Skip to main content

saako vielä puhliittymän vaikka on luottotiedot mustana(vakuutta vastaan )

ja onko vakuus miten iso onko satasissa vai selviääkö vähemmällä

 

__

edit Merja_J: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

@mah71  kirjoitti:
 

saako vielä puhliittymän vaikka on luottotiedot mustana(vakuutta vastaan )

ja onko vakuus miten iso onko satasissa vai selviääkö vähemmällä

 

Moikka @mah71 ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂

Liittymän avauksen yhteydessä tehdään aina luottotietojen tarkistus. Sen tietojen mukaan liittymä voidaan joko avata heti, tai sitten ennakkomaksua vastaan. Yksi vaihtoehto on myös vakuusmaksu.

Ennakkomaksulla maksat etukäteen tulevia laskuja. Et siis maksa varsinaisia laskuja niin kauan kuin ennakkomaksu on niistä kuitattu. Maksun määrä vaihtelee luottopäätöksen mukaan, ja siksi sitä ei pysty etukäteen arvioida. Keskimäärin summa on muutaman sata euroa. Vakuusmaksu määräytyy myös samalla tavalla. Vakuus talletetaan Telian tilille ja palautetaan palveluiden irtisanomisen yhteydessä tai jos vakuuden perusteet ovat poistuneet, voit pyytää palautusta asiakassuhteen aikanakin. 

Molemmista tavoista tarvitsemme vahvistuksen ennen liittymän avausta. Käytännössä tämä tapahtuu siten, että luottopäätöksen jälkeen lähetämme sinulle kirjeen ja maksutiedot ennakkomaksusta/vakuusmaksusta. Kun maksu/maksukuitti saapuu meille, liittymä avataan. 


Ei tunnu saavan millään. Vaikka olen nykyinen asiakas. Että niin hienoa palvelua sairaalle tarjotaan. 

Toiminta ja kirjeet eivät kulje käsi kädessä. Nyt on 2022 ja aspa tekee mitä haluaa. 

Liittymän uudelleenavauksesta tulee mahdotonta kun nega luottopäätös. 


sellainen lisänä jos osoitetiedot on ulkomailla niin liittymiä ei availla edes ennakolla vaikka luottotiedot olisi kunnossa.

 

luottokaupoissa on tiukka linja. mutta liittymissä pitäisi teoriassa tarjota ennakkoa koska siinä epäsuorasti lainsäädäntö takana. mutta operaattorit voi kuitenkin heittää suuria ennakkoja, vaikka esim 500€. käytännössä operaattorit ovat täysestäneet joissakin tapauksissa.

 

sinulle voisi ehdottaa elisan lataus liittymää (ei prepaid), jolla voit päästä jopa halvemmalla kuin monissa laskuliittymissä.



@lasselusse  kirjoitti:

sellainen lisänä jos osoitetiedot on ulkomailla niin liittymiä ei availla edes ennakolla vaikka luottotiedot olisi kunnossa.

 

luottokaupoissa on tiukka linja. mutta liittymissä pitäisi teoriassa tarjota ennakkoa koska siinä epäsuorasti lainsäädäntö takana. mutta operaattorit voi kuitenkin heittää suuria ennakkoja, vaikka esim 500€. käytännössä operaattorit ovat täysestäneet joissakin tapauksissa.

 

sinulle voisi ehdottaa elisan lataus liittymää (ei prepaid), jolla voit päästä jopa halvemmalla kuin monissa laskuliittymissä.


Elisalta on jo lupaus liittymästä mutta Telia ei suostu vapauttamaan vanhoja numeroita. Laskut maksettu joten ei pitäisi olla este. Mutta ei vaan onnistu. Maksut oli myöhässä vakavan sairastumisen vuoksi mutta maksettu ennen purkuilmoituksen aikarajaa. Nyt vaan aspa kieltäytyy tekemään mitään. 



@Harriza  kirjoitti:






Elisalta on jo lupaus liittymästä mutta Telia ei suostu vapauttamaan vanhoja numeroita. Laskut maksettu joten ei pitäisi olla este. Mutta ei vaan onnistu. Maksut oli myöhässä vakavan sairastumisen vuoksi mutta maksettu ennen purkuilmoituksen aikarajaa. Nyt vaan aspa kieltäytyy tekemään mitään. 






Kuten @Katjane tuossa aikaisemmin kertoikin, tehdään tilauksen yhteydessä aina luottotietojen tarkistus. Jos tämä tarkistus ei mene läpi, ei valitettavasti liittymän tilaus onnistu. Tässä ei ole siis kyse asiakaspalvelun kieltäytymisestä tehdä mitään, vaan asiassa noudatetaan ohjeita ja luottopäätöksen tulosta.


Tästä keskustelusta on jo jokunen vuosi aikaa, mutta aihe on yhä ajankohtainen monelle ja siten ansaitsee päivitetyn viestin ja vastauksen. Tämä kommentti on kirjoitettu 17.9.2024.

Aina liittymää tai muuta palvelua tilatessa teemme automaattisen luottotietojen tarkistuksen. Myönteinen luottopäätös mahdollistaa tilauksen jatkamisen välittömästi, mutta päätös voi olla myös kielteinen tai mennä käsittelyyn luotonvalvonnalle. 

Kielteisen päätöksen tullen emme pysty asiakaspalvelussa tilausta jatkamaan tai päätöstä millään tavalla pyörtämään. Syitä kielteiselle päätökselle voivat olla sen hetkiset avoimet laskut meille, osoitetiedot eivät ole ajan tasalla, omaehtoinen luottokielto tai maksuhäiriömerkintä. Toki jos kyse on esimerkiksi sen hetkisistä avoimista maksuista, niin tilausta voidaan kokeilla uudelleen kun avoimet laskut on maksettu ja suoritukset meille kirjautuneet.

Joissain tilanteissa asiakkaalta saatetaan myös vaatia ennakkomaksua tai vakuusmaksua jotta liittymän saa tilattua. Nämä olivatkin jo hyvin selvennetty tässä @Katjane kirjoittamassa vastauksessa.


Vastaa