleeko kaks vai kolme kertaa viikossa, eli sekin voi viivästyttää. 

Juuri näin, eli DNA:n määräaikainen sopimus astuu voimaan 14 vuorokauden kuluttua tilausvahvistuksen vastaanottamisesta. Jos olet tilannut DNA:n liittymän esimerkiksi 29.5.2024, niin peruutus tulee tehdä viimeistään 11.6.2024.

Tuo DNA:n asiakaspalvelun ohje SIM -kortin aktivoimisesta itse liittyen numeronsiirron käynnistymiseen kuulostaa todella oudolta, koska ainakin kaikilla muilla operaattoreilla numeronsiirto käynnistyy automaattisesti asiakaspalvelun näpyteltyä tiedot tilausjärjestelmään. Numeronsiirto käynnistyy samalla tavalla automaattisesti myös asiakkaan tilatessa liittymän operaattorin verkkokaupan kautta.


Soitinpa nyt sinne DNA:lle ja se lakisääteinen 14 päivän peruutusaika alkaa siitä, kun saa tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus on siellä siis sähköposti missä lukee Tilaus on vastaanotettu. Nyt jos posti viivyttelee kauan aikaa, (odotan siis korttia ja sen jälkeen minun pitää itse aktivoida se) Sen jälkeen vasta alkaa numeronsiirto jolloin Telia näkee sen. Posti kulkee täällä vain jokatoinen päivä. En tiedä tuleeko kaks vai kolme kertaa viikossa, eli sekin voi viivästyttää. 

Juuri näin, eli DNA:n määräaikainen sopimus astuu voimaan 14 vuorokauden kuluttua tilausvahvistuksen vastaanottamisesta. Jos olet tilannut DNA:n liittymän esimerkiksi 29.5.2024, niin peruutus tulee tehdä viimeistään 11.6.2024.

Tuo DNA:n asiakaspalvelun ohje SIM -kortin aktivoimisesta itse liittyen numeronsiirron käynnistymiseen kuulostaa todella oudolta, koska ainakin kaikilla muilla operaattoreilla numeronsiirto käynnistyy automaattisesti asiakaspalvelun näpyteltyä tiedot tilausjärjestelmään. Numeronsiirto käynnistyy samalla tavalla automaattisesti myös asiakkaan tilatessa liittymän operaattorin verkkokaupan kautta.

Ei kannata siis kilpailuttaa DNA:n kanssa liittymää. On turhan vaikeaa. 


Ei kannata siis kilpailuttaa DNA:n kanssa liittymää. On turhan vaikeaa. 

Tämä liittymien hinnan kilpailuttaminen numeronsiirtoa käyttämällä on kyllä tunnetusti aivan älytön systeemi, mutta lähes poikkeuksetta välttämätön riesa järkevän hintaisen liittymän saamiseksi. ☹️

Jos haluat jatkaa Telian puhelinliittymäasiakkaana ja jos nykyisen Telia -liittymäsi etuhinta on voimassa heinäkuun puolelle, niin ehdit vielä hyvin kilpailuttaa liittymän soittamalla DNA:n asiakaspalveluun ja peruuttamalla määräaikaisen sopimuksen. Kun DNA:n sopimus on peruutettu, niin voit tilata toisen operaattorin verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta liittymän ilman määräaikaisuutta. Tässä tapauksessa anna operaattorin laittaa numeronsiirto käyntiin heti siitä huolimatta, että nykyisen Telia -liittymäsi etuhinta jatkuu heinäkuun puolelle. Kun numeronsiirto on käynnissä ja tulee näkyviin Telian järjestelmään yleensä viimeistään parin arkipäivän kuluttua, niin pääset kysymään Telialta parasta mahdollista "winback -tarjousta" liittymäasiakkuuden jatkamiseksi.

Näissä numeronsiirron kautta neuvotelluissa winback -tarjouksissa kannatta muistaa, että kaikki eivät aina saa sitä halvinta hintaa edes kaiken veivaamisen jälkeen. Aivan viime päivinäkin monet ovat saaneet Telialta tässäkin ketjussa aikaisemmin mainitun Rajaton 200 M -liittymän 17,99 €/kk ja Lidlin 30 € lahjakortin kaupan päälle, joillekin hinta on voinut olla esimerkiksi 19,99 €/kk ilman lahjakorttia. Tarjoushinta on pitkälti kiinni siitä minkälainen asiakaspalvelija omalle kohdalle sattuu osumaan.

Kuten jo aikaisemmin mainitsinkin, niin ei tuo DNA:n sopimuskaan huono vaihtoehto ole jos hinta on edullinen eikä operaattoreiden kanssa vääntämistä enää jaksa. Kaupan päälle tarjottu 80 € lahjakortti on paras kylkiäinen, mitä kilpailijat tällä hetkellä tarjoavat. Liittymän 12 kuukauden määräaikaisuus toki estää operaattorin vaihtamisen kesken sopimuskauden, mutta mobiiliverkon toimivuuden voit selvittää kätevästi ostamalla operaattorin Prepaid -liittymän ja testaamalla puhelimen kuuluvuutta itselle tärkeimmissä paikoissa kuten kotona. 🙂

 

--

Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia


Tämä kilpailuttaminen se on joko hauskaa tai turhaa ja tarpeetonta. Siirryin juuri itse Telialta DNAlle, koska Telialta “järkevän” tarjouksen saaminen edellyttää sen, että teet sopparin DNAn kanssa, niin heti Telian kauppiaat soittavat ja tarjoavat uutta - edullista - hintaa.

Viime vuonna tein saman stuntin ja silloin Telian hinnaksi tuli 19,99€/kk (4G/200/rajaton). Ja Lidlin lahjakortti. Telia ilmoitti sähköpostilla/tekstillä, että homma jatkuu hinnalla 25,99€/kk. Sain sitten DNAlta tarjouksen 22,99€ ja 50€ lahjakortti (eli 18,82€/kk)  ja kun sen aktivoin, niin tunnin sisään tuli tekstiviesti, jossa tarjottiin 21,99e ja 30 lahjakortti Lidliin eli 19,49€/kk. Kun sanoin, että ei kannata, niin heti tippui hintaan 17,99€/kk. Tässä vaiheessa vihelsin huutokaupan poikki ja kerroin siirtyväni DNAlle.

 Jos Telia olisi alun perin ilmoittanut jatkavansa asiakkuuttani hinnalla 19,99€/kk, niin olisi pysynyt Telian asiakkaana. Olisin jopa hyväksynyt 21,99€/kk, jos sitä olisi tarjottu suoraan jatkeeksi ilman tätä DNAn kautta kilpailuttamista. Ja jos olisin saanut tuon 17.99€/kk tarjouksen heti alkajaisiksi (monivuotinen asiakkuus!), niin olisin ollut jopa tyytyväinen.

Tärkeää on huomata, että Telian hinta tippui 25,99€/kk => 17,99€/kk vain kilpailuttamisen takia! ENsi vuonna sama homma uusiksi!


Vastaa