Skip to main content

uusi sim-kortti maksaa 7€/kpl, myös oma palvelusta. hinta alkaa olla melkein ryöstöä. niinkuin "irritus" toisella foorumilla sanoi, kannattaa vaihtaa killpailijalle ja saa samalla halvemman liittymänkin.



 



muutakin muuttu, jotkin parannuksia ja toiset hintojen nostoja.



 



hintoja:



https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot



 



Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.


@lasselusse@  kirjoitti:


uusi sim-kortti maksaa 7€/kpl, myös oma palvelusta. hinta alkaa olla melkein ryöstöä. niinkuin "irritus" toisella foorumilla sanoi, kannattaa vaihtaa killpailijalle ja saa samalla halvemman liittymänkin.



 



muutakin muuttu, jotkin parannuksia ja toiset hintojen nostoja.



 



hintoja:



https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot



 



Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.






SIM-kortin vaihdosta menee tosiaan tuo 7 € veloitus. SIM-kortin vaihto on maksullista myös muillakin operaattoreilla, ja pikaisen haun perusteella hinnat näyttäisivät pyörivän samoissa luokissa. 🙂>


Mutta eihän tuossa ole järkeä, että sim-kortti maksaa enemmän kuin uusi liittymä. Jos hankkii uuden puhelimen eikä vanha sim-kortti enää sovi, sittenhän kannattaa puhelimen lisäksi vaihtaa samalla myös operaattoria.


Lisäksi haluan antaa palautetta sim-kortin vaihdoista. Mielestäni tämä tilaus ei nyt mennyt ihan niin kuin olisi pitänyt.

 

  1. Tarkastan 13.1. että uusi osoitteeni on päivittynyt Omille Sivuille. Kyllä on, joten avaan chätin ja tilaan uuden sim-kortin. Tilauksen tekeminen sujui näennäisesti hyvin. Osoitekin vielä tarkastettiin chätissä.
  2. Kun sim-korttia ei näkynyt, kysyin sen perään viestillä 22.2. Saan 24.2. vastauksen, että korttia ei oltu lähetetty, mutta lähettämisestä on tehty uusi pyyntö.
  3. Korttia ei edelleenkään näy.
  4. 19.4. sim kortti löytyy lopulta väärään eli vanhaan osoitteeseeni postitettuna.
  5. Sekä pahvikuoren että saatekirjeen mukaan liittymä on saman tien käyttövalmis, aseta sim-kortti laitteeseen ja kytke virta päälle. Uusi sim-kortti ei pääse verkkoon, ei vaikka käynnistelen uuden puhelimen uudelleen muutamia kertoja pitkin päivää. Vanha kortti toimii edelleen.
  6. 20.4. uusi kortti ei edelleenkään toimi, joten pyydän aktivointia chätissä. Aluksi oli vähän epäröintiä, täytyykö tästä tehdä erikseen työmääräin tuntemattomalla toimitusajalla, mutta loppujen lopuksi chät saa kortin vaihdettua ja uusi puhelimeni alkaa vihdoin ja viimein toimimaan.

Tättärä tättärä tättärä Olisin trä kyllä trä mieluusti trä ottanut trä uuden trä UMTS-puhelimeni¹ trä käyttöön trä jo trä tammikuussa, trä kuin trä kuunnellut trä vanhaa trä väsynyttä trä GSM-varapuhelintani trä koko trä kevään. trääät

trä trä

¹ Oikeasti trä LTE-puhelin, trä mutta trä Telialla trä ei trä ole trä vielä trä LTE-tukea trä tälle trä liittymätyypille. trääät



@irritus@  kirjoitti:


Lisäksi haluan antaa palautetta sim-kortin vaihdoista. Mielestäni tämä tilaus ei nyt mennyt ihan niin kuin olisi pitänyt.



 





  1. Tarkastan 13.1. että uusi osoitteeni on päivittynyt Omille Sivuille. Kyllä on, joten avaan chätin ja tilaan uuden sim-kortin. Tilauksen tekeminen sujui näennäisesti hyvin. Osoitekin vielä tarkastettiin chätissä.


  2. Kun sim-korttia ei näkynyt, kysyin sen perään viestillä 22.2. Saan 24.2. vastauksen, että korttia ei oltu lähetetty, mutta lähettämisestä on tehty uusi pyyntö.


  3. Korttia ei edelleenkään näy.


  4. 19.4. sim kortti löytyy lopulta väärään eli vanhaan osoitteeseeni postitettuna.


  5. Sekä pahvikuoren että saatekirjeen mukaan liittymä on saman tien käyttövalmis, aseta sim-kortti laitteeseen ja kytke virta päälle. Uusi sim-kortti ei pääse verkkoon, ei vaikka käynnistelen uuden puhelimen uudelleen muutamia kertoja pitkin päivää. Vanha kortti toimii edelleen.


  6. 20.4. uusi kortti ei edelleenkään toimi, joten pyydän aktivointia chätissä. Aluksi oli vähän epäröintiä, täytyykö tästä tehdä erikseen työmääräin tuntemattomalla toimitusajalla, mutta loppujen lopuksi chät saa kortin vaihdettua ja uusi puhelimeni alkaa vihdoin ja viimein toimimaan.




Tättärä tättärä tättärä Olisin trä kyllä trä mieluusti trä ottanut trä uuden trä UMTS-puhelimeni¹ trä käyttöön trä jo trä tammikuussa, trä kuin trä kuunnellut trä vanhaa trä väsynyttä trä GSM-varapuhelintani trä koko trä kevään. trääät



trä trä



¹ Oikeasti trä LTE-puhelin, trä mutta trä Telialla trä ei trä ole trä vielä trä LTE-tukea trä tälle trä liittymätyypille. trääät






Kiitos palautteestasi. Selkeästi tässä ei ole mennyt tuo SIM-kortin tilaaminen aivan putkeen, ja matkalla on ilmennyt jos jonkinlaista mutkaa. SIM-kortti toimitetaan aina asiakkaan kotiosoitteeseen. Tässä tapauksessa on kyllä erikoista, että tästä huolimatta kortti päätyi vanhaan osoitteeseen. Tässä on mahdollisesti voinut käydä jokin tiedon päivittymisen viive meidän puolella. Pääasia, että kortti löytyi kuitenkin perille! Pahoittelut, että jouduit uuden puhelimen käyttöönottoa tämän myötä odottelemaan.


@HannaSu@  kirjoitti:

@lasselusse@  kirjoitti:

uusi sim-kortti maksaa 7€/kpl, myös oma palvelusta. hinta alkaa olla melkein ryöstöä. niinkuin "irritus" toisella foorumilla sanoi, kannattaa vaihtaa killpailijalle ja saa samalla halvemman liittymänkin.

 

muutakin muuttu, jotkin parannuksia ja toiset hintojen nostoja.

 

hintoja:

https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot

 

Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.


SIM-kortin vaihdosta menee tosiaan tuo 7 € veloitus. SIM-kortin vaihto on maksullista myös muillakin operaattoreilla, ja pikaisen haun perusteella hinnat näyttäisivät pyörivän samoissa luokissa. 🙂>


Olin kyllä lukevinani, että ainakin DNA:lla saa maksutta uuden sim-kortin, jos vaihtoi puhelimen johon vanha sim-kortti ei käynyt ja muistaakseni näin oli ennen Teliallakin 🤔>

Toki joutui maksamaan jos vaihtoi liikkeessä uuden sim-kortin. Aktivointi maksaa myös liikkeessä vai onko nyt pelkästään tuo vaihtohinta liikkeessäkin vaikka aktivoisi siellä? Eli 7 eurolla vaihto ja aktivointi. Sama itsepalveluna 🙄>



@kiisseli67@  kirjoitti:



@HannaSu@  kirjoitti:



@lasselusse@  kirjoitti:


uusi sim-kortti maksaa 7€/kpl, myös oma palvelusta. hinta alkaa olla melkein ryöstöä. niinkuin "irritus" toisella foorumilla sanoi, kannattaa vaihtaa killpailijalle ja saa samalla halvemman liittymänkin.



 



muutakin muuttu, jotkin parannuksia ja toiset hintojen nostoja.



 



hintoja:



https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot



 



Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.






SIM-kortin vaihdosta menee tosiaan tuo 7 € veloitus. SIM-kortin vaihto on maksullista myös muillakin operaattoreilla, ja pikaisen haun perusteella hinnat näyttäisivät pyörivän samoissa luokissa. 🙂>






Olin kyllä lukevinani, että ainakin DNA:lla saa maksutta uuden sim-kortin, jos vaihtoi puhelimen johon vanha sim-kortti ei käynyt ja muistaakseni näin oli ennen Teliallakin 🤔>



Toki joutui maksamaan jos vaihtoi liikkeessä uuden sim-kortin. Aktivointi maksaa myös liikkeessä vai onko nyt pelkästään tuo vaihtohinta liikkeessäkin vaikka aktivoisi siellä? Eli 7 eurolla vaihto ja aktivointi. Sama itsepalveluna 🙄>






Tuo 7 € veloitus koskee tuota SIM-kortin vaihtoa, joka on tehty asiakaspalvelusta tai itsepalveluna Minun Teliasta. Uuden liittymän tilauksen yhteydessä SIM-kortti ei maksa erikseen. Sähköisen eSIM:n tilaus ja aktivointi säilyy myöskin edelleen maksuttomana. 🙂>


just tuo itsepalvelu on se missä on se sama hinta 7€. kilpailijat samoin kun tarkistin. tuntuu kummalliselta että itsepalvelukin on mennyt ryöstöksi.


Huikkaan tänne ketjuun vielä selvennykseksi, että uuden SIM-kortin tilauksesta ja aktivoinnista peritään kokonaisuudesta vain yksi maksu (7€). Itsepalveluna tehdystä SIM-kortin aktivoinnista ei peritä maksuja. 🙂> 


Ymmärrän paineen mukailla kilpailijoita liittymissä ja myös oheis/lisä/kytkentämaksuissa. Ymmärrän seitsemän euron maksun, jos SIM-kortti on kadonnut tai tuhoutunut, mutta jos se normaalissa käytössä lahoaa, tulisi vaihtaminen uuteen tapahtua maksuttomasti. Lisäksi jos se ongelmanrajauksen vuoksi Telian pyynnöstä uusitaan. Onneksi minulla on muutama "vara" kortti kotona tallessa.

 

Minun mielestäni kuitenkin SIM-kortin maksuttomuus oli yksi Telia valttikorteista verrattuna muihin operaattoreihin. Nyt sitä ei enää harmillisesti enää ole.



@Purnipsi@  kirjoitti:


Ymmärrän paineen mukailla kilpailijoita liittymissä ja myös oheis/lisä/kytkentämaksuissa. Ymmärrän seitsemän euron maksun, jos SIM-kortti on kadonnut tai tuhoutunut, mutta jos se normaalissa käytössä lahoaa, tulisi vaihtaminen uuteen tapahtua maksuttomasti. Lisäksi jos se ongelmanrajauksen vuoksi Telian pyynnöstä uusitaan. Onneksi minulla on muutama "vara" kortti kotona tallessa.



 



Minun mielestäni kuitenkin SIM-kortin maksuttomuus oli yksi Telia valttikorteista verrattuna muihin operaattoreihin. Nyt sitä ei enää harmillisesti enää ole.






Tuota SIM-korttia tarvitsee harvoin vaihtaa, sillä niissä lähtökohtaisesti ilmenee hyvin harvoin mitään vikaa. Jos esimerkiksi on jostain syystä saanut viallisen SIM-kortin tai kortti on hukkunut postissa, voidaan näissä tapauksissa kortti tietenkin vaihtaa veloituksetta.


Se olisi myös iloinen asia, että liittymän avaamisen yhteydessä lähettäisiin ehjiä sim-kortteja. Nimim. 2 kertaa eri kerroilla rikkinäinen sim-kortti suoraan kuoresta. Jos tällainen trendi jatkuu ja aletaan ehjästä kortista 7 euroa nyhtämään, niin saa kyllä Telia jäädä jatkossa matkapuhelinliittymien osalta. 



@sevk_@  kirjoitti:


Se olisi myös iloinen asia, että liittymän avaamisen yhteydessä lähettäisiin ehjiä sim-kortteja. Nimim. 2 kertaa eri kerroilla rikkinäinen sim-kortti suoraan kuoresta. Jos tällainen trendi jatkuu ja aletaan ehjästä kortista 7 euroa nyhtämään, niin saa kyllä Telia jäädä jatkossa matkapuhelinliittymien osalta. 






No mutta, nyt on sattunut kyllä poikkeuksellisen huono mäihä. Todella harvoin nimittäin tulee vastaan että kortti olisi viallinen, saatikka että se olisi ihan fyysisesti rikki. Toivotaan että trendi ei jatku, koska oikeasti tuo on kyllä harvinaista että kortit ovat uutena viallisia. Ja jos asiakkaalle syystä tai toisesta menee viallinen kortti, kannattaa siitä olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin katsotaan toki ettei veloitusta tapahdu. 



@Merja_J@  kirjoitti:

@sevk_@  kirjoitti:

Se olisi myös iloinen asia, että liittymän avaamisen yhteydessä lähettäisiin ehjiä sim-kortteja. Nimim. 2 kertaa eri kerroilla rikkinäinen sim-kortti suoraan kuoresta. Jos tällainen trendi jatkuu ja aletaan ehjästä kortista 7 euroa nyhtämään, niin saa kyllä Telia jäädä jatkossa matkapuhelinliittymien osalta. 


No mutta, nyt on sattunut kyllä poikkeuksellisen huono mäihä. Todella harvoin nimittäin tulee vastaan että kortti olisi viallinen, saatikka että se olisi ihan fyysisesti rikki. Toivotaan että trendi ei jatku, koska oikeasti tuo on kyllä harvinaista että kortit ovat uutena viallisia. Ja jos asiakkaalle syystä tai toisesta menee viallinen kortti, kannattaa siitä olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin katsotaan toki ettei veloitusta tapahdu. 


Kaksi kertaa noin on käynyt, ihan ehjä, korkkaamaton kortti ja Telian kirjekuoresta puhelimeen laitettu sim-kortti. Puolisen vuotta tapahtumilla välissä eroa. Otin viimeisimmällä kerralla varalle jo valmiiksi sim-kortin, jos vielä erehtyy Telian liittymän puhelimeen ottamaan. 



@HannaSu@  kirjoitti:
SIM-kortti toimitetaan aina asiakkaan kotiosoitteeseen.

Olisikohan tässä jo sujuvoittamisen paikka? Erityisesti nyt korona-aikana vältän turhaa matkustamista. Jos joudun menemään jonnekin, pysyn sitten siellä yleensä pidempäänkin. Aina kotiosoitteeseen lähetettävällä sim-kortilla esimerkiksi viime syksynä sim-kortin vaihto ei olisi onnistunut minulle lainkaan.

 

Lisäksi käytäntönne ovat epäyhtenäisiä eri tuotelinjojenne välillä. Dot-brändillä sim-kortti toimitetaan sinne, minne asiakas sen tilaa.

 

@HannaSu@  kirjoitti:

Tuota SIM-korttia tarvitsee harvoin vaihtaa, sillä niissä lähtökohtaisesti ilmenee hyvin harvoin mitään vikaa. Jos esimerkiksi on jostain syystä saanut viallisen SIM-kortin tai kortti on hukkunut postissa, voidaan näissä tapauksissa kortti tietenkin vaihtaa veloituksetta.


Totta, sim-kortit ovat melko luotettavia. Mutta kyllä valmistusviallisiakin kortteja on tullut vastaan. Yhden vuosimallin korteissa kontaktit muuttuivat ajan myötä koveriksi. Liekö valmistuksessa käytetty väärin sekoitettua epoksia? Normalisti sim-korttien ei tulisi kutistua käytössä. Emme myöskään pesseet puhelinta liian kuumassa. 🙂>

 

Täytyykö asiakkaan olla jatkossa tarkkana ja tutkia viallinen sim-korttinsa suurennuslasilla ja mikrometriruuvilla huomatakseen vaatia veloituksettoman vaihdon?

 

Toinen ongelma on, että puhelimissa käytetään jo neljää eri kokoista sim-kortinlukijaa. Erityisesti nyt, kun Telia suunnittelee 3G-verkon sulkemista, Telian on syytä varmistaa, että asiakas saa ilman erillistä veloitusta uuteen puhelimeen sopivan sim-kortin, koska vaihdon syy tulee olemaan Teliassa.

 

Kannattaisikohan vaihtomaksusta siirtyä panttimaksuun? Aina kun palauttaisit vanhan sim-kortin Telialle, saisit panttisi takaisin. Näin kukaan ei voisi ilmaiseksi tapetoida seinäänsä sim-korteilla, mutta käytössä olevaan liittymään saisi aina toimimattoman tai väärän kokoisen sim-kortin tilalle uuden veloituksetta.


Vastaa