Skip to main content

Samsung Galaxy XCover 4S ei vastaanota MMS-viestejä

  • 6. joulukuuta 2020
  • 3 kommenttia
  • 140 katselukertaa

Arvoisat palstalaiset!

 

Puhelin on siis Samsung Galaxy XCover 4S. Puhelin on hankittu Telian kaupasta lokakuussa 2020 lopulla. SIM-kortti on samaan aikaan saatu Telian kaupasta.

Uusin Android-softa on asennettu puhelimeen.

Puhelimeen on tilattu MMS asetusviesti numerosta 15400. Asetusviesti on asianmukaisesti tallennettu ja asennettu puhelimen asetuksiin.

 

Puhelin ei vastaanota MMS-viestejä. Kun saan MMS-viestin, tulee tekstiviesti jossa kehoitetaan lukemaan saapunut MMS-viesti Telian nettisivujen kautta ja se onnistuu kyllä sillä tavalla.

Puhelin lähettää valokuvan MMS-viestinä onnistuneesti vastaanottajalle.

 

3 kommenttia

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1418 kommenttia
  • 6. joulukuuta 2020

@Teukka1975@  kirjoitti:

Arvoisat palstalaiset!

 

Puhelin on siis Samsung Galaxy XCover 4S. Puhelin on hankittu Telian kaupasta lokakuussa 2020 lopulla. SIM-kortti on samaan aikaan saatu Telian kaupasta.

Uusin Android-softa on asennettu puhelimeen.

Puhelimeen on tilattu MMS asetusviesti numerosta 15400. Asetusviesti on asianmukaisesti tallennettu ja asennettu puhelimen asetuksiin.

 

Puhelin ei vastaanota MMS-viestejä. Kun saan MMS-viestin, tulee tekstiviesti jossa kehoitetaan lukemaan saapunut MMS-viesti Telian nettisivujen kautta ja se onnistuu kyllä sillä tavalla.

Puhelin lähettää valokuvan MMS-viestinä onnistuneesti vastaanottajalle.

 


Toivotan sinut @Teukka1975 lämpimästi tervetulleeksi meidän Telia Yhteisöön osallistumaan ajankohtaisiin keskusteluihin ja lukemaan mukavia blogeja & artikkeleita! 

 

MMS-viesteistä voisin sanoa sen verran, että älypuhelimet osaavat ottavat automaattisesti asetukset verkosta ensimmäisellä kerralla käynnistäessä. Mikäli ne ei mene itsekseen, niin kannattaa syöttää ne manuaalisesti:

 

MMS-asetukset
  • Yhteyden nimi : Telia MMS
  • APN: mms
  • Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
  • Välipalvelimen portti: 8080
  • MMSC-osoite: http://mms/
  • Yhteystyyppi: Jatkuva

 

Auttoivatko nämä asetukset? Voisit olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä esim. kirjautumalla Minun Telia-sivustolle ja sieltä Chat-palveluumme. Näkisimme liittymän tiedot sen jälkeen ja tehdä sille tarvittavat toimenpiteet. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti
  • 6. joulukuuta 2020

 

Tarkastin puhelimesta kyseiset MMS-asetukset ja siellä jouduin korjaamaan välipalvelimen portin oikeaksi.

Voin ottaa myöhemmin yhteyttä Telian chattiin jos asia ei täällä ratkea.

 

Alla on kaikki puhelimeni MMS-asetukset ja edelleen alla olevilla asetuksilla ei MMS-viestin vastaanotto toimi:

 

Nimi: Telia MMS

Yhteyspiste( APN) : mms

Välityspalvelin : ei asetettu

Portti : ei asetettu

Käyttäjänimi: ei asetettu

Salasana: ei asetettu

Palvelin: ei asetettu

MMSC: http://mms/

MMS-välityspalvelin: 195.156.25.33

MMS-portti : 8080

MCC:244

MNC:91

Todennustapa:PAP

APN-tyyppi: mms

APN-protokolla: IPv4

Tukiaseman verkkovierailuprotokolla: IPv4

Yhteystapa: Määrittelemätön, LTE

Virtuaalisen matkapuhelinverkon operaattorin tyyppi: ei mitään

 

Tuossa yhteystavassa ei ole mahdollista puhelimesta valita 'Jatkuva' kuten aiemmassa ohjeessa oli kehoitettu.

 


MinnaLN
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 425 kommenttia
  • 7. joulukuuta 2020

@Teukka1975@  kirjoitti:

 

Tarkastin puhelimesta kyseiset MMS-asetukset ja siellä jouduin korjaamaan välipalvelimen portin oikeaksi.

Voin ottaa myöhemmin yhteyttä Telian chattiin jos asia ei täällä ratkea.

 

Alla on kaikki puhelimeni MMS-asetukset ja edelleen alla olevilla asetuksilla ei MMS-viestin vastaanotto toimi:

 

Nimi: Telia MMS

Yhteyspiste( APN) : mms

Välityspalvelin : ei asetettu

Portti : ei asetettu

Käyttäjänimi: ei asetettu

Salasana: ei asetettu

Palvelin: ei asetettu

MMSC: http://mms/

MMS-välityspalvelin: 195.156.25.33

MMS-portti : 8080

MCC:244

MNC:91

Todennustapa:PAP

APN-tyyppi: mms

APN-protokolla: IPv4

Tukiaseman verkkovierailuprotokolla: IPv4

Yhteystapa: Määrittelemätön, LTE

Virtuaalisen matkapuhelinverkon operaattorin tyyppi: ei mitään

 

Tuossa yhteystavassa ei ole mahdollista puhelimesta valita 'Jatkuva' kuten aiemmassa ohjeessa oli kehoitettu.

 


Asetukset näyttävät olevan nyt niin kuin pitää. MMS-asetuksien muuttamisen jälkeen kannattaa myös käynnistellä puhelin uusiksi.

Jos sinulla on wifi päällä kokeile ottaa se pois ja jos joku voisi testata laittaa sinulle kuvaviestiä. Myös virransäästötila saataa aiheuttaa ongelmia kuvaviestien suhteen, jos sellainen sattuu olemaan päällä.


Vastaa