Eikö telialla ole enään sitä laiteturvaa joka minulla vielä oli OP 10 kanssa? Ei minkäänmoisia maksuja ole ainakaan pitkään aikaan tullut ja nyt tilasin uuden laitteen liikkeen kautta niin sieläkäään ei enään tarjottu enkä tajunnut edes kysyä kun näin jälkikäteen tuli mieleen.
Eikö telialla ole enään sitä laiteturvaa joka minulla vielä oli OP 10 kanssa? Ei minkäänmoisia maksuja ole ainakaan pitkään aikaan tullut ja nyt tilasin uuden laitteen liikkeen kautta niin sieläkäään ei enään tarjottu enkä tajunnut edes kysyä kun näin jälkikäteen tuli mieleen.
Laiteturvaa ei meiltä enää löydy, mutta liittymäasiakkaamme pääsevät nauttimaan 3 vuoden pidennetystä takuusta.
Eikö telialla ole enään sitä laiteturvaa joka minulla vielä oli OP 10 kanssa? Ei minkäänmoisia maksuja ole ainakaan pitkään aikaan tullut ja nyt tilasin uuden laitteen liikkeen kautta niin sieläkäään ei enään tarjottu enkä tajunnut edes kysyä kun näin jälkikäteen tuli mieleen.
Laiteturvaa ei meiltä enää löydy, mutta liittymäasiakkaamme pääsevät nauttimaan 3 vuoden pidennetystä takuusta.
Taakuuhan on myyjälle aina vapaaehtoinen, mutta laki määrää virhevastuussa kauanko laitteen pitää kestää, riippumatta myyjän myöntämästä takuusta.
Virhevastuu ei tokikaan kata samaa mitä esim. laiteturva, eli jos vahinko johtuu käyttäjästä itsestään.
“Laissa virhevastuun kestolle ei ole asetettu mitään kiinteää rajaa. Virhevastuun kesto on pidempi kuin takuuaika. Tavaran on kestettävä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa. Tavaran normaali kestoikä vaihtelee tavaran mukaan. Kuluttajariitalautakunnan käytännössä esimerkiksi matkapuhelinten normaalina kestoikänä on pidetty 3–4 vuotta..”
https://www.kuluttajaliitto.fi/materiaalit/tavaran-kauppa-virhevastuu-ja-takuu/
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.