@Teukka1975@ kirjoitti:
Arvoisat palstalaiset!
Puhelin on siis Samsung Galaxy XCover 4S. Puhelin on hankittu Telian kaupasta lokakuussa 2020 lopulla. SIM-kortti on samaan aikaan saatu Telian kaupasta.
Uusin Android-softa on asennettu puhelimeen.
Puhelimeen on tilattu MMS asetusviesti numerosta 15400. Asetusviesti on asianmukaisesti tallennettu ja asennettu puhelimen asetuksiin.
Puhelin ei vastaanota MMS-viestejä. Kun saan MMS-viestin, tulee tekstiviesti jossa kehoitetaan lukemaan saapunut MMS-viesti Telian nettisivujen kautta ja se onnistuu kyllä sillä tavalla.
Puhelin lähettää valokuvan MMS-viestinä onnistuneesti vastaanottajalle.
Toivotan sinut @Teukka1975 lämpimästi tervetulleeksi meidän Telia Yhteisöön osallistumaan ajankohtaisiin keskusteluihin ja lukemaan mukavia blogeja & artikkeleita!
MMS-viesteistä voisin sanoa sen verran, että älypuhelimet osaavat ottavat automaattisesti asetukset verkosta ensimmäisellä kerralla käynnistäessä. Mikäli ne ei mene itsekseen, niin kannattaa syöttää ne manuaalisesti:
MMS-asetukset
- Yhteyden nimi : Telia MMS
- APN: mms
- Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
- Välipalvelimen portti: 8080
- MMSC-osoite: http://mms/
- Yhteystyyppi: Jatkuva
Auttoivatko nämä asetukset? Voisit olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä esim. kirjautumalla Minun Telia-sivustolle ja sieltä Chat-palveluumme. Näkisimme liittymän tiedot sen jälkeen ja tehdä sille tarvittavat toimenpiteet.
Tarkastin puhelimesta kyseiset MMS-asetukset ja siellä jouduin korjaamaan välipalvelimen portin oikeaksi.
Voin ottaa myöhemmin yhteyttä Telian chattiin jos asia ei täällä ratkea.
Alla on kaikki puhelimeni MMS-asetukset ja edelleen alla olevilla asetuksilla ei MMS-viestin vastaanotto toimi:
Nimi: Telia MMS
Yhteyspiste( APN) : mms
Välityspalvelin : ei asetettu
Portti : ei asetettu
Käyttäjänimi: ei asetettu
Salasana: ei asetettu
Palvelin: ei asetettu
MMSC: http://mms/
MMS-välityspalvelin: 195.156.25.33
MMS-portti : 8080
MCC:244
MNC:91
Todennustapa:PAP
APN-tyyppi: mms
APN-protokolla: IPv4
Tukiaseman verkkovierailuprotokolla: IPv4
Yhteystapa: Määrittelemätön, LTE
Virtuaalisen matkapuhelinverkon operaattorin tyyppi: ei mitään
Tuossa yhteystavassa ei ole mahdollista puhelimesta valita 'Jatkuva' kuten aiemmassa ohjeessa oli kehoitettu.
@Teukka1975@ kirjoitti:
Tarkastin puhelimesta kyseiset MMS-asetukset ja siellä jouduin korjaamaan välipalvelimen portin oikeaksi.
Voin ottaa myöhemmin yhteyttä Telian chattiin jos asia ei täällä ratkea.
Alla on kaikki puhelimeni MMS-asetukset ja edelleen alla olevilla asetuksilla ei MMS-viestin vastaanotto toimi:
Nimi: Telia MMS
Yhteyspiste( APN) : mms
Välityspalvelin : ei asetettu
Portti : ei asetettu
Käyttäjänimi: ei asetettu
Salasana: ei asetettu
Palvelin: ei asetettu
MMSC: http://mms/
MMS-välityspalvelin: 195.156.25.33
MMS-portti : 8080
MCC:244
MNC:91
Todennustapa:PAP
APN-tyyppi: mms
APN-protokolla: IPv4
Tukiaseman verkkovierailuprotokolla: IPv4
Yhteystapa: Määrittelemätön, LTE
Virtuaalisen matkapuhelinverkon operaattorin tyyppi: ei mitään
Tuossa yhteystavassa ei ole mahdollista puhelimesta valita 'Jatkuva' kuten aiemmassa ohjeessa oli kehoitettu.
Asetukset näyttävät olevan nyt niin kuin pitää. MMS-asetuksien muuttamisen jälkeen kannattaa myös käynnistellä puhelin uusiksi.
Jos sinulla on wifi päällä kokeile ottaa se pois ja jos joku voisi testata laittaa sinulle kuvaviestiä. Myös virransäästötila saataa aiheuttaa ongelmia kuvaviestien suhteen, jos sellainen sattuu olemaan päällä.