Skip to main content
Ratkaisu

Telian liittymän ilmaislahja

  • December 10, 2024
  • 13 kommenttia
  • 407 katselukertaa

Vaihdoin teliaan liitttymäni elisalta marraskuussa. Liittymää tarjosi minulle telian edustaja kaupan eteisessä kaupassa asioinnin yhteydessä. Minua palvellut henkilö oli tosi asiallinen. Mutta liittymän siirtoon piti kuulua ilmaiset kuulokkeet. Olisin vain tiedustellut sellaista, että milloinkahan kuulokkeet lähetetään minulle?

Ratkaisu jäseneltä SonjaMelina

Kuulokkeiden saapumisen aika-arviota en älynnyt kysyä. Mitä tuo ehtojen täyttyminen tarkoittaa?

Nämä ehdot pitäisi löytyä saamastasi sopimustiivistelmästä. Ainakin vastaavissa kampanjoissa on yleensä edellytetty, että liittymä on edelleen käytössä ja sopimus kanssamme voimassa, eikä numeronsiirtoa toiselle operaattorille ole aloitettu siinä vaiheessa, kun kaupanpäällinen toimitetaan. 

Jos olet yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tulethan kertomaan mitä toimitusajaksi luvattiin. 😊

13 kommenttia

SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • December 10, 2024

Moikka ​@pippuripekka ja lämpimästi tervetuloa Yhteisön jäseneksi, sekä tietysti meidän liittymäasiakkaaksi! 🤗 🤝🏻

Kerrottiinko sulle liittymän vaihdoksen yhteydessä tarkempaa aika-arviota kuulokkeiden saapumisesta? Luvatut kaupanpäälliset toimitamme kyllä kaikille asiakkaille, kunhan ehdot täyttyvät. Olet vaihtanut meille viime kuussa, eli kuulokkeita ei ole välttämättä vielä ehditty laittaa matkaan. Jos asia huolettaa ja tilauksesta alkaa olla pidempi aika, niin siinä tapauksessa suosittelen tiedustelemaan asiakaspalvelustamme, jossa pystytään katsomaan tilaustietojasi.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • December 10, 2024

Kuulokkeiden saapumisen aika-arviota en älynnyt kysyä. Mitä tuo ehtojen täyttyminen tarkoittaa?


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • Ratkaisu
  • December 10, 2024

Kuulokkeiden saapumisen aika-arviota en älynnyt kysyä. Mitä tuo ehtojen täyttyminen tarkoittaa?

Nämä ehdot pitäisi löytyä saamastasi sopimustiivistelmästä. Ainakin vastaavissa kampanjoissa on yleensä edellytetty, että liittymä on edelleen käytössä ja sopimus kanssamme voimassa, eikä numeronsiirtoa toiselle operaattorille ole aloitettu siinä vaiheessa, kun kaupanpäällinen toimitetaan. 

Jos olet yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tulethan kertomaan mitä toimitusajaksi luvattiin. 😊


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • December 10, 2024

Asiani ratkesikin tähän. Kiitän nopeista vastauksista!


  • Savumerkittäjä
  • October 8, 2025

Liittymä siirretty kesällä 2025 nyt lokakuu 2025. Ei ole kuulokkeita näkynyt? Koska tulevat? Aina vain siirtyy eteenpäin.


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • October 8, 2025

Itsellä on luvattujen lahjakorttien tuleminen kestänyt kahdesta kuukaudesta useampaan, mutta aina ne ovat tulleet. Aika turhaa niiden perään on tuntunut olla kysellä, kun se ei vaikuta mihinkään vaan tulevat kun tulevat. Asiakaspalvelu ei oikeasti voi tehdä asialle mitään, muuta kuin lupailla niiden tulevan. Ne ovat jumissa jossain ihan muualla logistiikkaketjussa. 


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 8, 2025

Liittymä siirretty kesällä 2025 nyt lokakuu 2025. Ei ole kuulokkeita näkynyt? Koska tulevat? Aina vain siirtyy eteenpäin.

Oletko katsonut sopimustiivistelmästä milloin kuulokkeet olisivat pitäneet tulla toimitetuksi viimeistään? Jos kyseinen arvio on ylittynyt, niin suosittelisin tarkastamaan asiakaspalvelustamme mikä toimituksen laita on.


  • Savumerkittäjä
  • October 8, 2025

Niinpä, tuskin se näin kauaa oli. Eilen jo lupasi chatissa selvityksen mikä tilanne on? Ei tullut mitään. Tämä on typerää toimintaa Telialta, ei voi olla niin, että vaihtaa operaattoria ja maksaa enemmän.a


  • Savumerkittäjä
  • October 8, 2025

Mihin lienevät jääneet, kysyin kerran syyskuun puolella, oli että lokakuun lopulla. Asiakaspalvelua?


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • October 8, 2025

Googlella löytää kilpailijoiden palstoilta tismalleen samaa ongelmaa, että tuntuu vaan olevan operaattorien ominaisuus. Parempi unohtaa koko asia niin yllättyy sitten iloisesti joku päivä kun tulevat. Suurimmalle osalle kuitenkin tulevat luvatussa ajassa, mutta osa tipahtaa varastossa hyllyn taakse ja löytyvät myöhemmin tai mikä sitten lieneekään syy. Ottamalla aspaan yhteyttä saat lupauksen, että kyllä ne kohta tulee, aspa laittaa pyynnön eteenpäin ja se olikin sitten ainoa mitä tapahtuu ja petyt lisää. Turha sillä on vaivata itseään tai aspaa, kun vaikutus on sama kuin olemalla tekemättä mitään. Vaikea sille on myöskään mitään järkevää selitystä keksiä, mutta ei kai kukaan enempää maksa vaihtamalla operaattoria?


  • Savumerkittäjä
  • October 8, 2025

Joo - oikeassa olet. Itsellä DNA on toiminut kun pääsee vielä myymälään tai Elisalle. Telian konttoria ei nyt ole. Nämä Telian lupaukset ovat mitä ovat. Ei se ongelma ole, liittymäthän ovat samoissa hinnoissa.


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • October 8, 2025

Tuossa ketjussa on aika hyvin tiivistettynä kaikenlaiset erilaiset mahdollisuudet miten siinä käy. Itselle on tullut mm. kuukausia myöhässä luvattu lahjakortti, kuukauden etuajassa isompi lahjakortti kuin luvattu ja oikeassa ajassa eri lahjakortti kuin luvattiin, joka oli kuitenkin se jonka olisin mieluummin ottanut alunperinkin. Kerran vuodessa kun täytyy numeronsiirto käynnistää, että saa parhaan tarjouksen niin samalla on ehtinyt tämä ruljanssi tulla jo tutuksi muutamaankin kertaan. Kuulokkeita tai muuta fyysistä tavaraa ei ole ikinä ollut tarjolla, mikä on omalta kannalta hyvä kun lahjakortin voi käyttää siihen mitä tarvitsee. Mitään vaikutusta ei ole yhtenäkään vuotena ollut sillä, että olenko kysellyt perään vai en. Lahjakorttia tärkeämpää on itselle ollut kuitenkin aina sen parhaan hinnan saaminen tuolla prosessilla. Tuolta noita hintoja voi ihmetellä sitten kun seuravaan kerran on ajankohtaista: 

https://www.telia.fi/kampanjat/liittymat/erikoisetu


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 8, 2025

Niinpä, tuskin se näin kauaa oli. Eilen jo lupasi chatissa selvityksen mikä tilanne on? Ei tullut mitään. Tämä on typerää toimintaa Telialta, ei voi olla niin, että vaihtaa operaattoria ja maksaa enemmän.a

Lupasiko asiakaspalvelija palata asiaan siis tämän päivän aikana? Jos näin on niin pahoittelut puolestani. Joskus kuitenkin asianselvitys saattaa viedä pidemmän aikaa. Kertoisitko vielä mistä kuulokemallista on kyse, niin voisin tiedustella tämän perään?