Skip to main content

Kiersimme Elisan, DNA ja Telian liikkeissä vaihtamassa vaimon Elisa liittymää. Telian Rajaton 5G 600 M vei voiton. Ystävällisellä palvelulla voi olla ratkaiseva merkitys…

Ei mennyt montaa tuntia kun Elisalta tuli viesti: “Olet meille tärkeä asiakas, soita meille niin saat Ruutu+ kanavan ilmaiskuukauden”. Olisiko kannattanut siellä myymälässä tehdä jonkinlainen tarjous.

No, nyt meillä on kaikki Teliaa.

Sepä se, asiakas on monesti vasta sitten tärkeä, kun on lopettamassa asiakkuutta.


Olispa Teliaa 💜


Olispa Teliaa 💜

Tuo liittymän ja operaattorin valinta ei ole mikään yksiselitteinen asia. Itsellä ainakin valintaan vaikuttaa hinnan lisäksi verkon kuuluvuus ja toiminta vähintäänkin yhtä paljon.

Tosiasia on , että eri paikoissa eri operaattoreilla on se paras kuuluvuus/toimivuus. Näin on ollut niin kauan kuin mobiiliverkkoja on ollut olemassa ja tulee olemaan suurella todennäköisyydellä jatkossakin.

Toisekseen tämä operaattoreiden hintapolitiikka , että kunnollisia tarjouksia saa vasta , kun käynnistää liittymänsiirron toiselle operaattorille , jos silloinkaan , on kyllä suoraan sanoen peestä.


Komppaan täysin ihan kaikkea mitä kirjoitit @kustaa1967  - spot on.


Tuo liittymän ja operaattorin valinta ei ole mikään yksiselitteinen asia. Itsellä ainakin valintaan vaikuttaa hinnan lisäksi verkon kuuluvuus ja toiminta vähintäänkin yhtä paljon.

Toisekseen tämä operaattoreiden hintapolitiikka , että kunnollisia tarjouksia saa vasta , kun käynnistää liittymänsiirron toiselle operaattorille , jos silloinkaan , on kyllä suoraan sanoen peestä.

Moni asia vaikuttaa operaattorin valintaan, jos on valveutunut asiakas…

Myymälässä puhutaan usein aikamoista jargonia, eikä useinkaan keskitytä asiakkaan tarpeisiin.

Itse otan mahdollisimman paljon selvää asioista aina kun olen hankkimassa jotain. Ja asioin aina kun on mahdollista myymälässä. Siellä voi hioa vielä pieniä nyansseja, ja hyvin esivalmistuneena en vie muiden asiakkaiden aikaa. Kaikilla on oikeus asiakaspalveluun, mutta joskus ärsyttää kun edellinen asiakas jankkaa samaa asiaa, luullen että myymälä on joku opettamiskeskus.

Oikeasti elävän myyjän kohtaaminen on hieno asia! Ja puhelinmyyjän kanssa keskusteleminen, vaikka joku saattaa pitää minua idioottina. Myyjät tekevät vain työtään, propsit sille.

E:san robotti on nyt lähettänyt aika monta tarjousta. Se ihmetyttää, kun irtisanottu liittymä oli 5G 600M, niin nyt tarjotaan tarjouksena tilalle 4G 300M. Alkaako olemassa oleva 5G verkko täyttyä!?


Itse otan mahdollisimman paljon selvää asioista aina kun olen hankkimassa jotain. Ja asioin aina kun on mahdollista myymälässä. Siellä voi hioa vielä pieniä nyansseja, ja hyvin esivalmistuneena en vie muiden asiakkaiden aikaa. Kaikilla on oikeus asiakaspalveluun, mutta joskus ärsyttää kun edellinen asiakas jankkaa samaa asiaa, luullen että myymälä on joku opettamiskeskus.

Oikeasti elävän myyjän kohtaaminen on hieno asia! Ja puhelinmyyjän kanssa keskusteleminen, vaikka joku saattaa pitää minua idioottina. Myyjät tekevät vain työtään, propsit sille.

Jos oma osaaminen ei ole insinööritasoa , niin ymmärrän hyvin , että haluaa asioida liikkeessä , missä saa neuvontaa. No se haittapuoli on , että yleensä samalla tyrkytetään kaikenlaisia kylkiäisiä. No niistä voi kyllä kieltäytyä.

 

E:san robotti on nyt lähettänyt aika monta tarjousta. Se ihmetyttää, kun irtisanottu liittymä oli 5G 600M, niin nyt tarjotaan tarjouksena tilalle 4G 300M. Alkaako olemassa oleva 5G verkko täyttyä!?

Tuskinpa verkko on täynnä , vaan aika tyypillistä on , että kaikki liittymät eivät ole tarjoushinnoiteltuja ja nekin vaihtelevat.


Moni ajattelee, että puhelinliittymä on sellainen bulkkituote kuten vaikka maito. Toisaalta ymmärrän, kyse on omanlaisestaan perustuotteesta, jota ei tule sen kummemmin ajateltua (eikä tarvitsekaan).

On kuitenkin hyvä ottaa asioista selvää etukäteen, edes jonkin verran. Ja jos ei ota eikä halua ottaa niin sitä varten on myyjät, puhelimessa ja vaikka myymälässä. Omat tuttavat toki myös, ja foorumit 😊


Jos oma osaaminen ei ole insinööritasoa , niin ymmärrän hyvin , että haluaa asioida liikkeessä , missä saa neuvontaa. No se haittapuoli on , että yleensä samalla tyrkytetään kaikenlaisia kylkiäisiä. No niistä voi kyllä kieltäytyä.

Meillekin tyrkytettiin kylkiäisiksi vastamelukuulokkeita (129€), ilmaiseksi.

Myyjä soitti vielä perään muistiko mainita niistä, ja että ne toimitetaan kun ensimmäinen lasku on maksettu, viimeistään joulukuussa.

Ei voitu kieltäytyä 😎


Jos oma osaaminen ei ole insinööritasoa , niin ymmärrän hyvin , että haluaa asioida liikkeessä , missä saa neuvontaa. No se haittapuoli on , että yleensä samalla tyrkytetään kaikenlaisia kylkiäisiä. No niistä voi kyllä kieltäytyä.

Meillekin tyrkytettiin kylkiäisiksi vastamelukuulokkeita (129€), ilmaiseksi.

Myyjä soitti vielä perään muistiko mainita niistä, ja että ne toimitetaan kun ensimmäinen lasku on maksettu, viimeistään joulukuussa.

Ei voitu kieltäytyä 😎

Joskus käy noinkin , mutta usein tyrkytetään sellaista , mitä ei tarvitse tai halua.

Pidä huoli , että myös saat ne kuulokkeet ja ilmaiseksi. 😉


Hei muuten, pahoittelut kun tulee vasta nyt:

Kiitos luottamuksesta @jokeri59 ja keskittämisestä meille 💜


Vastaa