Soitonsiirtojen maksullisuus Telian liittymien välillä

  • 27 March 2023
  • 7 kommenttia
  • 231 katselukertaa

Kunniamerkki +5
  • Savumerkittäjä
  • 33 kommenttia

Minulla on kaksi liittymää Telialla. Toinen on ns. päälliittymä. Toisesta liittymästäni on välitön soitonsiirto pääliittymään. 

 

Homma on toiminut todella hyvin, mutta huomasin viime laskussa, että soitonsiirroista on aloitettu veloittaa. Reklamoin asiasta teliaa maaliskuun alussa. Reklamaatiooni ei ole vastattu, ja veloitukset jatkuvat edelleen. 

 

Puheluerittelystä selviää, että puhelut ovat rekisteröityneet seuraavasti, ja alkuun ilmestynyt mystinen 03BD 

 

 

Olen soittanut asiakaspalveluunne useita kertoja, eikä kukaan osaa auttaa. Käsketään vain odottaa. 

 

----

Muokkaus HannaMarikaL: Muokattu hieman otsikkoa ja siirretty keskustelu toiseen osioon


Aihe on suljettu kommenteilta.

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Onpa harmillinen vika.

3BD kertoo, että numeroa ei ole siirretty toiselle operaattorille. Olihan kyse Yhteys-liittymästä? Silloin 3BD suorastaan alleviivaa veloitusten aiheettomuutta.

Jos tuolla lukisi 1D, se kertoisi, että numero on siirretty jollekin muulle operaattorille.

Kunniamerkki +5

Rajaton liittymiä molemmat. 

Kunniamerkki +5

Itseäni harmittaa todella ettei asiaani otettu todesta asiakaspalvelussa aluksi. Vikaa ei pitänyt olla ja annettiin ymmärtää minun ehkä siirtäneen liittämäni Elisalle. Yhteensä olen uhrannut tämän asian selvittämiseen lukuisia tunteja ja rahaa kun Telian aspaan jonottaminen ja soittaminen maksaa. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Minulla on kaksi liittymää Telialla. Toinen on ns. päälliittymä. Toisesta liittymästäni on välitön soitonsiirto pääliittymään. 

 

Homma on toiminut todella hyvin, mutta huomasin viime laskussa, että soitonsiirroista on aloitettu veloittaa. Reklamoin asiasta teliaa maaliskuun alussa. Reklamaatiooni ei ole vastattu, ja veloitukset jatkuvat edelleen. 

 

Puheluerittelystä selviää, että puhelut ovat rekisteröityneet seuraavasti, ja alkuun ilmestynyt mystinen 03BD 

 

 

Olen soittanut asiakaspalveluunne useita kertoja, eikä kukaan osaa auttaa. Käsketään vain odottaa. 

Soitonsiirroista Telian välisten liittymien osalta ei kuulu tulla veloitusta. Kuitenkin ajalla 17.1.-22.3.2023 näistä soitonsiirroista on veloitettu virheellisesti, jotka näkyvät puheluerittelyssä juurikin tuolla etuliitteellä 03BD0. Näitä puheluita ei ole tunnistettu maksuttomiksi soitonsiirroiksi ja siksi ne ovat tulleet normaaleina puhelutapahtumina laskutukseen. Tämä kyseinen häiriö on korjattu ja hyvitämme virheellisesti laskutetut tapahtumat huhtikuun laskuilla. Laskuille tulee vielä erikseen hyvityksestä kertova infoteksti:

 

Hyvä asiakkaamme, hyvitämme tällä laskulla virheellisesti veloitettuja siirrettyjä puheluja. Virheellisiä veloituksia on esiintynyt ajalla 17.1.-22.3.2023. Pahoittelemme tapahtunutta.

 

Kerroit, että olet ollut meihin yhteydessä maaliskuun alussa ja kyseinen häiriö ei ole ollut vielä silloin meillä tiedossa ja luultavasti siitä syystä sinulle ei ole osattu sanoa, mistä tässä on kyse. Sinun ei kuitenkaan nyt tarvitse tehdä asian suhteen mitään, sillä nämä virheelliset veloitukset hyvitetään huhtikuun laskulle.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

kun katselin hinnastoja tästä https://www.telia.fi/dam/jcr:a0bd6da1-e455-4371-a88b-3acb86dea01e/TELIA-YHTEYS-HINNASTO-FI-230123.pdf .


Soitonsiirrot

Omasta puhelimesta itse aktivoituna soitonsiirtojen kytkentä on maksutonta. Telian kautta aktivoitu soitonsiirto/siirto 8,03 €

Puhelumaksut

• Soitonsiirto Suomessa Telian matkapuhelinliittymään tai kiinteän verkon liittymään on maksutonta

• Soitonsiirto muiden operaattoreiden matkapuhelinliittymiin: Puhelun siirtäjä maksaa soitetusta puhelusta oman liittymänsä ja siirron vastaanottavan liittymän välisen puhelumaksun oman liittymätyyppinsä mukaisesti.

• Soitonsiirto Suomesta ulkomaille Telian liittymään: Siirto on tekijälle maksuton. Vastaanottaja maksaa vastaanottomaksun.

• Soitonsiirto Suomesta ulkomaiseen numeroon: Siirron tekijältä laskutetaan siirtyvästä puhelusta sama hinta kuin soitettaessa ulkomaanpuhelu ko. maahan.

• Soitonsiirto ulkomailta Suomeen: Välitön soitonsiirto toiseen Telian matkapuhelinliittymään/omaan vastaajaan on tekijälle maksuton. Välillinen soitonsiirto maksaa vastaanottomaksun sekä kyseisen operaattorin puhelumaksun Suomeen Matkapuhelin ulkomailla -hinnaston mukaisesti.

• Soitonsiirto ulkomailta ulkomaille: Välittömän soitonsiirron tekijältä laskutetaan ulkomaanpuhelu.

Välillinen soitonsiirto maksaa vastaanottomaksun sekä kyseisen operaattorin puhelumaksun Matkapuhelin ulkomailla-hinnaston mukaisesti.

 

muutamia asioita voisi tarkentaa tuossa.

 

Soitonsiirto Suomesta ulkomaille Telian liittymään: > soitonsiirto suomesta suomalaiseen telian numeroon ulkomailla ollessaan:

Soitonsiirto ulkomailta Suomeen: > soitonsiirto telian liittymällä ulkomailla ollessaan suomeen:

Soitonsiirto ulkomailta ulkomaille: >soitonsiirto ulkomailla ollessaan ulkomaisiin puhelinnumeroihin:

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

kun katselin hinnastoja tästä https://www.telia.fi/dam/jcr:a0bd6da1-e455-4371-a88b-3acb86dea01e/TELIA-YHTEYS-HINNASTO-FI-230123.pdf .

 

muutamia asioita voisi tarkentaa tuossa.

 

Soitonsiirto Suomesta ulkomaille Telian liittymään: > soitonsiirto suomesta suomalaiseen telian numeroon ulkomailla ollessaan:

Soitonsiirto ulkomailta Suomeen: > soitonsiirto telian liittymällä ulkomailla ollessaan suomeen:

Soitonsiirto ulkomailta ulkomaille: >soitonsiirto ulkomailla ollessaan ulkomaisiin puhelinnumeroihin:

 

Kiitokset palautteesta! 😊 Laitoin palautteen kertomiasi huomioita koskien hinnastosta eteenpäin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Rajaton liittymiä molemmat.
Vikaa ei pitänyt olla ja annettiin ymmärtää minun ehkä siirtäneen liittämäni Elisalle.

Rajaton Lite 0,5 M, Rajaton 10 M vai joku muu?

Mikäli kyse oli muusta rajattomasta, asiakaspalvelija oli tuplasti ulalla. 03BD0040 kertoo liittymän olevan numerosuuntansa mukainen eli 040, 042 ja 0450 = Telia. Lisäksi muilla rajattomilla siirrot Elisaankin olisivat sisältyneet puhepakettiin.

Yhteensä olen uhrannut tämän asian selvittämiseen lukuisia tunteja ja rahaa kun Telian aspaan jonottaminen ja soittaminen maksaa. 

Telian mielestä heille ei tule soittaa, vaan asiat tulee hoitaa tsättäämällä, chat.

Toivottavasti hyvitys tulee nyt laskullesi oikein laskettuna.