Skip to main content

Laitetaan nyt tännekkin, eli onko jollakin muillakin ongelmaa tämän Volten kanssa. Huomasin soitettaessa että puhelu pätkäsi koko ajan poikki, mutta luulimme että toinen on huonolla kuuluvuusalueella. Kuitenkin tämän jälkeen testasin soittamalla vanhaan Jollaan, jossa on prepaid liittymä. Tähänkin soitettaessa puhelut katkesivat, ja sain analysoitua useiden soittojen jälkeen, että puhelu katkeaa 32 sekunnin kohdalla. Xperia ei ilmoita/sano mitään eikä näennäisesti edes katkaise puhelua.. Jollassa sen sijaan puhelu katkesi ja antoi ilmoituksen "ongelma verkossa".. Vinkiksi tässä muillekkin siis jos tätä ongelmaa on, niin kannattaa volte ottaa puhelimen asetuksista pois, sikäli kun vika on aika hankalasti löydettävissä ja tuurilla satuin testaamaan ilman voltea ja puhelut toimi normaalisti.



 



Edit ReOlivia: Muokattu hieman otsikkoa


@PikkuY@  kirjoitti:


Laitetaan nyt tännekkin, eli onko jollakin muillakin ongelmaa tämän Volten kanssa. Huomasin soitettaessa että puhelu pätkäsi koko ajan poikki, mutta luulimme että toinen on huonolla kuuluvuusalueella. Kuitenkin tämän jälkeen testasin soittamalla vanhaan Jollaan, jossa on prepaid liittymä. Tähänkin soitettaessa puhelut katkesivat, ja sain analysoitua useiden soittojen jälkeen, että puhelu katkeaa 32 sekunnin kohdalla. Xperia ei ilmoita/sano mitään eikä näennäisesti edes katkaise puhelua.. Jollassa sen sijaan puhelu katkesi ja antoi ilmoituksen "ongelma verkossa".. Vinkiksi tässä muillekkin siis jos tätä ongelmaa on, niin kannattaa volte ottaa puhelimen asetuksista pois, sikäli kun vika on aika hankalasti löydettävissä ja tuurilla satuin testaamaan ilman voltea ja puhelut toimi normaalisti.






Jos ongelma ilmenee vain VoLTE:ssa ja taas 2G, 3G -puheluissa ei ongelmaa ole, niin suosittelisin tekemään tuosta häiriöilmoituksen Telialle. Harmi, kun ilman roottia ei puhelimesta saa lokia ulos, jossa näkyisi täsmälleen, mitä modeemissa tapahtuu katkeamisen hetkellä.


Tässä kannattaa vielä varmistaa että puhelimen päivitykset ovat ajantasalla.



Jos näin on tai päivitykset ei vaikuta tilanteeseen niin sitten sitten kannattaa olla yhteydessä vaikkapa chatin kautta niin saadaan häiriöilmoitus tutkintaan.



Tuota varten olisi tarpeellista olla 3-5 esimerkki puhelua missä ongelma on esiintynyt. Eli mistä mihin soitettu ja tarkka kellonaika niin näillä tiedoilla päästään sitä tutkimaan.



 



Verkonhallinnallakaan ei ole tullut tällaista ongelmaa vastaan aiemmin.


No toimiiko nykyää ja miten korjaantui jos korjaantui?


Vastaa