Skip to main content

Hei . Onko kukaan joutunut ikinä tälläiseen tilanteeseen Telialla . 20.07.23 menin telian omille sivuille ja siellä huomasin ettei minulla ollut enää liittymää ollenkaan nimissäni ? siitä sitten yhteyttä telialle chatin kautta , kun muuta apua ei sieltä saa ! no ,aikani sinne ollessani yhteydessä kolmannen henkilön kanssa ilmeni , että liittymäni oli annettu jollekin toiselle ? Littymäni toimi edelleen , mutta ei ollut hallissani ! no , siellä sitä sitten selviteltiin ja hiukan kyseenalaistettiin että olin antanut itse liittymäni jollekin toiselle ? telian omasssa selvityksessä huomasivat kumminkin että olivat ilmeisesti jonkun liittymän siirrossa laittaneet väärän numeron siirtoon , joka oli minun numeroni ! no , sieltä soitti joku heppu , ilmeisesti aspasta , ja pahoitteli asiaa? just niin! Olin tehnyt 6.7. uuden jatkosopimuksen liittymääni 19,99+30lk lildi ilman mitään kytkentämaksua kun kerran jatkoin vanhana asikaana (olen ollut telian asiakas kauan , en edes muista kuinka kauan ja numeroni on ollut minun nimissäni 30v) Aspan heppu sanoi puhelimessa että asia kunnossa , ja hyvitys 1kk liittymämaksu . okei , sopii mulle . asioiden piti olla kunnossa ja hinnat ja sopimukset näkyvät omilla sivuillani parin päivän päästä ok . *** , nyt sunnutaina 23.7 , omilla sivuilla on ollut kolme eri sopimusta , kolme eri hintaa , kolme eri saldoa ! kaiken huipuksi ovat laittaneet liittymään kytkentämaksun siitä että kytkivät uudelleen oman(telian) virheen seurauksena . yritin eilen chatissa taas asiaa kysellä, niin sieltä joku tyyppi sanoi että juu , kun kerran olen uudelleen liittymäni siirtänyt niin siitä menee kytkentämaksu !!!! en *** enää osaa sanoa miten asian voisi hoitaa , kun aina asia tuntuu menevän väärin , eikä aspa osaa auttaa . kun kysyin olisiko joku esimies jolta asian hoitaminen voisi sujua ja olisi enemmän osaamista , tuli vastaus , ettei täällä ole ketään joka voisi soitella ?! saldo lisääntyy koko ajan , vaikka omilla sivuilla ei ole käyttöä saldoa lisäävää toimintaa . kai tästä muutaman euron takia on mentävä johinkin kuluttajaneuvontaan, koska ihmisen asiaa ei tuolta kukaan tunnu osaavan hoitaa ? ei kuulemma ole heillä ikinä käynyt näin , ilmeisesti kun asiaa ei saada kuntoon , ei millään . 

 

--

Muokkaus PihlaHei: poistettu kirosanat ja muokattu hieman otsikkoa

kaiken huipuksi ovat laittaneet liittymään kytkentämaksun siitä että kytkivät uudelleen oman(telian) virheen seurauksena

Tämän suhteen kannattaa vetää syvään henkeä ja odottaa varsinaista laskua.

Omat sivut näyttävät vain sen, mitä tilausjärjestelmä sinne automaattisesti laittaa. Omilta sivuilta puuttuvat palaset hoitaa tämän kaltaisia erikoistilanteita. Ne hoidetaan lisäämällä laskulle miinusrivi käsipelillä. Käsin tehdyt korjaukset eivät näy liittymän tiedoissa Omilla sivuilla.

Tärkeintä on, että liittymäsi toimii. Laskut voi reklamoida kaikessa rauhassa jälkikäteen. Virheellisestä laskusta ei tarvitse maksaa kuin aiheellinen osuus.

 

yritin eilen chatissa taas asiaa kysellä, niin sieltä joku tyyppi sanoi että juu , kun kerran olen uudelleen liittymäni siirtänyt niin siitä menee kytkentämaksu !!!!

Tämä on huonoa asiakaspalvelua. Huomioi kuitenkin, että perehdytyksessä on tuskin käyty läpi tilannetta, jossa liittymä on kirjattu väärälle asiakkaalle. Eli tilanne voi olla asiakaspalvelijalle yhtä outo kuin sinullekin.

 

kun kysyin olisiko joku esimies jolta asian hoitaminen voisi sujua ja olisi enemmän osaamista , tuli vastaus , ettei täällä ole ketään joka voisi soitella ?!

Tämä vastaus olisi kyllä pommi minullekin! Jos asiakaspalvelulla ei ole esimiehiä, onko seuraava askel kuluttajaliiketoiminnan vastaava johtaja? Johtoryhmän kokoonpanon löydät tuolta sivulta. Yhteyden saanee Telian vaihteen kautta 020401. Hinta kiinteästä verkosta soitettaessa 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min, matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min (ALV 24 😵.


Niin . Tuolla joku kirjoittaa että kyllä asiat muuttuvat omille sivuille juu , mutta joka päivä erilailla . Muuttuu sopimus , välillä oikein ja taas seuraavaksi väärin ? Hinnat muuttuu joka päivä , välillä oikein nyt taas väärin . Saldo muuttuu joka päivä lauantaina oikein, tänään taas saldoa kehittyy palveluista mitä ei käytetä ?? Itse joutuu moneen kertaan ottaan yhteyttä , jossa luvataan aspa tyylisesti että kyllä nyt on oikein ja huomenna näkyy oikein ! Juu ei ! Kytkentämaksuja omista virheistä . Luotto teliaan hyvänä operaattorina on eilisen huhuja . Ehkä se Elisa kumminkin on luotettavin . Mutta huonointa tässä on juuri asiakaspalvelun taso . Sitä ei käytännössä ole , jos tapahtuu jotain poikkeavaa , se on nyt huomattu . 


Niin . Tuolla joku kirjoittaa että kyllä asiat muuttuvat omille sivuille juu , mutta joka päivä erilailla . Muuttuu sopimus , välillä oikein ja taas seuraavaksi väärin ? Hinnat muuttuu joka päivä , välillä oikein nyt taas väärin . Saldo muuttuu joka päivä lauantaina oikein, tänään taas saldoa kehittyy palveluista mitä ei käytetä ?? Itse joutuu moneen kertaan ottaan yhteyttä , jossa luvataan aspa tyylisesti että kyllä nyt on oikein ja huomenna näkyy oikein ! Juu ei ! 

Kuten @irritus tuossa hyvin jo sinua neuvoikin niin suosittelen myös vetämään happea ja odottelemaan että varsinainen lasku tulee. Ole sen jälkeen vasta yhteydessä jos siinä on jotain korjattavaa. Summa varmasti elää kun on kyse tällaisesta poikkeuksellisesta tilanteesta ja hyvityksiä sun muita on jouduttu tekemään laskulle ehkä useaankin otteeseen. 

Kyseessä on tosiaan todella harvinainen tilanne, omalle operaattoriuralle ei tällaista ole sattunut vielä kertaakaan. Voisin kuvitella että asiakaspalvelijakaan ei ole osannut ehkä oikein kommunikoida tällaisessa tilanteessa ja antaa välttämättä oikeaa tietoa. 

Mutta älä huoli, kaikki varmasti järjestyy. Odottele laskua, ja jos siinä on vielä jotain epäselvyyksiä niin olet sitten yhteydessä asiakaspalveluun. Siellä asia sitten korjataan. 


No niin . Tässä kävi kuten tiesinkin tapahtuvan . Nyt on uusi lasku muodostunut tuosta Telian sekoilusta . Nyt laskussa on kaksi eri kuukautta . On se joka muodostui ennen Telian luvatonta liittymän siirtoa . Lisäksi on uusi kytkeminen kytkemismaksuineen . Alennusta annettu jostain jotain?? En tiedä kun ei selvästi näe mitä , mutta ilmeisesti luvatusta kk maksusta vain se osa joka on tapahtunut uudelleen kytkemiseen jälkeen ? Lisäksi laskuun on ilmaantunut 4x2,5e maksuja viihdekäytöstä sen jälkeen kun lasku on laitettu jonkun toisen nimiin . Nämä viihdekäytöt tapahtuneet aamu yöllä 4 kertaa muutaman sekunnin välein ? Lisäksi laskussa on tietenkin maksut telialle palvelunroon sovittelusta , jossa olen yrittänyt asiaa selvittää . Näitä on 20 kertaa . Tämä ei selviä millään , koska Telialla ei ole ketään joka ottaisi asiasta vastuuta , tai henkilöä joka ymmärtäisi mitä on tapahtunut ja mitä on luvattu asialle tehdä ? No , maanantaina taas soitan , mutta sen jälkeen vaihtuu operaattori ihan vain sen takia ettei teliaan voi luottaa , jos tulee joku ongelma . Aspa ei osaa eikä ymmärrä , jos kysyy voisiko joku joka ymmärtää ottaa asiasta selvää ja soittaa , niin aspa vastaa aina ettei täällä ole ketään jolle asia kuuluu . HIENOSTI MENEE TELIA ?!?!!


No niin . Tässä kävi kuten tiesinkin tapahtuvan . Nyt on uusi lasku muodostunut tuosta Telian sekoilusta . Nyt laskussa on kaksi eri kuukautta . On se joka muodostui ennen Telian luvatonta liittymän siirtoa . Lisäksi on uusi kytkeminen kytkemismaksuineen . Alennusta annettu jostain jotain?? En tiedä kun ei selvästi näe mitä , mutta ilmeisesti luvatusta kk maksusta vain se osa joka on tapahtunut uudelleen kytkemiseen jälkeen ? Lisäksi laskuun on ilmaantunut 4x2,5e maksuja viihdekäytöstä sen jälkeen kun lasku on laitettu jonkun toisen nimiin . Nämä viihdekäytöt tapahtuneet aamu yöllä 4 kertaa muutaman sekunnin välein ? Lisäksi laskussa on tietenkin maksut telialle palvelunroon sovittelusta , jossa olen yrittänyt asiaa selvittää . Näitä on 20 kertaa . Tämä ei selviä millään , koska Telialla ei ole ketään joka ottaisi asiasta vastuuta , tai henkilöä joka ymmärtäisi mitä on tapahtunut ja mitä on luvattu asialle tehdä ? No , maanantaina taas soitan , mutta sen jälkeen vaihtuu operaattori ihan vain sen takia ettei teliaan voi luottaa , jos tulee joku ongelma . Aspa ei osaa eikä ymmärrä , jos kysyy voisiko joku joka ymmärtää ottaa asiasta selvää ja soittaa , niin aspa vastaa aina ettei täällä ole ketään jolle asia kuuluu . HIENOSTI MENEE TELIA ?!?!!

Soittaminen meidän suuntaan maksaa tietenkin tuon palvelunumeromaksun verran, joten sen puolesta ainakin voi säästää olemalla yhteydessä chatin kautta tai jättämällä yhteydenottopyynnön. Kannattaa ehdottomasti kysyä asiakaspalvelussa, mistä tämä lasku koostuu ja mistä alennusta on tullut. Helpottaa varmasti kun selität tilanteen heti alusta alkaen ja kysy jos tulee jotain epäselvää. Asiakaspalvelun kautta saadaan varmasti tämäkin lopulta selvitettyä. Voit myös jättää tästä asiakaspalautteen


Olen ollut yhteydessä chatissa . Siellä ei asiasta kannata keskustella koska ensimmäinen kysymys oli aina että , oletko varma että et ole itse siirtänyt liittymää toisen nimiin ja oletko varma että liittymä on sinun? Miksi minun pitää olla jatkuvasti yhteydessä maksullisen nron kautta kun virhe on ollut teidän . Aspa ei ole koko aikana osannut auttaa mitenkään , ei mitenkään. Joka kerta olen joutunut uudelleen ja uudelleen selittämään mitä on tapahtunut. Hienoa selittää 10krtaa samaa asiaa ja teiltä tulee aina samat vastaukset , ei näin voi olla ? Teidän virhe , mutta vastuu minun . Telia ei selittelemällä tästä pääse mihinkään . Kuten sinunkin vastauksesi antaa ymmärtää että juu , tottakai maksulliseen nroon soittelu maksaa , miksi minun täytyy soitella? Miksi minun täytyy asiaa selvitellä , miksi minun täytyy asioida ihmisten kanssa jotka eivät ymmärrä tai ovat haluttomia auttamaan ja selvittämään . Vastaus on aina sama kuin sinäkin annat , soittele vain tännepäin niin katotaan . Juu , katotaan sitten taas ensi kuussa kun uusi lasku muodostuu jos vaikka olisi sitten ehkä oikein ja jos ei ole niin korjataan taas seuraavaan laskuun ja soittele sitten taas uudestaan. Asia on kerran luvattu hoitaa ja nyt tästä asiasta tuli päättymätön limbo . 


Eiköhän tässä tilanteessa nyt vaan kannata niellä tuo pieni taloudellinen tappio ja katsella kilpailijoiden tarjontaa ja laittaa numeronsiirto. Maksavan asiakkaan ei kannata liian pitkään katsoa kun operaattori yrittää harjoitella asiakaspalvelua ja maksaa siitä ilosta. Kun asiakkaita vaan lähtee tarpeeksi paljon, niin sitten on operaattorilla aikaa parantaa asiakaspalvelua. 


Juuri näin päätinkin tehdä . 20 v ollut Telian asiakas , mutta nyt se loppuu . Nron kanssa sekoilun olisin vielä voinut hyväksyä , mutta en sen jälkeistä asiakaspalvelua , jota käytännössä ei ole . Maksan laskun ensi tilassa ja nyt jo tilattuna uusin liittymä Elisalta . 2 vkoa ja uusi operaattori hoitaa minun liittymiäni . Tätä tämä nyky Telia on ! Tehdessään vahinkoa sen maksaa asiakas . 


Itse vaihdoin pois Telialta paljon pienemmästä ongelmasta johtuen, mutta ylimielinen ja osaamaton asiakaspalvelu sinetöi lopullisen päätöksen. Ei ihme, että Telian pörssikurssi on alhaalla. Toki muutkin operaattorit osaavat tämän asiakkaan kyykyttämisen. Kuuluvuusongelman vuoksi olisi pitänyt alkaa Sim-kortti sulkeisiin. En alkanut. Nykyisen operaattorin asiakaspalvelu toimii ilmeisen hyvin, kun sinne ei tarvitse olla yhteydessä. Kaikki pelaa ja toimii.

Tuo, että numerosi annettiin toiselle tuosta vaan voisi ehkä kiinnostaa tietosuojavaltuutettua. Puhelinnumeron takana on tänä päivänä vähän liiankin paljon, esim vahvaan tunnistautumiseen liittyvää juttua.


Aivan . Se olikin huoleni , mutta Telian mukaan semmoista ei olisi voinut tapahtua ? Just joo . Yritin kyllä asiaa selvittää juurikin aspan kanssa , mutta ei kukaan pystynyt ikinä vastaamaan kysymyksiin . No , olkoon .


Aivan . Se olikin huoleni , mutta Telian mukaan semmoista ei olisi voinut tapahtua ? Just joo . Yritin kyllä asiaa selvittää juurikin aspan kanssa , mutta ei kukaan pystynyt ikinä vastaamaan kysymyksiin . No , olkoon .



On kyllä ollut melkoinen show ja työmaa yhden liittymän kanssa. 😫  Välitän tämän ketjun meidän asiakaspalvelun taustajoukoille, jotta voivat myös lukea mitä kaikkea voi tapahtua.

Oma suositukseni, jos suinkin vielä jaksat ja viitsit, on jättää tästä reklamaatio. Toisten tekemiä laskuja en itsekään suostuisi maksamaan. Nettisivuiltamme löydät lomakkeen, johon voit vapaasti kirjoittaa asiasi. Voit siihen myös tueksi linkata tämän keskustelun oman selostuksesi lisäksi, ja pyytää että asia ohjataan reklamaatioita hoitavalle taholle. Näin ainakin saisit sen “viimeisen sinetin” asialle vaikka oletkin vaihtamassa operaattoria.


En varmasti ala Telian kanssa enää asiasta vääntämään . Olen 10krt puhelimitse ja 6 chatissa asiaa vääntänyt rautalangasta , niin en varmana ala enää teille rautalangasta jollekin asiasta tietämättömälle selittämään samaa asiaa . Teidän olisi pitänyt pyynnöistäni ottaa yhteyttä , mutta kuten jo kirjoitin , ei ole ketään joka teiltä asiaa pystyisi hoitamaan . Paha kello kalkattaa kauas tässä asiassa !! 


Vastaa