@jartsa1976@ kirjoitti:
Otin kesällä Telia Prepaid liittymän. Kesällä oli varmasti jotain häikkää laskutuksen suhteen koska saldo hupeni useamman euron päivässä enkä ikinä käyttänyt liittymää muuhun kuin nettisurffailuun. Ja netin käytän pitäisi maksaa vaan maksimissaan 0,99€ päivässä kotimaassa.
Äsken tilasin ekaa kertaa äänikirjan google playstä. Kirjan hinta 7,69€ mutta saldoa lähti 9,53€
Onneksi otin kuvakaappauksen ennen ostoa ja sen jälkeen. Tuo surkea Telia Prepaid -sovelluskaan ei kerro käyttöhistoriaa mihin saldo on mennyt.
Miten saisi tämän oikaistua ja kai nyt jossain on kirjoilla miten oon käyttänyt saldoa ??
Aika epäluotettavaa vaikka pikkusummista kyse. Kuka voisi auttaa ?
Itsellänikin oli joskus kesällä pientä hämminkiä liittymän saldotiedoissa , mutta korjautui kyllä , kun vain odotteli.
Jos sinulla ei itsestään saldo oikene , niin sitten on syytä tehdä vikailmoitus.
@jartsa1976@ kirjoitti:
Kirjan hinta 7,69€ mutta saldoa lähti 9,53€
Sinulta on veloitettu arvonlisävero kahteen kertaan. Muistelen, että tästä samasta ongelmasta on valitettu aikaisemminkin.
@irritus@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
Kirjan hinta 7,69€ mutta saldoa lähti 9,53€
Sinulta on veloitettu arvonlisävero kahteen kertaan. Muistelen, että tästä samasta ongelmasta on valitettu aikaisemminkin.
Nerokas havainto. Alv on nettikirjoissa 24% ja se on toi puuttuva erotus.
Mitä nyt? Odotanko kiltisti että korjaavat,valitanko jonnekin ? Pitääkö google playhyn olls yhteyksissä ?
Kirjauduin selaimen kautta prepaidin omille sivuille. Otin sieltä yhteyttä chattiin ja Telian edustaja sanoi että pitää mennä liikkeeseen hoitamaan prepaid asiat.
Miksi chatti on edes mahdollinen prepaid -asiakkaille jos eivät voi auttaa ?!
Mulla on kyllä Telia tunnukset mutta ei yhtään maksullista Telian palvelua tällä hetkellä. Silti pitää mennä liikkeeseen "tunnistautumaan" anonyymin prepaid liittymän kanssa.
Onhan se päivänselvää ettei palveluhaluja juurikaan ole prepaid -liittymille, mutta kyllä liikamaksut ja ylimääräset alv:t pitää voida oikaista muutenkin.
Menenkö vaikka loppukesästä elokuussa 7kk kuluttua jonottamaan liikkeeseen ennen kuin liittymä vanhenee?
Ei tässä ole aikaa liikkeissä juosta 1-2 € takia, toivottavasti fiksaavat omalla painollaan ennen sitä.
@jartsa1976@ kirjoitti:
Kirjauduin selaimen kautta prepaidin omille sivuille. Otin sieltä yhteyttä chattiin ja Telian edustaja sanoi että pitää mennä liikkeeseen hoitamaan prepaid asiat.
Miksi chatti on edes mahdollinen prepaid -asiakkaille jos eivät voi auttaa ?!
Mulla on kyllä Telia tunnukset mutta ei yhtään maksullista Telian palvelua tällä hetkellä. Silti pitää mennä liikkeeseen "tunnistautumaan" anonyymin prepaid liittymän kanssa.
Onhan se päivänselvää ettei palveluhaluja juurikaan ole prepaid -liittymille, mutta kyllä liikamaksut ja ylimääräset alv:t pitää voida oikaista muutenkin.
Menenkö vaikka loppukesästä elokuussa 7kk kuluttua jonottamaan liikkeeseen ennen kuin liittymä vanhenee?
Ei tässä ole aikaa liikkeissä juosta 1-2 € takia, toivottavasti fiksaavat omalla painollaan ennen sitä.
Pahoittelut asiasta, että sinua on pompoteltu suuntaan ja toiseen tämän asian selvittämisen kanssa. Kuvailemasi tilanne on alustavasti selvityksessämme.
Tästä Google Play-ostoksestasi ja saldon ylikulumisesta voisit tehdä meille häiriöilmoituksen.
@PiaJo@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
Kirjauduin selaimen kautta prepaidin omille sivuille. Otin sieltä yhteyttä chattiin ja Telian edustaja sanoi että pitää mennä liikkeeseen hoitamaan prepaid asiat.
Miksi chatti on edes mahdollinen prepaid -asiakkaille jos eivät voi auttaa ?!
Mulla on kyllä Telia tunnukset mutta ei yhtään maksullista Telian palvelua tällä hetkellä. Silti pitää mennä liikkeeseen "tunnistautumaan" anonyymin prepaid liittymän kanssa.
Onhan se päivänselvää ettei palveluhaluja juurikaan ole prepaid -liittymille, mutta kyllä liikamaksut ja ylimääräset alv:t pitää voida oikaista muutenkin.
Menenkö vaikka loppukesästä elokuussa 7kk kuluttua jonottamaan liikkeeseen ennen kuin liittymä vanhenee?
Ei tässä ole aikaa liikkeissä juosta 1-2 € takia, toivottavasti fiksaavat omalla painollaan ennen sitä.
Pahoittelut asiasta, että sinua on pompoteltu suuntaan ja toiseen tämän asian selvittämisen kanssa. Kuvailemasi tilanne on alustavasti selvityksessämme.
Tästä Google Play-ostoksestasi ja saldon ylikulumisesta voisit tehdä meille häiriöilmoituksen.
Hei!
Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.
On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.
Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.
Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.
Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.
@jartsa1976@ kirjoitti:
Hei!
Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.
On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.
Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.
Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.
Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.
Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.
@MinnaLN@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
Hei!
Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.
On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.
Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.
Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.
Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.
Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.
Sieltä Telialta vastattiin nyt, lyhyesti että (suora lainaus):
"Telia toimii ostoksessa maksunvälittäjänä. Mikäli veloituksessa on virhe, tulee sinun olla yhteydessä palveluntarjoajaan, josta äänikirjan ostit."
Eli sen kummemmin ei otettu vastuuta tai edelleenkään ei ole lokitietoa tai dokumenttiä että 9,54€ on lähtenyt tililtä.
No laitoin reklamaation Google payhin. Tosin siellä ei ole ikinä ollut ongelmia alvien eikä muunkaan maksun takia luottokortti ostosten.
Syntyi tunne että ettei Teliaa sen syvällisemmin kiinnosta. Tuskin saan tekemälläni Google payn reklamaatiolla alveja takas..
Edit MinnaLN: poistettu tuplalainaus.
@jartsa1976@ kirjoitti:
@MinnaLN@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
Hei!
Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.
On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.
Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.
Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.
Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.
Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.
Sieltä Telialta vastattiin nyt, lyhyesti että (suora lainaus):
"Telia toimii ostoksessa maksunvälittäjänä. Mikäli veloituksessa on virhe, tulee sinun olla yhteydessä palveluntarjoajaan, josta äänikirjan ostit."
Eli sen kummemmin ei otettu vastuuta tai edelleenkään ei ole lokitietoa tai dokumenttiä että 9,54€ on lähtenyt tililtä.
No laitoin reklamaation Google payhin. Tosin siellä ei ole ikinä ollut ongelmia alvien eikä muunkaan maksun takia luottokortti ostosten.
Syntyi tunne että ettei Teliaa sen syvällisemmin kiinnosta. Tuskin saan tekemälläni Google payn reklamaatiolla alveja takas..
Edit MinnaLN: poistettu tuplalainaus.
Se meni sitten ihan putkeen tänään 12.1.2021 Kirjoitin siihen Google Pay reklamaatioon että ÄLKÄÄ POISTAKO tallennettani vaan hyvittäkää1,84€.
Google Play vastasi meiliin että ostoksesi on hyvitetty ja tallenne poistui ! !
Sen harvan kerran kun äänikirjan tahdon kuunnella ja se jää jännään kohtaan, ni se poistetaan kokonaan !!
Nyt mulla ei ole äänikirjaa eikä maksapalautusta näy prepaid tilillä, mutta ylihinta on lähtenyt !!
Käsittämätöntä touhua. Ja yhteenkään ihmiseen et saa kontaktia joka haluaisi hoitaa asiaa. Menee vaan huonompaan suuntaan.
Onneksi Storytel pelasti päivän. Sieltä löytyi kesken jäänyt äänikirjani, joten aloitin siellä jäsenyyden.
Mitä veikkaatte jatkosta:
1) Prepaid tililleni ei kirjaudu mitään maksupalautusta.
2) Jos kirjautuu, niin tämä alhaisempi perushinta ja otan takkiin 1,84€ tyhjästä
3) Prepaid tilille palautuu koko sieltä lähtenyt summa 9,53€
@jartsa1976@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
@MinnaLN@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
Hei!
Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.
On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.
Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.
Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.
Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.
Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.
Sieltä Telialta vastattiin nyt, lyhyesti että (suora lainaus):
"Telia toimii ostoksessa maksunvälittäjänä. Mikäli veloituksessa on virhe, tulee sinun olla yhteydessä palveluntarjoajaan, josta äänikirjan ostit."
Eli sen kummemmin ei otettu vastuuta tai edelleenkään ei ole lokitietoa tai dokumenttiä että 9,54€ on lähtenyt tililtä.
No laitoin reklamaation Google payhin. Tosin siellä ei ole ikinä ollut ongelmia alvien eikä muunkaan maksun takia luottokortti ostosten.
Syntyi tunne että ettei Teliaa sen syvällisemmin kiinnosta. Tuskin saan tekemälläni Google payn reklamaatiolla alveja takas..
Edit MinnaLN: poistettu tuplalainaus.
Se meni sitten ihan putkeen tänään 12.1.2021 Kirjoitin siihen Google Pay reklamaatioon että ÄLKÄÄ POISTAKO tallennettani vaan hyvittäkää1,84€.
Google Play vastasi meiliin että ostoksesi on hyvitetty ja tallenne poistui ! !
Sen harvan kerran kun äänikirjan tahdon kuunnella ja se jää jännään kohtaan, ni se poistetaan kokonaan !!
Nyt mulla ei ole äänikirjaa eikä maksapalautusta näy prepaid tilillä, mutta ylihinta on lähtenyt !!
Käsittämätöntä touhua. Ja yhteenkään ihmiseen et saa kontaktia joka haluaisi hoitaa asiaa. Menee vaan huonompaan suuntaan.
Onneksi Storytel pelasti päivän. Sieltä löytyi kesken jäänyt äänikirjani, joten aloitin siellä jäsenyyden.
Mitä veikkaatte jatkosta:
1) Prepaid tililleni ei kirjaudu mitään maksupalautusta.
2) Jos kirjautuu, niin tämä alhaisempi perushinta ja otan takkiin 1,84€ tyhjästä
3) Prepaid tilille palautuu koko sieltä lähtenyt summa 9,53€
Samaan pattitilanteeseen minäkin päädyin Telian prepaidin ja Google Playn kanssa noin kaksi vuotta sitten. Silloinkin Telia keräsi 24 % ALVin jo kertaalleen kirjan ALVin sisältäneestä hinnasta. Telian asiakaspalvelu vetosi tuohon maksunvälittäjän rooliin ja oli ehdottoman varma järjestelmänsä oikeasta toiminnasta. Googlelta ainoa reaktio oli palauttaa oman ALVillisen hintansa verran ilman Telian hatusta vetämää ALVia. Elisalla ja dna:lla veloitukset kyllä menevät oikein vaikka hekin ovat yhtälailla maksunvälittäjiä.
@Svantesturesson@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
@MinnaLN@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
Hei!
Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.
On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.
Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.
Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.
Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.
Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.
Sieltä Telialta vastattiin nyt, lyhyesti että (suora lainaus):
"Telia toimii ostoksessa maksunvälittäjänä. Mikäli veloituksessa on virhe, tulee sinun olla yhteydessä palveluntarjoajaan, josta äänikirjan ostit."
Eli sen kummemmin ei otettu vastuuta tai edelleenkään ei ole lokitietoa tai dokumenttiä että 9,54€ on lähtenyt tililtä.
No laitoin reklamaation Google payhin. Tosin siellä ei ole ikinä ollut ongelmia alvien eikä muunkaan maksun takia luottokortti ostosten.
Syntyi tunne että ettei Teliaa sen syvällisemmin kiinnosta. Tuskin saan tekemälläni Google payn reklamaatiolla alveja takas..
Edit MinnaLN: poistettu tuplalainaus.
Se meni sitten ihan putkeen tänään 12.1.2021 Kirjoitin siihen Google Pay reklamaatioon että ÄLKÄÄ POISTAKO tallennettani vaan hyvittäkää1,84€.
Google Play vastasi meiliin että ostoksesi on hyvitetty ja tallenne poistui ! !
Sen harvan kerran kun äänikirjan tahdon kuunnella ja se jää jännään kohtaan, ni se poistetaan kokonaan !!
Nyt mulla ei ole äänikirjaa eikä maksapalautusta näy prepaid tilillä, mutta ylihinta on lähtenyt !!
Käsittämätöntä touhua. Ja yhteenkään ihmiseen et saa kontaktia joka haluaisi hoitaa asiaa. Menee vaan huonompaan suuntaan.
Onneksi Storytel pelasti päivän. Sieltä löytyi kesken jäänyt äänikirjani, joten aloitin siellä jäsenyyden.
Mitä veikkaatte jatkosta:
1) Prepaid tililleni ei kirjaudu mitään maksupalautusta.
2) Jos kirjautuu, niin tämä alhaisempi perushinta ja otan takkiin 1,84€ tyhjästä
3) Prepaid tilille palautuu koko sieltä lähtenyt summa 9,53€
Samaan pattitilanteeseen minäkin päädyin Telian prepaidin ja Google Playn kanssa noin kaksi vuotta sitten. Silloinkin Telia keräsi 24 % ALVin jo kertaalleen kirjan ALVin sisältäneestä hinnasta. Telian asiakaspalvelu vetosi tuohon maksunvälittäjän rooliin ja oli ehdottoman varma järjestelmänsä oikeasta toiminnasta. Googlelta ainoa reaktio oli palauttaa oman ALVillisen hintansa verran ilman Telian hatusta vetämää ALVia. Elisalla ja dna:lla veloitukset kyllä menevät oikein vaikka hekin ovat yhtälailla maksunvälittäjiä.
Toivottavasti nämä Telian asiakaspalvelijat TODELLA tekevät asian eteen jotain. Kiitos kun vastasit, en siis ole ainoa uhri.
Jos tämä asia ei hoidu, niin minkälaisen kuvan Telian prepaid -osasto itsestään antaa, noin niin kuin omasta mielestään ?
Kun yhteistyö kumppanuuksia aloitetaan ( tässä Google Play & Telia ), niin eikös olisi kummankin osapuolen kannalta olisi tärkeää ettei ainakaan asiakas kärsi ?
Se asian tärkeys ei vaan näy, syytetään toista osapuolta eikä kummastakaan päästä saa aitoa ihmistä hoitamaan tosissaan asiaa.
Vain epämääräisiä robottimaisia palautelomakkeita joihin ei anneta mahdollisuutta vastata !
@jartsa1976@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
@MinnaLN@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
Hei!
Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.
On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.
Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.
Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.
Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.
Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.
Sieltä Telialta vastattiin nyt, lyhyesti että (suora lainaus):
"Telia toimii ostoksessa maksunvälittäjänä. Mikäli veloituksessa on virhe, tulee sinun olla yhteydessä palveluntarjoajaan, josta äänikirjan ostit."
Eli sen kummemmin ei otettu vastuuta tai edelleenkään ei ole lokitietoa tai dokumenttiä että 9,54€ on lähtenyt tililtä.
No laitoin reklamaation Google payhin. Tosin siellä ei ole ikinä ollut ongelmia alvien eikä muunkaan maksun takia luottokortti ostosten.
Syntyi tunne että ettei Teliaa sen syvällisemmin kiinnosta. Tuskin saan tekemälläni Google payn reklamaatiolla alveja takas..
Edit MinnaLN: poistettu tuplalainaus.
Se meni sitten ihan putkeen tänään 12.1.2021 Kirjoitin siihen Google Pay reklamaatioon että ÄLKÄÄ POISTAKO tallennettani vaan hyvittäkää1,84€.
Google Play vastasi meiliin että ostoksesi on hyvitetty ja tallenne poistui ! !
Sen harvan kerran kun äänikirjan tahdon kuunnella ja se jää jännään kohtaan, ni se poistetaan kokonaan !!
Nyt mulla ei ole äänikirjaa eikä maksapalautusta näy prepaid tilillä, mutta ylihinta on lähtenyt !!
Käsittämätöntä touhua. Ja yhteenkään ihmiseen et saa kontaktia joka haluaisi hoitaa asiaa. Menee vaan huonompaan suuntaan.
Onneksi Storytel pelasti päivän. Sieltä löytyi kesken jäänyt äänikirjani, joten aloitin siellä jäsenyyden.
Mitä veikkaatte jatkosta:
1) Prepaid tililleni ei kirjaudu mitään maksupalautusta.
2) Jos kirjautuu, niin tämä alhaisempi perushinta ja otan takkiin 1,84€ tyhjästä
3) Prepaid tilille palautuu koko sieltä lähtenyt summa 9,53€
Kannattaa odottaa tuo palautus, mikä näkyy tänään /huomenna tililläsi.
Yleisesti voin sanoa Prepaidin toimivuudesta, että se on tarkassa syynissä kaikessa suhteessa palveluiden sekä hinnoittelun toimivuuden osalta.
Kun ovat hyvittäneet tuotteen sinulle sekä todennnäköisesti tuon koko summan, niin silloin ovat joutuneet ehkä teknisistä syistä johtuen poistamaan tallenteenkin samalla. Hyvä, että sait toista kautta kyseisen äänikirjan.
Vahva veikkaus kohdentuu mainitsemaasi kohtaan 3 eli saat sieltä kokonaisuudessaan lähteneen summan.
@PiaJo@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
@MinnaLN@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
Hei!
Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.
On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.
Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.
Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.
Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.
Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.
Sieltä Telialta vastattiin nyt, lyhyesti että (suora lainaus):
"Telia toimii ostoksessa maksunvälittäjänä. Mikäli veloituksessa on virhe, tulee sinun olla yhteydessä palveluntarjoajaan, josta äänikirjan ostit."
Eli sen kummemmin ei otettu vastuuta tai edelleenkään ei ole lokitietoa tai dokumenttiä että 9,54€ on lähtenyt tililtä.
No laitoin reklamaation Google payhin. Tosin siellä ei ole ikinä ollut ongelmia alvien eikä muunkaan maksun takia luottokortti ostosten.
Syntyi tunne että ettei Teliaa sen syvällisemmin kiinnosta. Tuskin saan tekemälläni Google payn reklamaatiolla alveja takas..
Edit MinnaLN: poistettu tuplalainaus.
Se meni sitten ihan putkeen tänään 12.1.2021 Kirjoitin siihen Google Pay reklamaatioon että ÄLKÄÄ POISTAKO tallennettani vaan hyvittäkää1,84€.
Google Play vastasi meiliin että ostoksesi on hyvitetty ja tallenne poistui ! !
Sen harvan kerran kun äänikirjan tahdon kuunnella ja se jää jännään kohtaan, ni se poistetaan kokonaan !!
Nyt mulla ei ole äänikirjaa eikä maksapalautusta näy prepaid tilillä, mutta ylihinta on lähtenyt !!
Käsittämätöntä touhua. Ja yhteenkään ihmiseen et saa kontaktia joka haluaisi hoitaa asiaa. Menee vaan huonompaan suuntaan.
Onneksi Storytel pelasti päivän. Sieltä löytyi kesken jäänyt äänikirjani, joten aloitin siellä jäsenyyden.
Mitä veikkaatte jatkosta:
1) Prepaid tililleni ei kirjaudu mitään maksupalautusta.
2) Jos kirjautuu, niin tämä alhaisempi perushinta ja otan takkiin 1,84€ tyhjästä
3) Prepaid tilille palautuu koko sieltä lähtenyt summa 9,53€
Kannattaa odottaa tuo palautus, mikä näkyy tänään /huomenna tililläsi.
Yleisesti voin sanoa Prepaidin toimivuudesta, että se on tarkassa syynissä kaikessa suhteessa palveluiden sekä hinnoittelun toimivuuden osalta.
Kun ovat hyvittäneet tuotteen sinulle sekä todennnäköisesti tuon koko summan, niin silloin ovat joutuneet ehkä teknisistä syistä johtuen poistamaan tallenteenkin samalla. Hyvä, että sait toista kautta kyseisen äänikirjan.
Vahva veikkaus kohdentuu mainitsemaasi kohtaan 3 eli saat sieltä kokonaisuudessaan lähteneen summan.
Jos kahdessa vuodessa ei ole tapahtunut ihmettä, "2) Jos kirjautuu, niin tämä alhaisempi perushinta ja otan takkiin 1,84€ tyhjästä"
@PiaJo@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
@MinnaLN@ kirjoitti:
@jartsa1976@ kirjoitti:
Hei!
Kiitti linkistä, laitoin häiriöilmoituksen.
On mielestäni erityisen tärkeää saada luottamus näihin prepaid -liittymiin. Itselläni voisi olla tarve vaikka mökillä tai reissussa jakaa yhteys useaan perheen tablettiin, puhelimeen ja härpäkkeeseen. Myös teidän Telian viihde premiumin olen ottanut mökille mukaan, sekin tarvii nettiyhteyden. Ja ei viittis aina oman pääkännykän käyttöä/akkua uhrata niihin.
Kilpaileva Saunalahti tarjoaa prepaid latausliittymää 0,66€/vrk, tosin heillä 50Mb nopeus joka kylläkin riittää. He lisäksi tarjoavat täsmällisen erittelyn joka puhelusta ja kulutuksesta.
Uskoisin että satunnaisia prepaid käyttäjiä/asiakkaita satunnaiseen netin jakamiseen on kymmeniä tuhansia, ellei satoja tuhansia. Joten on mielestäni aika tärkeää että laskutatte täsmälleen oikein kun ei teiltä erittelyäkään prepaidiin saa.
Muuten häviätte tämän prepaid -kilpailun asiakkaista. Sinänsä 1,83€ on mitätön raha, mutta järjestelmän toimimattomuus/epäluotettavuus on hyvin huono asia kuluttajille.
Hyvä, kun teit ilmoituksen! Sitä kautta päästään pureutumaan asiaan tarkemmin. Tein myös kehitysideapalautteen tuosta kulutuksen erittelystä jonka mainitsit.
Sieltä Telialta vastattiin nyt, lyhyesti että (suora lainaus):
"Telia toimii ostoksessa maksunvälittäjänä. Mikäli veloituksessa on virhe, tulee sinun olla yhteydessä palveluntarjoajaan, josta äänikirjan ostit."
Eli sen kummemmin ei otettu vastuuta tai edelleenkään ei ole lokitietoa tai dokumenttiä että 9,54€ on lähtenyt tililtä.
No laitoin reklamaation Google payhin. Tosin siellä ei ole ikinä ollut ongelmia alvien eikä muunkaan maksun takia luottokortti ostosten.
Syntyi tunne että ettei Teliaa sen syvällisemmin kiinnosta. Tuskin saan tekemälläni Google payn reklamaatiolla alveja takas..
Edit MinnaLN: poistettu tuplalainaus.
Se meni sitten ihan putkeen tänään 12.1.2021 Kirjoitin siihen Google Pay reklamaatioon että ÄLKÄÄ POISTAKO tallennettani vaan hyvittäkää1,84€.
Google Play vastasi meiliin että ostoksesi on hyvitetty ja tallenne poistui ! !
Sen harvan kerran kun äänikirjan tahdon kuunnella ja se jää jännään kohtaan, ni se poistetaan kokonaan !!
Nyt mulla ei ole äänikirjaa eikä maksapalautusta näy prepaid tilillä, mutta ylihinta on lähtenyt !!
Käsittämätöntä touhua. Ja yhteenkään ihmiseen et saa kontaktia joka haluaisi hoitaa asiaa. Menee vaan huonompaan suuntaan.
Onneksi Storytel pelasti päivän. Sieltä löytyi kesken jäänyt äänikirjani, joten aloitin siellä jäsenyyden.
Mitä veikkaatte jatkosta:
1) Prepaid tililleni ei kirjaudu mitään maksupalautusta.
2) Jos kirjautuu, niin tämä alhaisempi perushinta ja otan takkiin 1,84€ tyhjästä
3) Prepaid tilille palautuu koko sieltä lähtenyt summa 9,53€
Kannattaa odottaa tuo palautus, mikä näkyy tänään /huomenna tililläsi.
Yleisesti voin sanoa Prepaidin toimivuudesta, että se on tarkassa syynissä kaikessa suhteessa palveluiden sekä hinnoittelun toimivuuden osalta.
Kun ovat hyvittäneet tuotteen sinulle sekä todennnäköisesti tuon koko summan, niin silloin ovat joutuneet ehkä teknisistä syistä johtuen poistamaan tallenteenkin samalla. Hyvä, että sait toista kautta kyseisen äänikirjan.
Vahva veikkaus kohdentuu mainitsemaasi kohtaan 3 eli saat sieltä kokonaisuudessaan lähteneen summan.
Iso kiitos sinulle @jartsa1976 tästä häiriön esilletuomisesta. Syy-yhteys löytyi siihen eli konfigurointivirhe ja tämän palveluntarjoajan kohdalla oli Telian määrittelyssä laitettu ALV virheellisesti. Tosiaan niinkuin @irritus kirjoitti tämän alvin olevan syynä. Korjaus saldoihin tehdään automaattisesti meidän puolelta.
Otin kesällä Telia Prepaid liittymän. Kesällä oli varmasti jotain häikkää laskutuksen suhteen koska saldo hupeni useamman euron päivässä enkä ikinä käyttänyt liittymää muuhun kuin nettisurffailuun. Ja netin käytän pitäisi maksaa vaan maksimissaan 0,99€ päivässä kotimaassa.
Äsken tilasin ekaa kertaa äänikirjan google playstä. Kirjan hinta 7,69€ mutta saldoa lähti 9,53€
Onneksi otin kuvakaappauksen ennen ostoa ja sen jälkeen. Tuo surkea Telia Prepaid -sovelluskaan ei kerro käyttöhistoriaa mihin saldo on mennyt.
Miten saisi tämän oikaistua ja kai nyt jossain on kirjoilla miten oon käyttänyt saldoa ??
Aika epäluotettavaa vaikka pikkusummista kyse. Kuka voisi auttaa ?
Moikka,
Tämä keskustelu siirtyi tuohon kirjaan aika nopeasti, mutta minulla oli nimenomaan tuo sama haaste nettisurffailun veloituksen kanssa. En käyttänyt liittymää mihinkään muuhun kuin nettisurffailuun ja minulta veloitettiin sattumanvaraisesti paljon enemmän kuin 0,99€.
Olin asiakaspalveluun useaan otteeseen yhteydessä ja sen lisäksi, että en itse saa erittelyä mistään veloituksista Telian mukaan hekään eivät pysty tarkistamaan mitä minulta on veloitettu. Sen lisäksi minulle tarjottiin toinen toistaan ihmeellisimpiä selityksiä, kuten “Se 0,99€ veloitetaan jos bittikin dataa menee.” Näinhän asia ei ole. Tuli vain tunne, että sanotaan eri asioita kunhan minut saadaan linjoilta pois.
Minutkin lähetettiin liikkeeseen asiantuntijoille, mutta liikkeessä kaksi ihmistä tuhlasi puolituntia siihen, että yrittivät auttaa minua, mutta ei heillä mitään enempiä työkaluja ollut nähdä mitä liittymässä tapahtuu.
Siinä sitten otetaan ruutukaappauksia joka päivä, jotta voin todistaa Telialle mitä minulta veloittavat, vaikka asian pitäisi toimia toisinpäin. Vaikka Elisalla tämä toimii paremmin on mielestäni ihmeellistä, että on ylipäätänsä mahdollista veloittaa saldoani, ilman että Teliakaan tietää miksi minua veloittavat.
Erittäin epäluotettavaa ja käsittämätön liiketoimintamalli. Miten tämä on mahdollista? Mainostavat itseään turvaverkkona, mutta eivät edes tiedä miten omat liittymät toimivat.