Skip to main content

Hommasin Samsung Watchin heti kun se tuli markkinoille ja otin siihen samantien eSIM -palvelun. Todella usein kävi niin että puhelun saapuessa vain joko puhelin tai kello soi, eli tuttua ongelmaa Soneran Multi-SIM ajoilta.

 

Pari kertaa kävi niin että ulkomailta tulevassa puhelussa, vain kello soi ja oli mukava sitten selitellä pomolle miksi puhun rannekelloon puhelimen sijasta. Telialta sanottiin "ettei mitään ongelmaa" joten oli pakko jättää eSIM palvelu pois. Asiaa tutkittiin ja todettiin ettei mitään soittoa ole tullut :) 

 

Muistan joskus testanneeni 4 puhelimella kun meillä oli 5 multiSIM korttia ja yleisesti 1-2 puhelinta neljästä soi. Joskus vain yksi, koska eivät kaikki puhelimet soineet.

 

Syksyllä kuulin telecom tukkurilla työskentelevältä kaverilta että ongelma on yleisesti tiedossa ja ollut sitä jo vuosia.

 

Nyt olisi mukava taas ottaa kelloon eSIM, muttei oikein uskalla jos/kun se ei taas toimikaan. Toki ysi vaihtoehto olisi ottaa kelloon Telia SIM ja puhelimeen kilpailijan mutta kun Telia toimii niin hyvin muuten Pohjoismaissa ja Euroopassa.

Tähän tarkoitukseen meiltä löytyy multipalvelu. Tämä sopii paremmin kellon ja puhelimen yhteyteen. Voit tilata liittymän näiden ohjeiden mukaan. Suosittelen myös tarkistamaan, että puhelimesta sekä kellosta löytyvät uusimmat ohjelmistopäivitykset. Silloin yhteys toimii normaalisti.



Jep, juuri tämä minulla oli eli kellon puhelinnumero on eri mutta näkyy samana kuin puhelimen numero. Ongelma on vain edelleen tuo minkä mainitisin, joko soi puhelin tai kello ja todella harvoin molemmat. 


Hei @FatBob Multi liittymä älykellolle toteutetaan teknisesti samalla tavalla kuin MultiSIM-palvelu. Eli rinnakkaisliittymälle/älykellon eSIM:lle luodaan tekninen rinnakkaisliittymä omalla numerollaan johon sitten verkonasetuksilla ohjataan sms-liikenne ja puheluliikenne kuten pääliittymällekkin.

 

Tarkoitus on kun molemmat laitteet ovat verkkoon yhteydessä, että molemmat liittymät silloin myös soivat.

Mikäli näin ei tapahdu on tilanne meidän selvitettävissä ja korjattavissa. Käyttäjän itse tekemät soitonsiirrot tai liittymän käyttäminen esim tabletissa/nettitikussa voivat aiheuttaa vikatilanteita palveluun, mutta siitä tuskin lienee olleen kyse.

 

Suosittelen rohkasti palvelun tilaamaan ja kokeilemaan. Me kyllä tutkitaan ja korjataan mikäli puhelunohjauksissa on vikaa.


Siis, minullahan on ollut tuo. Ei toiminut, kuten kirjoitin.

 

Uusimmat ohjelmistoversiot löytyvät sekä puhelimesta että kellosta. Molemmista kyllä pystyi soittamaan ulos mutta sisääntulevat puhelut soivat harvoin molemmissa laitteissa. Kun jouduin hoitamaan pari ulkomaanpuhelua rannekellon kautta kun vieressä oleva puhelin ei soinutkaan, piti jättä palvelu pois.

 

Asiakaspalvelu tarkisti että mastot lähellä, mutta vastaus oli aina sama: Puhelin ja/tai kello ei kättele eikä yhteys synny.

 

Siksi alkuperäinen kysymykseni: Toimiikohan palvelu jo niinkuin pitää?



@FatBob@  kirjoitti:

Siis, minullahan on ollut tuo. Ei toiminut, kuten kirjoitin.

 

Uusimmat ohjelmistoversiot löytyvät sekä puhelimesta että kellosta. Molemmista kyllä pystyi soittamaan ulos mutta sisääntulevat puhelut soivat harvoin molemmissa laitteissa. Kun jouduin hoitamaan pari ulkomaanpuhelua rannekellon kautta kun vieressä oleva puhelin ei soinutkaan, piti jättä palvelu pois.

 

Asiakaspalvelu tarkisti että mastot lähellä, mutta vastaus oli aina sama: Puhelin ja/tai kello ei kättele eikä yhteys synny.

 

Siksi alkuperäinen kysymykseni: Toimiikohan palvelu jo niinkuin pitää?


Palvelun tulee tuossakin tilanteessa hälyttää molemmissa laitteissa kunhan ne ovat molemmat kotimaan verkossa. Mikäli näin ei tapahdu asia on tutkittavissa sekä korjattavissa.

 


Kannattaa varmistaa ettei puhelimessa ole jäänyt vahingossakaan soitonsiirto päälle. 



 



Kaikkien soitonsiirtojen poisto:



##002#




Komennolla poistetaan kaikki soitonsiirrot käytöstä.


En ole käyttänyt soitonsiirtoa ja toki tarkistin asian ennenkuin peruin eSim tilauksen ja kirjoitin tänne.


Vastaa