Oletko hiljattain vaihtanut puhelinnumeroa, eli onko tuo uusi numero sinulle?
Voi hyvinkin olla näppäilyvirhe. Jos et kumpaatakaan palvelua ole koskaan käyttänyt, niin ei noita viestejä tarvitse ottaa sen vakavammin.
Kännykkääni on tullut tekstareita 2 kpl NORMAL-kaupasta, siinä on kirjautumiskoodi. Aiemmin tuli TikTokista samanlainen. En ole käynyt kummassakaan koskaan.
Pitäisikö olla huolissaan? Normalista vastattiin, että todennäköisesti virhenäppäily puhelinumero laitettaessa sisäänkirjautuessa.
Jos nykyinen puhelinnumerosi on ollut käytössäsi jo pidemmän aikaa, niin todennäköisin syy näille tekstiviestinä tulleille sisäänkirjautumisen vahvistuskoodeille on toisen henkilön tekemä virhenäppäily aivan kuten Normalin asiakaspalvelu oli jo vastannutkin.
Itselleni tuli myös jokin aika sitten pari kappaletta erään verkkokaupan markkinointiviestejä joissa luki jonkun henkilön etunimi. En ole koskaan asioinut viestit lähettäneessä verkkokaupassa ja virheellisesti lähetettyjen viestien tulo loppui noiden parin kappaleen jälkeen. Verkkokaupan asiakas oli varmaankin itse huomannut antaneensa väärän puhelinnumeron rekisteröitymisen yhteydessä.
Kuten @Purnipsi aikaisemmassa viestissä mainitsikin, niin voit myös oman näkemykseni mukaan ohittaa nuo aiheettomat tekstiviestit rauhallisin mielin.
Olen samoilla linjoilla kuin @Purnipsi ja @Jamerson, todennäköisesti näppäilyvirhe jollain toisella asiakkaalla.
Olen törmännyt itse vähän vastaaviin Gmailin kanssa, tästä on toki jo aikaa mutta sain taannoin useita sähköposteja Gmaililta, että olen pyytänyt salasanan vaihtoa. Niitä tuli muutaman päivän välein. No okei, ne voi olla myös huijauksia mutta tulkitsin ne aidoiksi viesteiksi ja oletin, että joku muu, jolla on samankaltainen sähköpostiosoite kuin minulla, yritti vaihtaa salasanaa omaan postiinsa. Ja että näppäili osoitteensa väärin ja ne ilmoitukset tulivat sitten minulle.
Kiitos vastauksista! Outoa, että niitä nyt on tullut sekä Tiktokista että Normalista. Eikö pennut osaa enää numeroita vai lähimuistiko pätkii?
Se on tullut selväksi Telian taholta, että sim-kortti ei lähetä mitään ilman päätelaitteen määräystä. Mutta eikö ole mahdollista, että sim-korttiin olisi tullut jokin bugi, joka aiheuttaisi virhetoimintoja? Onko se täysin mahdotonta?
Viimeisimmässä laskussa oli seitsemän puhelua palvelunumeroihin, joita en ole ottanut, hinta jotain neljä ylimääräistä euroa. Ulkomaanmatkalla kone laittoi 170 viestiä Eurooppaan, 40 euroa kiitos. En viitsisi tyhjästä maksaa. Puhelinkoneeni olen jo vaihtanut, nyt vaihdan kokeeksi liittymäni DNA:lle ja vaihdan lisäksi puhelinnumeroni.
Tuo viesti ei siis liity näihin Normal-viesteihin, vaan aiemmin kohtaamaani ongelmaan puhelimeni lähettämistä haamuviesteistä, jotka eivät näkyneet minulle eivätkä vastaanottajalle.
Se on tullut selväksi Telian taholta, että sim-kortti ei lähetä mitään ilman päätelaitteen määräystä. Mutta eikö ole mahdollista, että sim-korttiin olisi tullut jokin bugi, joka aiheuttaisi virhetoimintoja? Onko se täysin mahdotonta?
Viimeisimmässä laskussa oli seitsemän puhelua palvelunumeroihin, joita en ole ottanut, hinta jotain neljä ylimääräistä euroa. Ulkomaanmatkalla kone laittoi 170 viestiä Eurooppaan, 40 euroa kiitos. En viitsisi tyhjästä maksaa. Puhelinkoneeni olen jo vaihtanut, nyt vaihdan kokeeksi liittymäni DNA:lle ja vaihdan lisäksi puhelinnumeroni.
SIM-kortin vaurioituminen tavalla, joka aiheuttaisi kuvailemiasi ongelmia on käytännössä hyvin epätodennäköistä. SIM-kortin vaihtamisesta uuteen ei kuitenkaan ole mitään haittaa ja joskus liittymien toimivuus voi parantua uudella SIM-kortilla jos entinen SIM-kortti on useita vuosia vanha. Ohjeet uuden SIM-kortin tilaamiseksi löytyvät täältä.
Syy mainitsemillesi aiheettomille veloituksille puheluista palvelunumeroihin olisi kyllä hyvä selvittää Telian asiakaspalvelun kanssa, mutta mahdolliset uudet aiheettomat veloitukset pitäisi pystyä estämään kytkemällä soitonesto palvelunumeroihin Minun Telian kautta.
Oletko hiljattain vaihtanut puhelinnumeroa, eli onko tuo uusi numero sinulle?
Voi hyvinkin olla näppäilyvirhe. Jos et kumpaatakaan palvelua ole koskaan käyttänyt, niin ei noita viestejä tarvitse ottaa sen vakavammin.
Voin sanoa että olen myös erehdyksissäni näin tehnyt että palvelun varmenneviestit sähköpostiin tai tekstiviestitse ovat lähteneet eri paikkaan kuin piti näppäilyvirheinä. Hups!
Asiakaspalvelu pääsee kyllä tarvittaessa näkemään ihan välitystiedoista sen, että mihin numeroon ja koska nuo viestit ovat lähteneet. Enemmän syyttäisin jotain sovellusta, esimerkiksi Applen Facetime, iMessages haluaa lähettää aina jos on laitteeseen laittanut toisen SIM-kortin tekstarin Isoon Britanniaan. Se maksaa muutaman sentin. Kuulostaa siltä, että jokin vastaava asia olisi jäänyt jumiin.
On toki mahdollista, jos olet jonkin hämärän sovelluksen asentanut, että se lähettää tahtomattasi tekstiviestejä. Ne eivät hyppää puhelinlaiteesta toiseen ja jos et ole asentanut Google Playn ulkopuolelta sovelluksia, niin riski on aika pieni. Aika-ajoin tuonnekin on huijarisovelluksia lipsahdellut, mutta ne ovat olleet aika usein jotain “pierusovelluksia”.