Puhelin tilttas ja SIM kortti lukossa , ainoa puhelin joka käytössä , saako netin kautta jostain PUK koodia ? Pankkitunnareita ei mukana , matkapuhelin tunnistus ei onnistu koska se on lukittuna , eli mailitse ainoa yhteys ?
Kiitos Ilmoni64
Puhelin tilttas ja SIM kortti lukossa , ainoa puhelin joka käytössä , saako netin kautta jostain PUK koodia ? Pankkitunnareita ei mukana , matkapuhelin tunnistus ei onnistu koska se on lukittuna , eli mailitse ainoa yhteys ?
Kiitos Ilmoni64
@ilmoni64 Onko sinulla tunnukset Omille Sivuille? Sieltä löytyy puk-koodi, ja tietty paljon muutakin :smileyhappy:
Jos tunnuksia ei vielä ole, niin sitten ei oikein muu auta, kuin mennä kauppiaan luokse henkkareiden kanssa tai soittaa Asiakaspalveluun p. 020017000.
Ohikulkijan kommentti:
Se on selvä, että operaattorin pitää olla varma, ettei luovuta tietoja vääriin käsiin, esimerkiksi ei riitä että on puhelin hallussa.
Paljon siirtämistä netissä selittämättömän henkilöasiakastunnuksen "Sonera Tunnuksen" taakse olen kummeksunut, kun liittymillä on myös omat tunnuksensa ja salasanansa. Ja tietenkin kummeksunut että kaikelle uudelle netissä Soneralla on mennyt vuosia ennen kuin toimii siedettävästi. Ehkä "Sonera Tunnuksessa" oikeasti onkin kyse juuri siitä, että "Sonera Tunnuksella" aika hyvin tiedetään kenen fyysisen henkilön nimissä häärätään (Sonera saa tietoon henkilötunnuksen). Kun henkilöllä voi olla vaikka useita matkapuhelinliittymiä tai nettiliittymiä puhumattakaan sähköpostiosoitteista, eri liittymät täytyy kuitenkin tarvittaessa erottaa, vaikka kaikilla ei tarvetta ole. Samalla tavalla kuin sopimuskohtaiset tunnukset myös "Sonera Tunnus" voi joutua vääriin käsiin ja siinä menee kaikki munat samassa korissa. Samaa salasanaa voi tietenkin halutessaan asettaa eri sopimuksille ilman sateenvarjotunnustakin.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.