Ratkaistu

Reissupaketin tilaaminen ei onnistu

  • 21 May 2023
  • 6 kommenttia
  • 606 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Näköjään tämä reissu5 tekstiviesti ei toimi jostain syystä. Kävin Japanissa ja tilatessani ohjeen mukaan reissupakettia paikan päällä, sain vastauksen, että valitsemanne palvelu ei ole käytössä. Onneksi matkakumppani sai omaansa tilattua (eri operaattorilta), niin ei oltu ihan pulassa. Seuraava viesti olikin, että nettikattoni on täyttymässä ja vasta silloin älysin pistää kännyn lentokonetilaan. Sain sitten yli 50€ nettilaskun vaikken nettiä käyttänyt. Olisi se paketti ollut kivempi ja halvempi.

 

Mitä olisi pitänyt tehdä ja miksei tuo palvelu ollut käytössä vaikka Telialta  kyseinen ohjeviesti tuli?

 

--

Muokkaus PihlaHei: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

icon

Ratkaisu jäseneltä Sekunti 22 May 2023, 06:54

Katso alkuperäinen viesti

Aihe on suljettu kommenteilta.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Morjensta @Viinikainen ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

Harmillista että näin pääsi käymään kesken reissun mutta toivottavasti Japanin reissusta tuli ikimuistoinen siitä huolimatta.😊

Tuli vain mieleen, että onko liittymälläsi tilausoikeuksia? Voit tarkistaa sen kirjautumalla Omille sivuille Telia-tunnuksellamobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla (ei matkapuhelinnumerolla). Kun olet kirjautunut, valitse valikosta Omat tietoni ja asetukset > Tilausoikeudet > Vapaat tilausoikeudet. Lisäksi liittymässä ei voi olla palveluviestiestoja. Kun olet muuttanut tilausoikeudet, saat tilattua reissupaketin lähettämällä viestin TILAA REISSU5 numeroon 15400. Tämän voi tehdä myös ennen reissuun lähtöä vaikka suoraan Omilta Sivuilta.

Nämä asiat nyt tuli ensimmäisenä mieleeni. Oliko tästä jotain apua?

Kunniamerkki +1

No kiitos! Enpä tämmöisestä ollut tietoinen. Nyt on rasti ruudussa • Vapaat tilausoikeudet.

Tuon ohjeenhan Telia voisi lisätä tekstiviestiinsä, siihen vastausviestiin. Helpottaisi kummasti.
Mutta reissu oli kyllä hieno, suosittelen ko maata jos mahdollisuus käydä, ja netin käyttö siellä on ihan välttämätöntä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Nyt on rasti ruudussa • Vapaat tilausoikeudet.

Tuon ohjeenhan Telia voisi lisätä tekstiviestiinsä, siihen vastausviestiin. Helpottaisi kummasti.
 

Laitoin tämän tilanteen tiedoksi meidän roamingista vastaaville henkilöille. Kerrotko vielä minkälaisen vastausviestin sait, sattuuko sinulla olemaan sitä vielä tallessa?

Kunniamerkki +1

Hei, kyllä viesti on vielä tallessa. Lisään sen kuvana tähän jos onnistuu.

 

Kunniamerkki +1

Nettilaskuni tosiaan saavutti köyttökaton matkan aikana. Sain siitä muistutusviestejä uusine tilausohjeineen. Mutta eihän nekään tilaukset olisi toimineet jos olisin yrittänyt tilata kun jos oletusarvona on, että mitään ei voi tilata (en nyt muista mitkä ne muut vaihtoehdot olivat tuon Vapaat tilausoikeudet lisäksi). Tuohon Telian viestiin riittäisi lyhyestikin, että ”Tarkista tilausoikeutesi Omista tiedoista”, niin tajuaisi alkaa tarkistamaan niitä. Euroopassa kun on pärjännyt ilmankin, niin ei ole ollut tarvetta tutkia/ muutella oletusasetuksia. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

Nettilaskuni tosiaan saavutti köyttökaton matkan aikana. Sain siitä muistutusviestejä uusine tilausohjeineen. Mutta eihän nekään tilaukset olisi toimineet jos olisin yrittänyt tilata kun jos oletusarvona on, että mitään ei voi tilata (en nyt muista mitkä ne muut vaihtoehdot olivat tuon Vapaat tilausoikeudet lisäksi). Tuohon Telian viestiin riittäisi lyhyestikin, että ”Tarkista tilausoikeutesi Omista tiedoista”, niin tajuaisi alkaa tarkistamaan niitä. Euroopassa kun on pärjännyt ilmankin, niin ei ole ollut tarvetta tutkia/ muutella oletusasetuksia. 

Erittäin hyvä huomio ja kiitos palautteesta sekä kuvista tähän liittyen. Tämä on viety eteenpäin roamingista vastaaville henkilöille ja asia on selvityksessä. 😊