Itselläni on tämä sama ongelma Telia Dot -liittymän fyysisellä SIM -kortilla iPhonessa. FaceTimen ja iMessagen käyttöönotto ei onnistu puhelinnumerolla, aktivointiin tarvittava tekstiviesti ei mene läpi.
Oma Telia Dot -liittymän numero lakkasi toimimasta iMessagen ja FaceTimen kanssa, aktivointi ei mene läpi. eSim jo kertaalleen poistettu ja lisätty uudelleen, ei vaikutusta. Käytössä siis eSim ja iPhone 15 Pro Max.
Heippa @gettoana ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön keskustelemaan! Kiva että löysit paikalle.
Tällä hetkellä tosiaan Dot-liittymillä (ja osalla myös Telian liittymistä) on esiintynyt sellaista ongelmaa ettei iMessagen ja Facetimen aktivointi onnistu. Asia on parhaillaan selvityksessä Applen kanssa, ja pyrimme saamaan aktivoinnin mahdollisimman pikaisesti taas kuntoon! Tämä myös @Jamerson :lle tiedoksi. Pahoittelut vielä häiriöstä!
Okei, kiitos tiedosta @SannaMKoo. Kiusallinen ongelma tosiaan ja jatkunut jo useamman viikon.
Okei, kiitos tiedosta @SannaMKoo. Kiusallinen ongelma tosiaan ja jatkunut jo useamman viikon.
Kyllä! Katsoin että ensimmäisiä ilmoituksia tästä on tullut meille tosiaan jokunen viikko sitten. Välissä jo vaikutti korjaantuneen, mutta harmillisesti ei sitten kuitenkaan. Toivotaan että saadaan tämä pian lopullisesti kuntoon!
Tyttärellä ei ole saatu facetimen aktivointia kohta kolmeen kuukauteen.. kaikkea kokeiltu.
Jep, toisen operaattorin liittymällä samassa puhelimessa kyllä toimii imessage ja facetime ♂️
Itse päädyin vaihtamaan Dot -liittymän Telian laskutusliittymäksi, numeronsiirto on tulossa nyt alkuviikosta. Mielenkiintoista nähdä onnistuuko iMessagen ja FaceTimen aktivointi "perinteisellä" liittymällä…
Pidän Telia Dotin ideasta edelleen, mutta tuo Dotin asema eräänlaisena virtuaalioperaattorina aiheuttaa asiakkaan kannalta ärsyttäviä teknisiä rajoituksia liittymän ominaisuuksien suhteen. Esimerkiksi VoLTE -puheluiden aktivointi Dot -liittymiin kesti huomattavasti kauemmin verrattuna Telian laskutusliittymiin ja VoWiFi -puheluita ei ymmärtääkseni ole saatavilla Dot -liittymiin tällä hetkellä.
Myös Dot -liittymäasiakkaan asiakasedut muista Telian tuotteista ovat hieman suppeammat kuin laskutusliittymäasiakkaalla, esimerkiksi vaikkapa Laitenetin keskittäjähinta on 4,99 €/kk kun Dot -asiakas maksaisi samasta liittymästä 7,99 €/kk.
Dot -liittymien valikoimaan kannattaisi mielestäni edelleenkin tuoda jonkinlainen "käytön mukaan" vaihtoehto tai nykyistä edullisempia 4G -paketteja vaikkapa 10 M ja 20 M nopeuksilla, uskoisin näille olevan runsaasti kysyntää sopivalla hinnoittelulla.
Ja vaikka itse pidin Dotin mobiilisovellusta onnistuneena ja kätevänä tapana hallita liittymän asetuksia, niin tietokonetta käyttäville Dot -asiakkaille pitäisi olla vaihtoehtona myös liittymän hallinta nettiselaimella
Tyttärellä ei ole saatu facetimen aktivointia kohta kolmeen kuukauteen.. kaikkea kokeiltu.
Jep, toisen operaattorin liittymällä samassa puhelimessa kyllä toimii imessage ja facetime ♂️
Tämä ongelma on edelleen selvityksessä Applen kanssa. Toistaiseksi en uskalla luvata tarkempaa aikataulua korjaukselle, mutta tutkinta on käynnissä Applen kanssa. Toivotaan pikaista asian ratkeamista!
Mielenkiintoinen keskustelu. Käytännössä tarkoittaa sitä, että iPhone-käyttäjistä tuskin tulee DOT-käyttäjiä.
Vielä tarkennuksena noin 1,5 vuotta kestäneeseen Dot-asiakkuuteeni liittyen, iMessage ja FaceTime toimivat Dotissa normaalisti käyttöönotosta lähtien aina 2024 helmikuuhun asti. Aktivointiongelma alkoi suunnilleen samoihin aikoihin kun @gettoana nosti asian esille Yhteisön keskustelussa.
Toivottavasti Telia saa Dotin iMessage ja FaceTime aktivointiongelman korjattua nopeasti, sillä erityisesti Telia Dot 5G on mielenkiintoinen liittymävaihtoehto jos samassa taloudessa on tarvetta kahdelle tai useammalle 5G-liittymälle. Dotin 10 % keskittämisedulla yksittäisen liittymän hinnaksi tulee 26,91 €/kk (normaalihinta 29,90 €/kk), kun kilpailevilla operattoreilla halvimmat 5G-liittymät ovat tällä hetkellä noin 32 €/kk.
Jos iMessagen ja FaceTimen aktivointiongelma saadaan ratkaistua, liittymävaihtoehtoja lisättyä ja asiakasetuja yhtenäistettyä, niin saatan hyvinkin palata Telia Dotin asiakkaaksi tulevaisuudessa
Hei @gettoana ja muutkin ketjua seuraavat. Saimme juuri kuittauksen että ongelma on nyt korjattu ja niin FaceTimen kuin iMessagenkin aktivointi onnistuu taas Dot-liittymällä.
Telia Dot -liittymäni lakkasi tänään toimimasta kokonaan
Telia Dot -liittymäni lakkasi tänään toimimasta kokonaan
Oletko mahdollisesti tehnyt numeronsiirtoa toiselle palveluntarjoajalle vai onko kyseessä vikatilanne?
Jos kyseessä on vikatilanne niin matkapuhelinverkon häiriökartasta näet tiedossamme olevat häiriöt. Dot asiakaspalvelun kautta voit tarvittaessa jättää häiriöilmoituksen liittymän häiriöstä. Ennen vikailmoituksen jättämistä suosittelen vielä kokeilemaan verkkoasetusten nollausta laitteelle ja käynnistämään sen uudelleen. Jos käytössäsi olisi fyysinen SIM-kortti niin toisella laitteella testaamalla voidaan varmistaa johtuuko ongelma mahdollisesti laitteesta.
Telia Dot -liittymäni lakkasi tänään toimimasta kokonaan
Oletko mahdollisesti tehnyt numeronsiirtoa toiselle palveluntarjoajalle vai onko kyseessä vikatilanne?
Jos kyseessä on vikatilanne niin matkapuhelinverkon häiriökartasta näet tiedossamme olevat häiriöt. Dot asiakaspalvelun kautta voit tarvittaessa jättää häiriöilmoituksen liittymän häiriöstä. Ennen vikailmoituksen jättämistä suosittelen vielä kokeilemaan verkkoasetusten nollausta laitteelle ja käynnistämään sen uudelleen. Jos käytössäsi olisi fyysinen SIM-kortti niin toisella laitteella testaamalla voidaan varmistaa johtuuko ongelma mahdollisesti laitteesta.
Numeronsiirto näiden kokemusten perusteella kyllä tulossa.
Aivan vastaava ongelma on myös uuden Samsung Galaxy S24 Ultran kanssa kun yrittää saada tilattua 10-numeroista vahvistuskoodia Nordean id-sovellukseen. Nordea kertoo, että koodi lähtee kyllä heiltä mutta eipä ole vieläkään tullut perille, odotettu on jo siitä asti kun tämä känny tuli helmikuussa markkinoille. On tehty kaikki mahdollinen täällä, jopa sim vaihdettu uuteen. Mikään ei vaan auta.
Toinen juttu mitä ihmettelen suuresti, on ettei Dotilta löydy vieläkään rinnakkaissimiä. Älykellot mm lisääntyy ranteissa koko ajan.
Onko vaihdettava Elisan asiakkaaksi?
Onhan Nordealla asiakastiedoissa varmasti oikea puhelinnumero?
Jos numero on oikein, kokeile pakottaa puhelin 2G-verkkoon ja käännä VoWiFi-puhelut pois päältä vahvistuskoodin tilaamisen ajaksi. Suosittelen tekemään Nordea ID:n käyttönoton paikassa, johon saat internetyhteyden WiFi:llä. 2G:n tiedonsiirto on niin hidas, että kärsivällisyys voi loppua, ennen kuin aktivointi on edennyt vahvistuskoodin vastaanottoon.
Toinen vaihtoehto on laittaa sim-kortti takaisin vanhaan puhelimeen.GSM-puhelin riittää. Tämän jälkeen kytkeydy uudella Samsungilla johonkin WiFi-verkkoon ja suorita sitten Nordea ID:n käyttöönotto.
Kiitos neuvoistasi, valitettavasti ne eivät auttaneet. Pitää kokeilla, kolmannen kerran, josko Nordea saisi lähetettyä tuon tarvittavan koodin etanateitse minulle.
Telian pitäisi varmaan tarkistaa koodinsa kuntoon (Intiassa?) jotta näiltä ongelmilta vältyttäisiin.