Skip to main content

Minulla loppuu ensikuussa puhelinliittymän tarjoushinta. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja esitin toivomuksen, että hinta jatkuisi samana. Siellä todettiin, että nyt ei ole sellaista tarjousta. Kerroin, että pitää kysyä sitten muualta, josko saisi parempaa tarjousta ja toivotin kivaa kesää tms. Minulle toivotettiin sitä takaisin ja siinä oli keskustelu. 

Olen kuitenkin keskittänyt kaikki Telialle niin olisi voinut edes yrittää pitää minut edelleen tältä osin asiakkaana. Mutta nyt mennään sitten näin. 

Nyt vaan laitat numeronsiirron jollekkin toiselle operaattorille ja odota. Sinuun ollaan yhteydessä tavalla tai toisella ja oletkin yllättäen arvokas asiakas. Mutta älä tyydy ensimmäiseen tarjoukseen. Sitten kun viestissä puhutaan viimeisestä mahdollisuudesta, niin siihen kannattaa reagoida (jos se on edullinen). Jos mitään ei kuulu, et ole arvokas asiakas ja saat mennä kilpailijalle. Se on tämän pelin henki.


Nyt vaan laitat numeronsiirron jollekkin toiselle operaattorille ja odota. Sinuun ollaan yhteydessä tavalla tai toisella ja oletkin yllättäen arvokas asiakas. Mutta älä tyydy ensimmäiseen tarjoukseen. Sitten kun viestissä puhutaan viimeisestä mahdollisuudesta, niin siihen kannattaa reagoida (jos se on edullinen). Jos mitään ei kuulu, et ole arvokas asiakas ja saat mennä kilpailijalle. Se on tämän pelin henki.

Se on juuri näin. Pitkä asiakkuus harvoin tarkoittaa parempia alennuksia, vaan menee ennemminkin toisinpäin. Puhutaan ns. winback tarjouksesta, kun operaattori saa tiedon numeronsiirrostasi kilpailijalle, niin silloin pitääkseen sinut asiakkaana winback vastatarjous on mahdollisesti parempi, kuin jos pysyisit asiakkaana joka tapauksessa.


Minulla loppuu ensikuussa puhelinliittymän tarjoushinta. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja esitin toivomuksen, että hinta jatkuisi samana. Siellä todettiin, että nyt ei ole sellaista tarjousta. Kerroin, että pitää kysyä sitten muualta, josko saisi parempaa tarjousta ja toivotin kivaa kesää tms. Minulle toivotettiin sitä takaisin ja siinä oli keskustelu. 

Olen kuitenkin keskittänyt kaikki Telialle niin olisi voinut edes yrittää pitää minut edelleen tältä osin asiakkaana. Mutta nyt mennään sitten näin. 

Harmillista kuulla, että asiakaspalvelun kautta ei löytynyt sopivaa jatkotarjousta. Tarjoukset vaihtelevat, mutta pyrimme aina etsimään asiakkaillemme sopivan ratkaisun. Inflaatiolla on myös vaikutusta jatkotarjouksiin, niin kuin muihinkin hintoihimme.

Oliko sinulle kuitenkin tarjottu jotain toista hintaa, vaikka täysin samaa kampanjaa ei ollutkaan saatavilla? Jatkotarjouksen voit myös yleensä päivittää Minun Teliasta. Meillä on myös muita vaihtuvia asiakasetuja. Entä onko Telia Dot sinulle tuttu? Sielllä ei tarvitse päivittää jatkotarjouksia, vaan hinta pysyy edullisena koko ajan. Keskittämällä saat Dotista 10% säästön.

Toivottavasti löydät sinulle sopivan vaihtoehdon ja jäisit vielä asiakkaaksemme!


Minulla loppuu ensikuussa puhelinliittymän tarjoushinta. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja esitin toivomuksen, että hinta jatkuisi samana. Siellä todettiin, että nyt ei ole sellaista tarjousta. Kerroin, että pitää kysyä sitten muualta, josko saisi parempaa tarjousta ja toivotin kivaa kesää tms. Minulle toivotettiin sitä takaisin ja siinä oli keskustelu. 

Olen kuitenkin keskittänyt kaikki Telialle niin olisi voinut edes yrittää pitää minut edelleen tältä osin asiakkaana. Mutta nyt mennään sitten näin. 

Harmillista kuulla, että asiakaspalvelun kautta ei löytynyt sopivaa jatkotarjousta. Tarjoukset vaihtelevat, mutta pyrimme aina etsimään asiakkaillemme sopivan ratkaisun. Inflaatiolla on myös vaikutusta jatkotarjouksiin, niin kuin muihinkin hintoihimme.

Oliko sinulle kuitenkin tarjottu jotain toista hintaa, vaikka täysin samaa kampanjaa ei ollutkaan saatavilla? Jatkotarjouksen voit myös yleensä päivittää Minun Teliasta. Meillä on myös muita vaihtuvia asiakasetuja. Entä onko Telia Dot sinulle tuttu? Sielllä ei tarvitse päivittää jatkotarjouksia, vaan hinta pysyy edullisena koko ajan. Keskittämällä saat Dotista 10% säästön.

Toivottavasti löydät sinulle sopivan vaihtoehdon ja jäisit vielä asiakkaaksemme!

 

Tarjottiin minulle 7€ kalliimpaa hintaa. Uusi hallitus tulee viemään rahat muutenkin niin pitää olla skarppina, että mitä pystyy tulevaisuudessa maksamaan.

Telia Dot ei sovi minulle sen takia, kun sen hinta otetaan suoraan tililtä. Ainakin oli silloin niin kun se tuli. Minä haluan itse päättää milloin maksan laskuni. 


Tarjottiin minulle 7€ kalliimpaa hintaa. Uusi hallitus tulee viemään rahat muutenkin niin pitää olla skarppina, että mitä pystyy tulevaisuudessa maksamaan.

Telia Dot ei sovi minulle sen takia, kun sen hinta otetaan suoraan tililtä. Ainakin oli silloin niin kun se tuli. Minä haluan itse päättää milloin maksan laskuni. 

Okei, ymmärrän tilanteen. Meillä on kuitenkin hyvin rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa hintoihin, ja asiakaspalvelussa on paras tieto tämän hetkisistä etuhinnoista.

Tarkistin vielä Telia Dotin liittymien maksamisen tilanteen, ja siinä on tällä hetkellä ainoana maksutapana juurikin korttimaksu, mikä lähtee tililtä aina kuun 15. päivä tai sitä seuraavana pankkipäivänä. Tavallisessa laskutettavassa liittymässä on tosiaan paremmin joustoa maksupäivän kanssa!


Tarjottiin minulle 7€ kalliimpaa hintaa. Uusi hallitus tulee viemään rahat muutenkin niin pitää olla skarppina, että mitä pystyy tulevaisuudessa maksamaan.

Telia Dot ei sovi minulle sen takia, kun sen hinta otetaan suoraan tililtä. Ainakin oli silloin niin kun se tuli. Minä haluan itse päättää milloin maksan laskuni. 

Okei, ymmärrän tilanteen. Meillä on kuitenkin hyvin rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa hintoihin, ja asiakaspalvelussa on paras tieto tämän hetkisistä etuhinnoista.

Tarkistin vielä Telia Dotin liittymien maksamisen tilanteen, ja siinä on tällä hetkellä ainoana maksutapana juurikin korttimaksu, mikä lähtee tililtä aina kuun 15. päivä tai sitä seuraavana pankkipäivänä. Tavallisessa laskutettavassa liittymässä on tosiaan paremmin joustoa maksupäivän kanssa!

En minä joustoa tarvi, sillä maksan kyllä laskuni ajallaan.  Yleensä paljon ennen eräpäivää. Mutta pitää nyt katsella, että mitä tässä teen..


En minä joustoa tarvi, sillä maksan kyllä laskuni ajallaan.  Yleensä paljon ennen eräpäivää. Mutta pitää nyt katsella, että mitä tässä teen..

Aivan! Mutta juurikin säilyy tuo valinnanvapaus laskun maksamisen ajankohdasta.


Tämähän kävikin vikkelästi. Otin muualta uuden puhelinliittymän pisteestä joka oli cittarin yhteydessä. Kun menin kauppaan siitä, niin tuli soittopyyntö Telialta. Ajattelin sitten kotona soittaa sinne. Mutta minulle soitettiinkin Telialta kaupassa ollessani ja sain tehtyä uuden sopimuksen. 👍


Kukahan operaattoreista lopettaisi tämän numeronsiirto tarjous pelleilyn ja saisi ainakin itseltä sitä kautta vähän positiivista palautetta. Käytäntö kun on vastenmielinen.

Olipa juuri juttua asiasta:

"Kil­pai­lut­ta­mi­sen pi­täi­si olla ku­lut­ta­jil­le help­poa ja vai­va­ton­ta. Pu­he­li­no­pe­raat­to­rien käy­tän­nöt ei­vät vaan aina tue tätä, kun edul­li­sim­man hin­nan saa usein vas­ta nu­me­ron­siir­to­pro­ses­sin käyn­nis­tä­mi­sel­lä."

KULUTTAJA-ASIAMIES KATRI VÄÄNÄNEN

https://www.kkv.fi/ajankohtaista/tiedotteet/kkvn-tutkimus-puhelinliittymien-aktiivinen-kilpailuttaminen-hyodyttaa-kaikkia-kuluttajia/

 


Operaattorit myös yrittävät nostaa hintoja sillä, että "kaikki" on kallistunut. Kilpailijalle yritin yhteen liittymään saada saman hinnan kuin oli ollutkin, mutta sama 7€/kk kalliimpi oli "ainoa" tarjous. No numeronsiirrolla lopulta tuli 2€/kk halvemmaksi taas seuraavaksi 12kk kun oli ollut tähän asti.

Eli 10M rajaton netti, puhelut ja viestit -liittymä löytyikin tiskin alta lopulta 11.99€/kk. 


Kukahan operaattoreista lopettaisi tämän numeronsiirto tarjous pelleilyn ja saisi ainakin itseltä sitä kautta vähän positiivista palautetta. Käytäntö kun on vastenmielinen.

Olipa juuri juttua asiasta:

"Kil­pai­lut­ta­mi­sen pi­täi­si olla ku­lut­ta­jil­le help­poa ja vai­va­ton­ta. Pu­he­li­no­pe­raat­to­rien käy­tän­nöt ei­vät vaan aina tue tätä, kun edul­li­sim­man hin­nan saa usein vas­ta nu­me­ron­siir­to­pro­ses­sin käyn­nis­tä­mi­sel­lä."

KULUTTAJA-ASIAMIES KATRI VÄÄNÄNEN

https://www.kkv.fi/ajankohtaista/tiedotteet/kkvn-tutkimus-puhelinliittymien-aktiivinen-kilpailuttaminen-hyodyttaa-kaikkia-kuluttajia/

Se taitaa mennä niin, että ne vakioasiakkaat jotka ovat valmiita maksamaan sitä vuosi vuodelta kalliimpaa liittymää, maksavat tavallaan sen mahdollisuuden ja tarjoukset, joita uusasiakashankinnassa, keskittämiseduissa ja noissa winback tarjouksissa operaattorit menettävät tuloja. Sitten se on asiakkaille juuri tuota numeronsiirtokikkailua operaattoreiden välillä.


Kukahan operaattoreista lopettaisi tämän numeronsiirto tarjous pelleilyn ja saisi ainakin itseltä sitä kautta vähän positiivista palautetta. Käytäntö kun on vastenmielinen.

Olipa juuri juttua asiasta:

"Kil­pai­lut­ta­mi­sen pi­täi­si olla ku­lut­ta­jil­le help­poa ja vai­va­ton­ta. Pu­he­li­no­pe­raat­to­rien käy­tän­nöt ei­vät vaan aina tue tätä, kun edul­li­sim­man hin­nan saa usein vas­ta nu­me­ron­siir­to­pro­ses­sin käyn­nis­tä­mi­sel­lä."

KULUTTAJA-ASIAMIES KATRI VÄÄNÄNEN

https://www.kkv.fi/ajankohtaista/tiedotteet/kkvn-tutkimus-puhelinliittymien-aktiivinen-kilpailuttaminen-hyodyttaa-kaikkia-kuluttajia/

 

Kyse on operaattorien johtajien bonuksista. Eli mitä enemmän tulee uusia asiakkaita pois kilpailijoilta, sitä paremmat bonukset. Johtajat nauravat lojaaleille ja tyhmille asiakkaille, jotka maksavat listahintoja vuodesta toiseen. Sitten taas me tinkaajat olemme ikäviä, joille joutuu antamaan alennusta, jotta emme karkaa toiselle operaattorille, koska sekin vaikuttaa johdon bonuksiin.