Ratkaistu

"Rinnakkaisliittymäsi uudistuu" (Multi-SIM >> Yhteys Multi+)

  • 16 February 2023
  • 11 kommenttia
  • 275 katselukertaa

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +11

Näköjään nyt kirjeitä satelee (= muutoksia + hinnankorotuksia vähän kaikessa).

 

Kun tuo Yhteys Multi+ sit pelaa kirjeen mukaan niin 4G- kuin 5G-verkoissa, niin pelaako se myös 2G-verkossa?  Kun siis 3G-verkko pudotetaan pikapuoliin pois ja 2G jää käyttöön, jottei puhelimet vallan pimene puolen Suomen 4G/5G-katvealueilla...

 

Tuo rinnakkais-SIM on ollut loistava viritys esim. vanhan autoni radion sisältämässä 3G-puhelimessa - oikea “vanhan ajan” radiopuhelin siis… 😊  Pienillä autoilureissuilla ei siis ole tarvinnut kantaa mukana mitään puhelinta, kun autossa on ollut erillinen (rinnakkais-) liittymä - turhat kännykän näpräämisetkin on saanu olla noilla reissuilla tauolla…

 

Onko nyt siis aika irtisanoa tuo kelpo palvelu - vai onko sillä elämää myös 2G-verkossa?

Itellä tuon tiimoilta lähinnä tarve siis vain puheluille ja ehkä txt-viestien vastaanottamisille… ...vois kuvitella, että näin ois monella muullakin tuon sivuliittymän kanssa, mutta nyt Telian mielestä siinäkin pitää olla kaikki himmelit mukana + maksu sit sen mukainen… 😒

 

Mikäähän maailman laki varmaan ei estäisi yhä tarjoamasta myös tuota “kevyttä” nykyistä Rinnakkais-SIM -toiminteista rinnakkaisliittymää niille, jotka sellaisella toimeen tulevat..

..vai estäisikö?

 

 

icon

Ratkaisu jäseneltä SakuMik 16 February 2023, 14:04

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +11

Aiheen tiimoilta: Tätäkö nyt sit EI voida samantein uudistaa?

 

Kävin siis katsomassa, miten tuon MultiSIM-liittymän irtisanominen tapahtuu...

Liittymälle on kytketty Multi-SIM palvelu. Multi-SIM palvelua ja siihen liittyvää liittymää ei voi irtisanoa itsepalveluna. Ohjaamme sinut chattiin, jos chat ei aukea avaa tästä. “

😒😢😒😢😒

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Aiheen tiimoilta: Tätäkö nyt sit EI voida samantein uudistaa?

 

Kävin siis katsomassa, miten tuon MultiSIM-liittymän irtisanominen tapahtuu...

Liittymälle on kytketty Multi-SIM palvelu. Multi-SIM palvelua ja siihen liittyvää liittymää ei voi irtisanoa itsepalveluna. Ohjaamme sinut chattiin, jos chat ei aukea avaa tästä. “

😒😢😒😢😒

MultiSimmiä ei asiakas pääse itsepalveluna irtisanomaan, mutta päivityksen myötä tämä muuttuu, sillä Yhteys Multin pääsee irtisanomaan rinnakkaisliittymän hallinta-sivulta reittiä → Rinnakkaisliittymät → Sopimuksen irtisanominen → Haluan irtisanoa liittymäni.

 

Yhteys Multi+ tukee 2G-verkkoa, eli 4G/5G katvealueilla yhteys ei katkea. 😊

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Minkä takia Multi-SIM:mit vaihtuvat automaattisesti Yhteys Multi+ eikä Yhteys Multi? Yhteys Multi:n perusmaksu olisi ollut sama kuin Multi-SIM:in eli 7,90 €/kk.

Olen myös lukenut muiden kommenteista, ettei Yhteys Multi-palveluiden välillä voisi tehdä vaihdoksia, vaan koko palvelu täytyy ensin irtisanoa ja sitten tilata kokonaan uudelleen.

Eli jos ei haluaa Yhteys Multin, täytyykö Multi-SIM ensin irtisanoa?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +11

Pienet jatkot 😊

 

Jos jatkossa asiakkaalle kelpaa tuo 2G-tasoinen palvelu, niin pitääkö silti vaihtaa uusi SIM-kortti koneeseen vai pelaisiko homma nykyisellä SIMmillä, mikä mun tapauksessa on hieman yli 10v vanha.

‘Autoradiopuhelimessani’ kun numerot ovat tallessa vain SIMmillä, niin ei oikein tietoa, miten nykyään puh.luettelon saa SIMmiin siirrettyä.. ..onnistuukohan tuon suunnan siirto (siis puhelimesta SIM.iin päin) kaikilla nykypuhelimilla.. 🤔 ?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +11

Eli jos ei haluaa Yhteys Multin, täytyykö Multi-SIM ensin irtisanoa?

 

Tähän kai sentään aamuinen Telia kirje suoraan vastaakin:

“ Ei kuitenkaan huolta, sillä Multi-SIM-palvelusi päivittyy automaattisesti 24.04.2023 alkaen nykyaikaiseksi Telia Yhteys Multi+ -palveluksi. “

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Minkä takia Multi-SIM:mit vaihtuvat automaattisesti Yhteys Multi+ eikä Yhteys Multi? Yhteys Multi:n perusmaksu olisi ollut sama kuin Multi-SIM:in eli 7,90 €/kk.

Olen myös lukenut muiden kommenteista, ettei Yhteys Multi-palveluiden välillä voisi tehdä vaihdoksia, vaan koko palvelu täytyy ensin irtisanoa ja sitten tilata kokonaan uudelleen.

Eli jos ei haluaa Yhteys Multin, täytyykö Multi-SIM ensin irtisanoa?

Yhteys Multi tuotteita voi päivittää palvelusta toiseen asiakaspalvelussamme, eli irtisanominen ei ole välttämätöntä vaihdon kannalta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

“ Ei kuitenkaan huolta, sillä Multi-SIM-palvelusi päivittyy automaattisesti 24.04.2023 alkaen nykyaikaiseksi Telia Yhteys Multi+ -palveluksi. “

Huomaa Yhteys Multi+. Vaihto Yhteys Multiin ilman +-merkkiä edellyttää toimenpiteitä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Yhteys Multi tuotteita voi päivittää palvelusta toiseen asiakaspalvelussamme, eli irtisanominen ei ole välttämätöntä vaihdon kannalta.

Eli kun asiakaspalvelusta on tullut tällaista viestiä, niin sieltä on annettu vääriä neuvoja?

"Moikka! Yhteys multi asiaa, saat tilattua pienemmän paketin, kun irtisanoo tuon lisäpalvelun ja ottaa uuden. Älykelloon liittymä kannattaa tilata sen tilausputken kautta niin menee oikein. Silloin irtisanoo nykyisen sopimuksen, palauttaa kellon asetukset tehdasasetuksille ja purkaa puhelimen ja kellon parituksen, poistaa sovelluksen ja aloittaa alusta asentamalla sovelluksen ja parittamalla laitteet."

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +13

Yhteys Multi tuotteita voi päivittää palvelusta toiseen asiakaspalvelussamme, eli irtisanominen ei ole välttämätöntä vaihdon kannalta.

Eli kun asiakaspalvelusta on tullut tällaista viestiä, niin sieltä on annettu vääriä neuvoja?

"Moikka! Yhteys multi asiaa, saat tilattua pienemmän paketin, kun irtisanoo tuon lisäpalvelun ja ottaa uuden. Älykelloon liittymä kannattaa tilata sen tilausputken kautta niin menee oikein. Silloin irtisanoo nykyisen sopimuksen, palauttaa kellon asetukset tehdasasetuksille ja purkaa puhelimen ja kellon parituksen, poistaa sovelluksen ja aloittaa alusta asentamalla sovelluksen ja parittamalla laitteet."

 

Tosiaan Yhteys Multin päivitys tuoteperheen sisällä ei vaadi irtisanomista. Eli tuossa MPF:n esimerkkitapauksessa jos on haluttu vaihtaa Yhteys Multi+n Yhteys Multiksi, niin sen päivitys kyllä onnistuu meidän asiakaspalvelun kautta ilman irtisanomista. 
 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +11

Pienet jatkot 😊

 

Jos jatkossa asiakkaalle kelpaa tuo 2G-tasoinen palvelu, niin pitääkö silti vaihtaa uusi SIM-kortti koneeseen vai pelaisiko homma nykyisellä SIMmillä, mikä mun tapauksessa on hieman yli 10v vanha.  (..ja muuten ihan täyden luottokortin kokoisena masiinassa..)

 

Osattiinkoos siä tähän vastata?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

Pienet jatkot 😊

 

Jos jatkossa asiakkaalle kelpaa tuo 2G-tasoinen palvelu, niin pitääkö silti vaihtaa uusi SIM-kortti koneeseen vai pelaisiko homma nykyisellä SIMmillä, mikä mun tapauksessa on hieman yli 10v vanha.  (..ja muuten ihan täyden luottokortin kokoisena masiinassa..)

 

Osattiinkoos siä tähän vastata?

Tuo olikin jäänyt vastaamatta, hyvä kun huhuilit perään! :) 

Muutoksen vuoksi ei sim-korttia tarvitse vaihtaa, se toimii jatkossakin 2G-verkossa. Jos sim-kortille tulee syystä tai toisesta tarve vaihdolle, voit tallentaa sim-kortilla olevat yhteystiedot puhelimelle ja kortinvaihdon jälkeen kopioida ne takaisin uudellle sim-kortille. Tämä tosin vaatii sen, että puhelimen asetuksista se on mahdollista tehdä. Kaikissa älypuhelimissa sitä mahdollisuutta ei enää ole koska nykyään tiedot tallentuvat Androidissa Google-tilille ja iOs-laitteissa iCloudiin. 

Vastaa