Kerron nyt tämän tarinan ihan sen vuoksi koska kyseisestä liittymän hommaamisesta tuli sekä kallis että näin suurta vaivaa.
No niin ostin sonera eysy-prebait liittymän pojalleni joensuun R-kioskilta koska oman paikkakunnan kaupoista ja kioskeista ei soneran pribeit liittymiä ole myynnissä ,matkaa täältä on n.50km edestakaisin .liittymän ostaessani huomasin että kioskilla se maksaakin 9,90e eikä 5,90 e. niinkuin soneran kaupassa on tarjouksessa . ja olipa sekin tarjousta koskevat lisätiedot piilotettu jonkin linkin taakse ettei se halvempi hinta koske kuin sonera kaupasta tilattuja liittymiä .
NO siitä minule tuli jo karvas maksu suuhun että tätähän se on kun kaikki tarjoukseen liittyvät tiedott pitää nykyaikana lukea tarkasti kun monasti niissä on "koira haudattuna"ns. No kotia saavuttuani laitoimme kortin puhelimeen ja mitä kummaa puhelin ei tunnistanut sim-korttia ja kokeilimme vielä toisella puhelimella ja ei vaan pelitä . Soitto R-kioskille ja nainen kertoi liittymässä olevan palautus oikeus , ajattelin no hyvä kun vaan seuraavan kerran käyn siellä joensuussa kun asiaa ja en omista autoa .
No kumminkin siinä ajattelin otan yhteyttä täällä sonera sivuilla chatin kautta asiakaspalveluun . Kerroin chatissa asiasta kuinka meille käynyt viallisen sim -kortin kanssa no nainen lupasi ystävällisesti chatin kautta että he lähettävät uuden preibait- liittymän meille .No niinpä saapui uusi kortti postilaatikkoon jo seuraavana päivänä eikä se maksanut meille mitään. ajattelin nyt sitten kaikki hyvin ja kunnossa .kortti puhelimeen ja sim-kortin pin-koodia puhelin sitten kyselee . katselin luottokortin kokoisesta muoviläpyskästä sitä pin-koodia ja sitä ei ole missään ,ei minkään raaputettavan pinnan alla . ei edes puhelinumeroa . soitto sitten soneran asiakaspalveluun ja selvisi että ,meille lähetetty väärä kortti joka ei ole edes pribait-liittymä vaan joku muu , asiakaspalvelu ehdotti pin-koodiksi 0000 ja sen laitoin kortti auksesi mutta ei verkkoa . kyseessä ilmeisesti suljettu tai avaamaton normaali liittymä . tässä vaihessa ajatteli perrr.. ärrän kierrän... ei sitten millään onnistu nämä liittymä asiat.
No taas soitto soneran asiakaspalveluun jonotusta n puoli tuntia . huh hah hei.. ja taas asiakaspalvelusta luvattiin lähettää minulle uusi prebait-liittymä ,ja kukaan siellä ei tietenkään tiennyt kuka möhlinyt tässä asiassa . No uusi liittymä saapui taas postissa seuraavana päivänä ja yllätys oli suuri kun luulin että kortti olisi minulle ilmainen mutta ei vaan sieltä tuli 2-eri korttia . eysy preibait ja preibait-nettikuukausi ja lunastusumma oli 5.90e eysyllä ja nettikuukaudella 17,90e . no iloisena kumminkin pompin kotoani kävellen 2-km matkan postiin niitä hakemaan tiskilä sitten postin nainen kertoi etten voi lunastaa kumpaakaan koska postiennakko lapuista uupuu soneran tili:nro ja että ne on joetnkin jäänyt vissiin soneraalta merkkaamatta . No tässä vaiheessa olin jo tosi vihainen soitin postista taas soneran asiakaspalveluun ja jonotin n. 15-20min. sinne pääsyä ja asiakaspalvelusssa sitten kerrottiin, eivät voi auttaa koska eivät nää mistään niitä tilinemeroita minne postiennakkomaksu suoritetaan . kyselin myös minulle aiheutuvista kuluista siihen ei otetttu mitään kantaa valiteltiin vaan tapahtunutta .
Viimein mittani oli täysi ottin taksin ja ajoin 50km edestakaisen matkan joensuun R-kioskille mistä näitä liittymiä saa ja niin että oli puhelin matkassa että saa kokeilla että liittymä toimii paikan päällä .
Kiitoksia soneralle hyvästä palvelusta"
edit Merja_J: otsikkoa muokattu