Ratkaistu

Sähköpostin lähetys ei onnistu

  • 19 December 2023
  • 2 kommenttia
  • 113 katselukertaa

Kunniamerkki +1
  • Savumerkittäjä
  • 2 kommenttia

Sähköpostin lähetys loppui toimimasta. Minulla on puhelimessa telian liittymä ja sähköposti on elisan

kotinet.com loppuinen. Ennen telia ilmoitusta lähetys onnistui lähtevän postin asetukset olivat SMTP palvelin (smtp.kotinet.com)

Suojaustyyppi: ei mitään

Portti (25).

Telialta tuli ilmoitus tarkista viipymättä lähtevän postin asetukset.

Palvelimen osoite on nyt smtp.tele.fi

käyttäjätunnus ja salasana voi jättää tyhjäksi

Lähtevän portin numero 25

Mutta tulee vaan virheilmoitus kun yrittää lähettää s-postia

ja pari raporttia jossa paljon rivejä jossa lukuisia osoite ja numero rivejä joista en ymmärrä mitään.

Eikä puhelin hyväksy takaisin entisiä lähtevän postin asetuksia millä toiminut vuosi tolkulla.

Vastaan otto toimii sähköpostissa.

Mikähän olisi neuvoksi.

icon

Ratkaisu jäseneltä irritus 19 December 2023, 21:47

Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

SMTP palvelin (smtp.kotinet.com)

Portti (25).

Edellä mainittua yhdistelmää ei olisi alun perinkään pitänyt käyttää muualta kuin PPO:n ja Elisan liittymistä. Muutoinkin asetukset kaipaavat jo päivittämistä, sillä Elisa yhtenäisti lähtevän postin asetuksia loppuvuodesta 2019. Nykyään ne ovat:

Palvelin smtpa.kolumbus.fi
Protokolla SMTP (portti 465)
SSL-suojaus Kyllä
Palvelin edellyttää kirjautumista Kyllä
Käyttäjätunnus

sähköpostiosoitteesi kokonaisuudessaan, eli ilmeisesti ╳╳╳╳╳╳╳╳@kotinet.com

Salasana sama salasana, jota käytät sähköpostin lukemiseen

 

Huomaa, että smtpa.kolumbus.fi on myös a-kirjain.

Kunniamerkki +1

Kiitokset, sain toimimaan

Vastaa