@jannyman@ kirjoitti:
Onko todellakin niin että telia prepaidissa pitää olla saldoa että sitä voi ladata lisää sovelluksen kautta? Sattui loppumaan saldo, ja yritin ladata sitä useaankin kertaan, mutta eipä onnistunut. Sama homma jos yrittää ladata nettiaikaa, aina tulee sama herja.
Hyvä kun olit yhteydessä, asian ei pitäisi olla nimittäin näin. Prepaid-sovelluksen käyttö (eli myös saldon lataaminen) tulisi olla mahdollista myös ilman saldoakin! Roaming-tilassa siitä tulee kyllä dataveloitus, mutta ainakin tuon kuvakaappauksesi perusteella olet ihan kotimaan kamaralla.
Meidän tulisi saada tämä nyt tarkempaan selvitykseen. Täytäthän meille häiriöilmoituksen johon voit liittää mukaan myös tuon saamasi herjan. Kirjoita siihen myös prepaidin liittymänumerosi, paikkakunta ja ajankohta milloin yritit latausta tehdä.
Laitoin häiriöilmoituksen. Siinä käsityksessä minäkin olen ollut että pitäisi nollasaldollakin pystyä lataamaan liittymää. Näinhän se toimii dna:n sovelluksellakin.
@jannyman@ kirjoitti:
Laitoin häiriöilmoituksen. Siinä käsityksessä minäkin olen ollut että pitäisi nollasaldollakin pystyä lataamaan liittymää. Näinhän se toimii dna:n sovelluksellakin.
Hyvä homma! Saamme sitä kautta sitten vielä konkreettisen esimerkin saldolatauksen epäonnistumisesta 👍>
@jannyman selvisikö tuo asia? 🙂> Tuli vielä mieleen, että koititko tehdä tuota maksua luottokortilla?
Ei ole tullut mitään muuta tietoa kuin että pitää olla nettiyhteys ennenkuin voi ladata lisää saldoa. Joo, tietty pitää olla nettiyhteys, kyllä minä sen tiedän, mutta käsittääkseni se telia prepaidin nettiyhteys pitäisi toimia nollasaldollakin ladattaessa saldoa, tai nettiaikaa.
Kuten jo aiemmin kerroin, lataus meni heti läpi kun käytin dna prepaidin saldoa, eli ei pitäisi olla maksukortissa (Danske Bank Debit) vika. Lataus tuli maksamaan ylimääräisen euron, kun piti turvautua kilpailijan yhteyteen. Pitänee kokeilla latausta taas uudelleen, kun tämä ostamani 31vrk paketti loppuu, ja nettiyhteys katkeaa. Saa nähdä pitääkö taas turvautua kilpailijaan, vai onko tämä vika saatu siihen mennessä korjattua.
@jannyman@ kirjoitti:
Ei ole tullut mitään muuta tietoa kuin että pitää olla nettiyhteys ennenkuin voi ladata lisää saldoa. Joo, tietty pitää olla nettiyhteys, kyllä minä sen tiedän, mutta käsittääkseni se telia prepaidin nettiyhteys pitäisi toimia nollasaldollakin ladattaessa saldoa, tai nettiaikaa.
Kuten jo aiemmin kerroin, lataus meni heti läpi kun käytin dna prepaidin saldoa, eli ei pitäisi olla maksukortissa (Danske Bank Debit) vika. Lataus tuli maksamaan ylimääräisen euron, kun piti turvautua kilpailijan yhteyteen. Pitänee kokeilla latausta taas uudelleen, kun tämä ostamani 31vrk paketti loppuu, ja nettiyhteys katkeaa. Saa nähdä pitääkö taas turvautua kilpailijaan, vai onko tämä vika saatu siihen mennessä korjattua.
Kiitos lisätiedoista. Selvitellään tätä vielä täältä meidän päästä. Palaamme sitten tähän ketjuun, kun saamme tarkempaa tietoa asiasta.
Eikö seuraavaa pakettia voi ostaa jonoon jo ennen nykyisen loppumista?
Voi tietysti ostaa jonoon paketteja, tai sitten ei vain päästä saldoa nollaan, mutta kun tuon latauksen pitäisi tosiaan toimia nollasaldollakin, niin jotain siellä on nyt vialla. Dna prepaidissa oli muutama vuosi sitten samanlainen ongelma että kun saldo loppui, leikattiin nopeus niin surkeaksi (0.2Mbps), ettei se jaksanut avata nettipankin sivua, eikä lataus siksi onnistunut. Siitä tuli niin paljon valituksia, että nopeus nostettiin 2Mbps, jonka jälkeen lataus onnistui. En tiedä onko tässä Telian tapauksessa kyse samantyyppisestä ongelmasta, vai mistä kiikastaa. Tosiaan monta kertaa kokeilin ladata saldoa, tai nettiaikaa, ja aina tuli sama herja "lataus ei onnistunut", ja heti kun kokeilin toimivalla nettiyhteydellä, lataus meni läpi, joten tämä viittaisi siihen että vika on tosiaan telia prepaidin omassa nettiyhteydessä.
Sama probleema näyttää edelleen jatkuvan. 31vrk nettipaketti loppui juuri, ja olen yrittänyt koko aamun ladata uutta pakettia, mutta pukkaa samaa herjaa "lataus ei onnistunut". Pitänee uskoa että tämä on liittymän ominaisuus. Tästä pitäisi kyllä kertoa liittymän palvelukuvauksessa että jos saldo pääsee loppumaan, pitää käytössä olla toinen, toimiva nettiyhteys, ennenkuin saldoa, tai nettiaikaa voi ladata lisää.
Minulla on myös dna prepaid liittymä, jossa siinäkin on saldo loppu, ja siihen ei ollut mitään ongelmaa ladata lisää saldoa sen omalla nettiyhteydellä. Sillä mennään siis jatkossa, kun tuohon telian prepaidiin ei tosiaan saanut ladattua saldoa, saatika nettiaikaa. Kuukausi sitten tein siitä vikailmoituksen, eikä mitään ole kuulunut sen jälkeen.
@jannyman kirjoitti:
Sama probleema näyttää edelleen jatkuvan. 31vrk nettipaketti loppui juuri, ja olen yrittänyt koko aamun ladata uutta pakettia, mutta pukkaa samaa herjaa "lataus ei onnistunut". Pitänee uskoa että tämä on liittymän ominaisuus. Tästä pitäisi kyllä kertoa liittymän palvelukuvauksessa että jos saldo pääsee loppumaan, pitää käytössä olla toinen, toimiva nettiyhteys, ennenkuin saldoa, tai nettiaikaa voi ladata lisää.
Lataussovelluksella lataaminen on tosiaan muuttunut joulukuussa 2020 lähtien sen verran, että nollasaldolla lataaminen ei enää onnistu. Lataussovellus kun tarvitsee pienen määrän dataa 3D Secure-tunnistautumiseen maksamisen yhteydessä. Suosittelen käyttämään wifi-yhteyttä, mikäli saldo on päässyt aivan nollille menemään. Muutosta tähän on suunnitteilla ehdottomasti, kehityspuolella asia on otettu jo esiin.
Ok, asia harvinaisen selvä. Tämä on ilmeisestikin ollut jonkinasteinen salaisuus kun täälläkin telian edustaja kehoitti tekemään vikailmoituksen..