Skip to main content

Kerron nyt tämän tarinan ihan sen vuoksi koska kyseisestä liittymän hommaamisesta tuli sekä kallis että näin suurta vaivaa.



No niin ostin sonera eysy-prebait liittymän  pojalleni joensuun R-kioskilta koska oman paikkakunnan kaupoista ja kioskeista ei soneran pribeit liittymiä ole myynnissä ,matkaa täältä on n.50km edestakaisin .liittymän ostaessani huomasin että kioskilla se maksaakin 9,90e eikä 5,90 e. niinkuin soneran kaupassa  on tarjouksessa . ja olipa sekin tarjousta koskevat lisätiedot piilotettu jonkin linkin taakse ettei se halvempi hinta koske kuin sonera kaupasta tilattuja liittymiä . 



 



NO siitä minule tuli jo karvas maksu suuhun että tätähän se on kun kaikki tarjoukseen liittyvät tiedott pitää nykyaikana lukea tarkasti kun monasti niissä on "koira haudattuna"ns. No kotia saavuttuani laitoimme kortin puhelimeen ja mitä kummaa puhelin ei tunnistanut sim-korttia ja kokeilimme vielä toisella puhelimella  ja ei vaan pelitä . Soitto R-kioskille ja nainen kertoi liittymässä olevan palautus oikeus , ajattelin no hyvä kun vaan seuraavan kerran käyn siellä joensuussa kun asiaa ja en omista autoa . 



 



No kumminkin siinä ajattelin otan yhteyttä täällä sonera sivuilla chatin kautta asiakaspalveluun . Kerroin chatissa asiasta kuinka meille käynyt viallisen sim -kortin kanssa no nainen lupasi ystävällisesti chatin kautta että he lähettävät uuden preibait- liittymän meille .No niinpä saapui uusi kortti postilaatikkoon jo seuraavana päivänä eikä se maksanut meille mitään. ajattelin nyt sitten kaikki hyvin ja kunnossa .kortti puhelimeen ja sim-kortin pin-koodia puhelin sitten kyselee . katselin luottokortin kokoisesta muoviläpyskästä sitä pin-koodia ja sitä ei ole missään ,ei minkään raaputettavan pinnan alla . ei edes puhelinumeroa . soitto sitten soneran asiakaspalveluun ja selvisi että ,meille lähetetty väärä kortti joka ei ole edes pribait-liittymä vaan joku muu , asiakaspalvelu ehdotti pin-koodiksi 0000 ja sen laitoin kortti auksesi mutta ei verkkoa . kyseessä ilmeisesti suljettu tai avaamaton normaali liittymä . tässä vaihessa ajatteli perrr.. ärrän kierrän... ei sitten millään onnistu nämä liittymä asiat.



 



No taas soitto soneran asiakaspalveluun jonotusta n puoli tuntia . huh hah hei.. ja taas asiakaspalvelusta luvattiin lähettää minulle uusi prebait-liittymä ,ja kukaan siellä ei tietenkään tiennyt kuka möhlinyt tässä asiassa . No uusi liittymä saapui taas postissa seuraavana päivänä ja yllätys oli suuri kun luulin että kortti olisi minulle ilmainen mutta ei vaan sieltä tuli 2-eri korttia . eysy preibait ja preibait-nettikuukausi ja lunastusumma oli 5.90e eysyllä ja nettikuukaudella 17,90e . no iloisena kumminkin pompin kotoani kävellen 2-km matkan  postiin niitä hakemaan tiskilä sitten postin nainen kertoi etten voi lunastaa kumpaakaan koska postiennakko lapuista uupuu soneran tili:nro ja että ne on joetnkin jäänyt vissiin soneraalta merkkaamatta . No tässä vaiheessa olin jo tosi vihainen soitin postista taas soneran asiakaspalveluun ja jonotin n. 15-20min. sinne pääsyä ja asiakaspalvelusssa sitten kerrottiin, eivät voi auttaa koska eivät nää mistään niitä tilinemeroita minne postiennakkomaksu suoritetaan . kyselin myös minulle aiheutuvista kuluista siihen ei otetttu mitään kantaa valiteltiin vaan tapahtunutta . 



 



Viimein mittani oli täysi ottin taksin ja ajoin 50km edestakaisen matkan joensuun R-kioskille mistä näitä liittymiä saa ja niin että oli puhelin matkassa että saa kokeilla että liittymä toimii paikan päällä .



 



Kiitoksia soneralle hyvästä palvelusta"



 



 



edit Merja_J: otsikkoa muokattu

No huh huh. Jopa on osunut yhden asiakkaan kohdalle enemmän kuin tarpeeksi. Ensinnäkin on suht harvinaista että uudessa kortissa on jo valmiiksi jotain vikaa. Ja itselläkään ei kyllä tulisi mieleen testata korttia R-kioskissa vaan napata se mukaan ja testailla rauhassa kotona. Eli aikamoinen sattuma on kohdallasi käynyt.




Prepaid -liittymään ei Asiakaspalvelusta ole mahdollista lähettää ns. vaihtokorttia vaan matkaan lähtee vain uusi maksullinen paketti. Chatissa ei ilmeisesti ollut tästä tarpeeksi tietoa. Pahoittelut omasta puolestani tapahtuneesta. Kiitos että otit yhteyttä! Tässä on meille paljonkin opittavaa.

Onko kaikki nyt hyvin vai haluatko että asiaa selvitellään vielä jotain muuta kautta? Täällä Klaanissa emme voi asiakasta tunnistaa, mutta jos haluat jonkin ns. virallisemman käsittelyn, voit toki tehdä asiasta vielä reklamaation. Tarvittavat yhteystiedot löytyvät täältä.


No joo en muuta haluaisi kun että sonera ottaisi vähän vastuuta miinulle aiheutuvista kuluista ?. Ja kyllä uusi kortti tuli  , oikeestaan enhän sitä edes tiedä oliko toiselle numerolle  kun siinä lähetetyssä toisessa kortissa ei ollut niitä pin eikä puhelinumeroitakaan. 



 



Muuten se ihmetyttää ,olisin selvinnyt paljon vähemmällä jos paikkakuntani kaupoissa tai kioskeissa olisi myynnissä ollut pribait-liittymiä soneran . mutta ei ja meiltä kumminkin löytyy 2 kauppaa yksi kioski ja kodinkoneliikekkin jonka ikkunoissa on kyllä soneran mainostarrat .saunalahtea ja dna korttejja kyllä löytyy mutta mutta heillä netinkäytössä ei kunnollisia verkkoja tai ovat niin ruukautuneita aina .



@mikkis2 kirjoitti:


No joo en muuta haluaisi kun että sonera ottaisi vähän vastuuta miinulle aiheutuvista kuluista ?. Ja kyllä uusi kortti tuli  , oikeestaan enhän sitä edes tiedä oliko toiselle numerolle  kun siinä lähetetyssä toisessa kortissa ei ollut niitä pin eikä puhelinumeroitakaan. 



 



Muuten se ihmetyttää ,olisin selvinnyt paljon vähemmällä jos paikkakuntani kaupoissa tai kioskeissa olisi myynnissä ollut pribait-liittymiä soneran . mutta ei ja meiltä kumminkin löytyy 2 kauppaa yksi kioski ja kodinkoneliikekkin jonka ikkunoissa on kyllä soneran mainostarrat .saunalahtea ja dna korttejja kyllä löytyy mutta mutta heillä netinkäytössä ei kunnollisia verkkoja tai ovat niin ruukautuneita aina .






Siinä tapauksessa kannattaakin lähettää meille virallinen reklamaatio asiasta ja kirjoittaa siihen mitä haluat asialle tehtävän, eli korvausvaatimukset matkakustannuksista tms. Reklamaation voi lähettää ihan perinteisenä kirjepostina tai sitten Omien Sivujen kautta. Voit vaikka laittaa reklamaatioon tuon samaisen tekstin jonka tänne Klaaniinkin kirjoitit ja liittää sitten mukaan asiakastietosi sekä korvausvaatimukset. Näin homma hoituu varmasti kuntoon!



 



Mitä tulee Prepaid -liittymien myyntiin niin jos sinulla on verkkopankkitunnukset, voi kortin tilata myös netin kautta. Sivusto löytyy täältä. Useimmissa kodinkoneliikkeeissä ja kioskeissa kyllä noita meidän Easy -kortteja löytyy mutta ilmeisesti ei siten siellä omalla paikkakunnalla noita ole saatavilla jostain syystä. Netin kautta kuitenkin tilaus siis onnistuu myös mikäli jatkossa on tarvetta. Ja uuden puheajan lataus onnistuu tuolta samaiselta sivustolta myös!


Vastaa