Skip to main content

Suuremmat tiedonsiirtomäärät ulkomailla (Eu:ssa)

  • May 7, 2016
  • 8 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Kimpex
Savumerkittäjä

Mites se 100Mt / 2,99eur vrk-kiintiö käytännössä toimii ? Onko se niin että aina kun tulee 100Mt täyteen niin yhteys katkeaa ja pitää tilata uusi vai voiko niitä tilata kerralla "jonoon" koko päivän tarpeiksi. (Jos tarvii vaikka siirrellä yksi isompi tiedosto). 

Toivoisinkin että Sonera tois markkinoille myös suuremman viikkopaketin esim 5 Gt / viikko xx eur. 

8 kommenttia

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • May 7, 2016

Eiköhän kannata ottaa paikallinen Prepaid jos haluaa siirtää noin paljon? 


MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • May 10, 2016

@Kimpex kirjoitti:

Mites se 100Mt / 2,99eur vrk-kiintiö käytännössä toimii ? Onko se niin että aina kun tulee 100Mt täyteen niin yhteys katkeaa ja pitää tilata uusi vai voiko niitä tilata kerralla "jonoon" koko päivän tarpeiksi. (Jos tarvii vaikka siirrellä yksi isompi tiedosto). 

Toivoisinkin että Sonera tois markkinoille myös suuremman viikkopaketin esim 5 Gt / viikko xx eur. 


Kun kiintiö on täyttymässä, saat automaattisesti tekstari-ilmoituksen, ihan yllättäen ei yhteys pääse katkeamaan :smileyhappy: Siinä vaiheessa voit tehdä lisätilauksen.

Jonoon ei noita pysty tilailemaan, mutta tuo viikkopaketti idea kuulostaa aikas hyvältä. Mitä @PeteLi oot mieltä tuommoisesta?


PeteLi
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • May 11, 2016

Laitetaan korvan taakse tuo viikkopaketti-idea! EU-alueella uskoisin, että mennään toistaiseksi tuolla päivähintamallilla, mutta esim. muille alueille tuo voisi olla näppärä vaihtoehto.


Kimpex
Savumerkittäjä
  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • May 11, 2016

@olkitu kirjoitti:

Eiköhän kannata ottaa paikallinen Prepaid jos haluaa siirtää noin paljon? 


Onhan se helppo aina sanoa että ota paikallinen prepaid. Tätä tuli joskus tehtyäkin ennen Sonera sopivaliittymiä etenkin Ruotsissa ja Virossa. Joka paikassa se prepaidin löytäminen ei vaan onnistu niin helposti. Esimerkiksi Kanarialle kun matkustan niin mielummin maksan 50 eur toimivasta yhteydestä kuin että kulutan lomapäiviä siihen että lähden etsimään jostain toimivaa prepaidia. Ei niitä joka kaupassa siellä myydä ja joihinkin pitää olla paikallinen osoite jne jne.  Eikä tää tämän hetkinenkään tilanne että sadan megan välein pitää lähetellä teksiviestejä Soneran liittymällä kovin käytännölliseltä vaikuta. Varmaan kesällä 2017 kun roaming lisät poistuu kokonaan niin muutoksia tulee nykyiseen hinnoitteluun mutta millaisia ne mahdolliset kohtuullisen käytön rajat sitten tulee olemaan jotka tulevat rajoittamaan käyttöä , sitä tässä mielenkiinnolla odotetaan. Ensi talvena varmaan joutuu vielä kuitenkin turvautumaan kilpailevan operaattorin liittymään ellei Sonera lanseeraa markkinoille jonkinlaista Viikko-pakettia edes Kanarian matkaajille.


Leonita
Faxaaja
  • Faxaaja
  • May 13, 2016
Sain liikkuva netti S:n 2Gt:n rajan täyteen täällä Tukholmassa. Sonera lähetti yöllä näppärästi viestit rajan lähestymisestä ja lopulta nettinopeuden rajoittamisesta. Viestin mukaan lähettämällä TILAA JATKO numeroon 15400 saisin yhden Gt:n lisää pohjoismaiden käyttää. Muuten ihan kiva, mutta voiko nettiliittymällä lähettää tuon tekstarin. Saan viestin palautteeksi 'Toiminto ei sallittu'?

  • Ex-telialainen
  • May 13, 2016

@Leonita kirjoitti:
Sain liikkuva netti S:n 2Gt:n rajan täyteen täällä Tukholmassa. Sonera lähetti yöllä näppärästi viestit rajan lähestymisestä ja lopulta nettinopeuden rajoittamisesta. Viestin mukaan lähettämällä TILAA JATKO numeroon 15400 saisin yhden Gt:n lisää pohjoismaiden käyttää. Muuten ihan kiva, mutta voiko nettiliittymällä lähettää tuon tekstarin. Saan viestin palautteeksi 'Toiminto ei sallittu'?

Hei, Oletko aiemmin pystynyt tilaamaan lisäpakettia? Tuossa lisäpaketin tilaamisessa ulkomailla on ollut nyt ongelmia, mutta tuo ilmoitus "Toiminto ei sallittu" voi viitata myös estoihin. Eihän liittymässäsi ole esim. viihde-estoa?


Leonita
Faxaaja
  • Faxaaja
  • May 13, 2016
Hain nettiliittymän tätä reissua varten vasta tiistaina. Liittymän asetukset ovat Sonera-kaupasta tulleet ns. Defaultit. En ole niihin koskenut. Typotin äsken. Saamani palaute on: 'Toiminto ei ole sallittu.'

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • May 13, 2016

Pystyisitkö olemaan yhteydessä tekniseen asiakaspalveluumme puh. 020690101, niin voisimme tarkistaa liittymäsi tilanteen.