Ratkaistu

Tekstiviesti, aiheena palveluasetukset

  • 27 February 2020
  • 32 kommenttia
  • 12414 katselukertaa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

32 kommenttia

Eipä ole vieläkään reagoitu asiaan ja itsekin piti lähteä tutkimaan viestin aitoutta netin kautta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Rroonnii  kirjoitti:

Eipä ole vieläkään reagoitu asiaan ja itsekin piti lähteä tutkimaan viestin aitoutta netin kautta.




Hei, tervetuloa Yhteisöön @Rroonnii . Mukavaa että löysit tiesi tänne! Tarkennatko vielä mihin asiaan kaipasit reagointia? Odotitko vastausta meiltä moderaattoreilta vai joltain toiselta Yhteisön käyttäjältä johonkin tiettyyn viestiin? 

Niin onko tähän jotain ratkaisua? Tuli juuri puhelimeen aamulla ihan vastaava viesti kuten ketjun avauksessa, eikä mitään asetuksia ole tilattu. Joku lähettää Telian numerosta kalasteluviestejä?

Lähinnä viittasin reagointia aloituksessakin mainittuun palveluasetustekstiviestin ulkoasun muokkaamiseen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Hei @Jessika50 !

Palveluviestit tulevat automaattisesti aina puhelimeen, kun laitat SIM-kortin paikoilleen.

Jos sinulla on älypuhelin niin palveluviesteistä ei tarvitse välittää eikä tallettaa niitä. Peruspuhelimissa sen sijaan asetusten tallentaminen on tarpeen, jotta voidaan mm. lähettää tekstiviestejä tai multimediaviestejä.

En tallentanut, vaan poistin koko viestin. Puhelin on ollut auki monta viikkoa ja korttia ei ole irroitettu moneen kuukauteen. Viesti ilmeistyi ihan tyhjästä ja tässä ei ollut kirjoitusvirheitä. Lähettäjän numeroksi näytti 15445. Todella erikoista touhua.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Rroonnii  kirjoitti:

Lähinnä viittasin reagointia aloituksessakin mainittuun palveluasetustekstiviestin ulkoasun muokkaamiseen.




Tästä tosiaan laitoimme viestiä eteenpäin ja saimme kuittausta takaisin että ääkkösten puuttuminen olikin jo tiedossa ja korjaukset työn alla. Oletko siis vielä hiljattain saanut kyseisen viestin kirjoitusvirheiden kera? Jos olet, niin laitetaan viestiä uudemman kerran eteenpäin että tuo tarkistetaan.


 



@Jessika50  kirjoitti:

En tallentanut, vaan poistin koko viestin. Puhelin on ollut auki monta viikkoa ja korttia ei ole irroitettu moneen kuukauteen. Viesti ilmeistyi ihan tyhjästä ja tässä ei ollut kirjoitusvirheitä. Lähettäjän numeroksi näytti 15445. Todella erikoista touhua.




Asetusviesti on tullut joissain tilanteissa hieman myöhässä, mutta tosiaan ei sitä kannata säikähtää. Mistään tietojenkalastelusta ei ole kysymys, vaan viesti on ihan aito ja meiltä tullut. Halutessasi voit kytkeä automaattiset palveluasetusviestit päältä pois Minun Teliaan kirjautumalla. Nykyään monissa älypuhelimissa tosiaan asetukset tallentuvat automaattisesti, eli niitä ei tarvitse siinä tapauksessa enää erikseen tallentaa kun tuo viesti tulee. 

Vastaa