Tervetuloa Yhteisöön @reka55 :smileyhappy:
Liittymällä on omat prioriteetit minkä mukaan se yhdistää kenenkin operaattorin verkkoon, tähän voi toki vaikuttaa myös puhelimen oma automatiikka verkonvalinnan suhteen.
Samassa maassa voi olla kuitenkin useammalle operaattorille sopimus ja eri operaattoreita voi testata tekemällä puhelimen asetuksista manuaalisen verkonhaun ja sitten listatuista operaattoreista itse valita käytettävän. Kaikille operaattoreille sopimusta ei ole ja näiden verkkoihin liittymä ei pääse.
Maakohtaisesti voidaan katsoa että mitä operaattoreita niissä on käytössä meidän liittymällä.
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
Tervetuloa Yhteisöön @reka55
Liittymällä on omat prioriteetit minkä mukaan se yhdistää kenenkin operaattorin verkkoon, tähän voi toki vaikuttaa myös puhelimen oma automatiikka verkonvalinnan suhteen.
Samassa maassa voi olla kuitenkin useammalle operaattorille sopimus ja eri operaattoreita voi testata tekemällä puhelimen asetuksista manuaalisen verkonhaun ja sitten listatuista operaattoreista itse valita käytettävän. Kaikille operaattoreille sopimusta ei ole ja näiden verkkoihin liittymä ei pääse.
Maakohtaisesti voidaan katsoa että mitä operaattoreita niissä on käytössä meidän liittymällä.
Hei, en ymmärrä, miksi on niin hankalaa kertoa, ketkä ovat kumppanioperaattorit maassa, josta niitä haluaa selvittää!
Asia vaikuttaa operaattorin valintaani, sillä liikun sellaisilla alueilla, joissa on vain yhden signaali! Jos kyseinen operaattori ei ole sopimuskumppani, valitsen tietenkin sellaisen palveluntarjoajan, jolta se löytyy.
Salailu ei hyödytä ketään ja vie teiltä asiakkaan helpompaan palveluun.
Aikaisemmin operaattorit olivat verkkosivulla näkyvissä eikä ollut tarpeen asiaa vatvoa kymmentä kertaa.
Ärsyttää vähempikin ajantuhlaus.
Edit SaJoonas: muokattu quote
Tämä Roaming-kumppaneiden salailu on kyllä jotain ihmeellistä. Telia lisäksi Elisan mielestä roaming-kumppanit ovat ilmeisesti liikesalaisuuden alaisuuteen liittyviä asioita, mutta Dna kyllä ilmoittaa avoimesti kumppaneiden tiedot. Tiedän ihmisiä, jotka matkustavat tietyille alueille ulkomailla ja siellä on paikkoja joissa vain tietty ulkomainen operaattori kuuluu. Tämä operaattori ei välttämättä olekkaan sitten roaming-kumppani käytössä olevalle suomalaiselle operaattorille. On sitten kiva paikan päällä huomata olevansa verkon ulkopuolella, kun asian olisi voinut jo etukäteen varmistaa ja tarpeen tullen vaihtaa suomalaista operaattoria.
@reka55@ kirjoitti:
Toinen valitsee automaattisesti sellaisen verkon joka Telialla on estetty.
Tässä tilanteessa kannattaa yrittää valita estetty verkko käsin muutaman kerran peräkkäin. Vaikkapa ainakin neljä tai viisi kertaa.
Tuo paras mahdollinen sopimusverkko on nimittäin toteutettu niin, että muista kuin suositeltavista verkoista tulevista kirjautumispyynnöistä aluksi kieltäydytään. Vasta kun lyhyen ajan sisällä yritetään useita kertoja ei-suositellusta verkosta, operaattori heltyy ja päästää myös ei-suositellun verkon kautta sisään.
Tuskin tuossa kukaan haluaa mitään salailla, mutta uskoisin Telian kuten kaikkien muidenkin pyrkivän eroon käsin päivitettävistä listoista tai muista kannoista. Esimerkiksi uudet tukiasemat ovat nykyään pelkästään kartalla eikä enää ajoittain julkaistavassa listassa. Vähemmän manuaalista työtä, helpompi päivittää ja pitää ajan tasalla.
@Etsikko@ kirjoitti:
Hei, en ymmärrä, miksi on niin hankalaa kertoa, ketkä ovat kumppanioperaattorit maassa, josta niitä haluaa selvittää!
Asia vaikuttaa operaattorin valintaani, sillä liikun sellaisilla alueilla, joissa on vain yhden signaali! Jos kyseinen operaattori ei ole sopimuskumppani, valitsen tietenkin sellaisen palveluntarjoajan, jolta se löytyy.
Salailu ei hyödytä ketään ja vie teiltä asiakkaan helpompaan palveluun.
Aikaisemmin operaattorit olivat verkkosivulla näkyvissä eikä ollut tarpeen asiaa vatvoa kymmentä kertaa.
Ärsyttää vähempikin ajantuhlaus.
Edit SaJoonas: muokattu quote
Kerromme mielellämme meidän kumppanit ulkomailla, kun otat meihin helposti yhteyttä esim. Minun Telia -sovelluksen chatissa, josta voi myös seurata helposti roaming data-paketin kulumista. Voit myös ottaa yhteyttä muilla tavoin.
Pääsääntöisesti meillä on vähintään kaksi kumppania per roaming-maa, joten verkon toimivuus on hyvin taattua. Joissain maissa kumppaneita voi olla vain yksi, mutta nämä on harvemmassa. Nämä kumppanit voivat myös vaihtua, vähentyä ja lisääntyä lyhyelläkin varoitusajalla, jolloin tiedon ylläpitäminen on haastavaa manuaalisilla listoilla kuten @Purnipsi mainitsikin. Voit tarkistaa kohdemaat (EU- ja ETA -maiden lisäksi), joissa meiltä löytyy kumppaneita, Reissupaketit -sivuiltamme.
Suosittelemme siis pitämään automaattisen verkonvalinnan päällä, koska hyvin yleisesti se toimii ja jos kohdemaan verkon toimivuus epäilyttää, niin suosittelen olemaan yhteydessä meihin niin selvitämme kyllä ajantasaisen tiedon roaming -verkkoa tarjoavista operaattoreista.
Asia vaikuttaa operaattorin valintaani, sillä liikun sellaisilla alueilla, joissa on vain yhden signaali! Jos kyseinen operaattori ei ole sopimuskumppani, valitsen tietenkin sellaisen palveluntarjoajan, jolta se löytyy. Salailu ei hyödytä ketään ja vie teiltä asiakkaan helpompaan palveluun.
Edit: poistettu linkki
Kyllä ne operaattorilistat olisi näköjään vaan parempi julkaista verkossa. Asiakaspalvelusta (chat ja puhelimitse) on ihan turha yrittää
selvittää näitä tietoja. Aina saa vain hinnat tai jotain diipadaapaa vastaukseksi. Jollette halua operaattoritietoja julkiseksi, niin laittakaa
nyt vaikka intraanne selkeä linkki, josta aspa löytää tiedot helposti. Turhauttaa joka kerta aloittaa viikon kyselyrumba, kun lähtee johonkin
reissuun.
@LMoisio kirjoitti:
Kyllä ne operaattorilistat olisi näköjään vaan parempi julkaista verkossa. Asiakaspalvelusta (chat ja puhelimitse) on ihan turha yrittää
selvittää näitä tietoja. Aina saa vain hinnat tai jotain diipadaapaa vastaukseksi. Jollette halua operaattoritietoja julkiseksi, niin laittakaa
nyt vaikka intraanne selkeä linkki, josta aspa löytää tiedot helposti. Turhauttaa joka kerta aloittaa viikon kyselyrumba, kun lähtee johonkin
reissuun.
Minä laittelin tuosta aiheesta viestiä eteenpäin, jotta isot joukot löytäisivät meillä jatkossa tiedon paremmin ja voivat infota asiakkaitamme😁>
Tällaisen vastauksen sain sitten perässä asiakaspalvelustanne eli ei vastausta lainkaan kysymyksiini.
Kysymyksiin on aivan yksiselitteinen vastaus, kun listaa ko. maan operaattorit, joiden kanssa on roaming-sopimus.
Jos asiakaspalvelussanne osaaminen ja vastaaminen on tällä tasolla, niin parempi kysellä täällä Yhteisössä.
Toisessa ketjussa sain roaming-asiaan nopeasti vastauksen, kiitos siitä.
-----
"Hei, selvittelin tuota operaattoria siellä maissa esimieheltä ja tähän ei tosiaan mitään yksiselitteistä vastausta ole.
Liittymällä on omat prioriteetit minkä mukaan se yhdistää kenenkin operaattorin verkkoon, tähän voi toki vaikuttaa myös puhelimen oma automatiikka verkonvalinnan suhteen. Samassa maassa voi olla kuitenkin useammalle operaattorille sopimus ja eri operaattoreita voi testata tekemällä puhelimen asetuksista manuaalisen verkonhaun ja sitten listatuista operaattoreista itse valita käytettävän. Kaikille operaattoreille sopimusta ei ole ja näiden verkkoihin liittymä ei pääse.
Pääsääntöisesti meillä on vähintään kaksi kumppania per roaming-maa, joten verkon toimivuus on hyvin taattua. Joissain maissa kumppaneita voi olla vain yksi, mutta nämä on harvemmassa. Nämä kumppanit voivat myös vaihtua, vähentyä ja lisääntyä lyhyelläkin varoitusajalla, jolloin tiedon ylläpitäminen on haastavaa manuaalisilla listoilla.
xxxx
Telia Asiakaspalvelu"
Tuossa on totuuden siemen siinä, että manuaalisten listojen ylläpito vaati työpanosta. Erilaisten listojen ylläpito ei ole enää nykyaikaa. Sen sijaan pitäisi olla s automaattisesti päivittyvä lista tai kohta tiedustella nuo asiat, jolloin hakisi tietokannasta nuo tiedot.
Oliko "tervetuloa maahan xxx" -tekstarissa mainittu roaming-partnerit?
@LMoisio kirjoitti:
Tällaisen vastauksen sain sitten perässä asiakaspalvelustanne eli ei vastausta lainkaan kysymyksiini.
Kysymyksiin on aivan yksiselitteinen vastaus, kun listaa ko. maan operaattorit, joiden kanssa on roaming-sopimus.
Jos asiakaspalvelussanne osaaminen ja vastaaminen on tällä tasolla, niin parempi kysellä täällä Yhteisössä.
Toisessa ketjussa sain roaming-asiaan nopeasti vastauksen, kiitos siitä.
-----
"Hei, selvittelin tuota operaattoria siellä maissa esimieheltä ja tähän ei tosiaan mitään yksiselitteistä vastausta ole.
Liittymällä on omat prioriteetit minkä mukaan se yhdistää kenenkin operaattorin verkkoon, tähän voi toki vaikuttaa myös puhelimen oma automatiikka verkonvalinnan suhteen. Samassa maassa voi olla kuitenkin useammalle operaattorille sopimus ja eri operaattoreita voi testata tekemällä puhelimen asetuksista manuaalisen verkonhaun ja sitten listatuista operaattoreista itse valita käytettävän. Kaikille operaattoreille sopimusta ei ole ja näiden verkkoihin liittymä ei pääse.
Pääsääntöisesti meillä on vähintään kaksi kumppania per roaming-maa, joten verkon toimivuus on hyvin taattua. Joissain maissa kumppaneita voi olla vain yksi, mutta nämä on harvemmassa. Nämä kumppanit voivat myös vaihtua, vähentyä ja lisääntyä lyhyelläkin varoitusajalla, jolloin tiedon ylläpitäminen on haastavaa manuaalisilla listoilla.
xxxx
Telia Asiakaspalvelu"
Ethän tosiaan aivan suoraa vastausta saanut suoraan kysymykseesi, vaikkakin tuossa saamassasi vastauksessa kyllä avattiin kattavasti kuviota. Ymmärrän kuitenkin turhautumisesi lähtövalmisteluja tehdessäsi.
@Purnipsi kirjoitti:
Tuossa on totuuden siemen siinä, että manuaalisten listojen ylläpito vaati työpanosta. Erilaisten listojen ylläpito ei ole enää nykyaikaa. Sen sijaan pitäisi olla s automaattisesti päivittyvä lista tai kohta tiedustella nuo asiat, jolloin hakisi tietokannasta nuo tiedot.
Oliko "tervetuloa maahan xxx" -tekstarissa mainittu roaming-partnerit?
Tuossa on kyllä vinha perä, että olisi tosi näppärää jos automaatiolla nämäkin tiedot valuisivat telia.fi:lle saataville!