Skip to main content

Onnistuuko uuden sim kortin hakeminen telia myymälästä jos puhelinliittymä ei ole omissa nimissäsi esim. valtakirjan avulla tai jollain muulla menetelmällä



 



 



edit Merja_J: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi


@Apua123  kirjoitti:


Onnistuuko uuden sim kortin hakeminen telia myymälästä jos puhelinliittymä ei ole omissa nimissäsi esim. valtakirjan avulla tai jollain muulla menetelmällä






Moi @Apua123 ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂>



 



Jotta sinä voit liittymän käyttäjänä käydä vaihtamassa uuden SIM-kortin liittymällesi, tulisi liittymän omistajan antaa sinulle valtuudet asian hoitamiseksi. Liittymän omistaja voi ilmoittaa valtuutustiedon meidän asiakaspalveluun esimerkiksi soittamalla tai chatin kautta, tai sitten hän voi tehdä erillisen valtakirjan. Jos sinulla on valtakirja tai valtuutustieto löytyy liittymän omistajan asiakastiedoista, voit mennä asioimaan Telia Kauppaan ja hankkimaan uuden SIM-kortin sitä kautta.


Nyt kyllä olisi prosessin kehittämisen paikka. Elisalta saa liikkeestä hakemalla uuden SIM-kortin ja se sitten voi netissä aktivoida liittymälle. Ei tarvita mitään valtakirjoja eikä muutakaan sukuselvitystä. Se on sitä digitalisaatiota se.



@AsiakasY  kirjoitti:


Nyt kyllä olisi prosessin kehittämisen paikka. Elisalta saa liikkeestä hakemalla uuden SIM-kortin ja se sitten voi netissä aktivoida liittymälle. Ei tarvita mitään valtakirjoja eikä muutakaan sukuselvitystä. Se on sitä digitalisaatiota se.






Sama toimintamalli on meilläkin, sillä erotuksella että käyttäjä ei voi aktivointia tehdä vaan ainostaan liittymän omistaja pystyy sen tekemään.

Toisaalta, voihan käyttäjä ilmoittaa SIM-kortin numerosarjan liittymän omistajalle ja hän aktivoi sen sitten käyttöön Minun Teliassa.








Eikö Telialla voi liittymästä vanhalla kortilla tekstarilla hoitaa sim-kortin vaihtoa enää? 



@sevk_  kirjoitti:


Eikö Telialla voi liittymästä vanhalla kortilla tekstarilla hoitaa sim-kortin vaihtoa enää? 






Vanhalle liittymälle voi aktivoida uuden SIM-kortin tekstiviestillä, jos SIM-kortti on tilattu asiakaspalvelun kautta. Toinen vaihtoehto on tehdä aktivointi Minun Telian kautta. Täältä löytyy tarkemmat ohjeet SIM-kortin aktivointiin.



@HannaMarikaL  kirjoitti:

@sevk_  kirjoitti:

Eikö Telialla voi liittymästä vanhalla kortilla tekstarilla hoitaa sim-kortin vaihtoa enää? 


Vanhalle liittymälle voi aktivoida uuden SIM-kortin tekstiviestillä, jos SIM-kortti on tilattu asiakaspalvelun kautta. Toinen vaihtoehto on tehdä aktivointi Minun Telian kautta. Täältä löytyy tarkemmat ohjeet SIM-kortin aktivointiin.


Hyvä tietää tuo rajoitus. Otin edellisen rikkinäisen sim-kortin tapauksen yhteydessä yhden kortin varalle. 


Vastaa