Telian palveluiden irtisanominen

  • 16 June 2023
  • 5 kommenttia
  • 171 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Miehelläni oli vuosia käytössä Telia puhelinliittymä ja nettiliittymä ja muistaakseni jotain muitakin palveluita, mitä kaikkia en edes tässä nyt muista. Mutta, laskut aina ihan päin honkia ja jos vaikka lasku on maksettu jo kuukautta ennen eräpäivää niin eikun uutta laskua vaan pukkaa. Lisäksi pyydettiin kirjeessä palautttamaan nettiboksi johonkin muistaakseni Tampereen osoitteeseen ja tästä ei oltu kerrottu yhtään mitään puhelussa, missä kaikki palvelut irtisanottiin. Irtisanomispäivä oli huhtikuun jotain ja tämä ns asiakaspalvelija silloin chatissa sanoi, että hän samoin tein laittaa kaikki yhteydet ja laskut poikki niin eikö sieltä silti tule perästä vielä kaksi laskua ja kysellään edelleen tämän lähetetyn nettiboxin perään, mistä onneksi Postin kuitti löytyy, millä voi todistaa, että ainakin itse sen on palauttanut, Postin toiminnastakaan en niinkään menisi takuuseen…  Mutta ihmettelen vaan, että miten Telia kusettaa tälla tavalla pitkäaikaisia asiakkaita?? Nehän on ihan rottia! Nytpä sitten onkin eri putiikin liittymät ja laskut ovat olleet ok eikä ole tullut mitään ylimääräisiä laskuja eikä kyselyitä vaan kaikki on toiminut niinkuin pitikin, toisin kuin Telialla. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia, olisi kiva kuulla?


Aihe on suljettu kommenteilta.

5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Miehelläni oli vuosia käytössä Telia puhelinliittymä ja nettiliittymä ja muistaakseni jotain muitakin palveluita, mitä kaikkia en edes tässä nyt muista. Mutta, laskut aina ihan päin honkia ja jos vaikka lasku on maksettu jo kuukautta ennen eräpäivää niin eikun uutta laskua vaan pukkaa. Lisäksi pyydettiin kirjeessä palautttamaan nettiboksi johonkin muistaakseni Tampereen osoitteeseen ja tästä ei oltu kerrottu yhtään mitään puhelussa, missä kaikki palvelut irtisanottiin. Irtisanomispäivä oli huhtikuun jotain ja tämä ns asiakaspalvelija silloin chatissa sanoi, että hän samoin tein laittaa kaikki yhteydet ja laskut poikki niin eikö sieltä silti tule perästä vielä kaksi laskua ja kysellään edelleen tämän lähetetyn nettiboxin perään, mistä onneksi Postin kuitti löytyy, millä voi todistaa, että ainakin itse sen on palauttanut, Postin toiminnastakaan en niinkään menisi takuuseen…  Mutta ihmettelen vaan, että miten Telia kusettaa tälla tavalla pitkäaikaisia asiakkaita?? Nehän on ihan rottia! Nytpä sitten onkin eri putiikin liittymät ja laskut ovat olleet ok eikä ole tullut mitään ylimääräisiä laskuja eikä kyselyitä vaan kaikki on toiminut niinkuin pitikin, toisin kuin Telialla. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia, olisi kiva kuulla?

Moikka!

Irtisanomisen jälkeen tulee vielä loppulasku, missä laksutetaan palvelun loppumiseen saakka. Irtisanomisaika on kaksi viikkoa. Ymmärtääkseni teitä ei kuitenkaan oltu laskutettu ajalta, jolloin palvelu ei enää ollut voimassa? Löydät lisää ohjeita laskujen tulkintaan täältä.

Ikävä kuulla, että boksin palauttamisen kanssa oli hämminkiä, mutta hyvä, että teillä oli Postin kuitti tallella. Voi olla, että laitteen palautumisessa kestää jonkin aikaa, ja tämän vuoksi teitä on muistutettu siitä, vaikka olitte jo palauttaneet sen.

Hyvä, että hankaluuksista huolimatta liittymän irtisanominen onnistui ja kaikki järjestyi lopulta!

Kunniamerkki +1

Kyllä laskutettiin vielä senkin jälkeen, vaikka chatissä luvattiin katkaista kaikki laskut ja systeemit siihin, miten ei sitten kumminkaan käynyt!!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Kyllä laskutettiin vielä senkin jälkeen, vaikka chatissä luvattiin katkaista kaikki laskut ja systeemit siihin, miten ei sitten kumminkaan käynyt!!

Okei, eli palvelusta on laskutettu vielä kahden viikon irtisanomisajan jälkeenkin? Siinä tapauksessa tuota olisi pitäny selvittää asiakaspalvelumme kautta. Olitteko olleet sinne yhteydessä ja selvisikö tilanne?

Kunniamerkki +1

Mielestäni asiat pitäisi mennä kerralla oikein niinkuin chatissä on luvattu eikä taas jonotella tuntitolkulla jonnekin asiakaspalveluun. Muistaakseni mieheni sanoi ettei jaksa enää vääntää teidän kanssa vaan ennemmin maksaa siitä että pääsee teistä eroon, niin se varmaan jo kertoo aika paljon asioiden laadusta. Minä taas henk koht en kyllä maksaisi mitään ylimääräistä ja siksi aionkin vielä selvittää tätä asiaa sitten kun jaksan. Voinko minä aviopuolisona hoitaa tämän laskuasian mieheni puolesta koska chattitekstithän teillä täytyy olla tallessa minkä mukaan pystytte palauttamaan ylimääräiset maksut joko minun tai mieheni tilille, kumpikin onnistuu?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

Mielestäni asiat pitäisi mennä kerralla oikein niinkuin chatissä on luvattu eikä taas jonotella tuntitolkulla jonnekin asiakaspalveluun. Muistaakseni mieheni sanoi ettei jaksa enää vääntää teidän kanssa vaan ennemmin maksaa siitä että pääsee teistä eroon, niin se varmaan jo kertoo aika paljon asioiden laadusta. Minä taas henk koht en kyllä maksaisi mitään ylimääräistä ja siksi aionkin vielä selvittää tätä asiaa sitten kun jaksan. Voinko minä aviopuolisona hoitaa tämän laskuasian mieheni puolesta koska chattitekstithän teillä täytyy olla tallessa minkä mukaan pystytte palauttamaan ylimääräiset maksut joko minun tai mieheni tilille, kumpikin onnistuu?

Ymmärrän täysin, että asia harmittaa. Olen kanssasi myös samaa mieltä, että asiat tulisi hoitaa kerralla kuntoon. On tietysti inhimillistä, että joskus sattuu virheitä, jotka tietenkin korjataan luvatun mukaisesti. 

Aviopuolison laskuasioita pystyt hoitamaan, jos puolisosi on myöntänyt valtuudet sinulle. Ilman valtuuksia puolisosi asiakastietoja ei pystytä asiakaspalvelun kautta aukasemaan. Jos valtuuksia ei ole, nii voit jättää soittopyynnön yhteydenottopyyntö lomakkeen kautta. Puhelun aikana miehesi voi antaa sinulle valtuudet tarvittaessa.