@Oboisti@ kirjoitti:
Sivulla https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja on ohje vastaajan hallinnoimiseksi:
Vastaajan asetukset
Voit muokata vastaajan asetuksia, esim. tervehdyksiä ja PIN-asetuksia, kirjautumalla Teliaan. Pääset asetuksiin seuraavaa polkua:
- Valitse oma liittymäsi (esim. 0401234567)
- Valitse Vastaaja
- Valitse välilehti Asetukset
Oma liittymä-sivulla ei voi valita Vastaaja, koska sellaista ei ole.
Yritin kysyä asiaa Chatistä, mutta en asiakaspalvelija ei vastannut kysymykseeni, vaan sulki Chatin. Tällaistako on Telian asiakaspalvelu? Miten saan vastaajan pois päältä kirjauduttuani telia.fi sivustolle?
Hei ja tervetuloa Yhteisöön!
Jos olen aivan oikein ymmärtänyt, niin vastaajaa hallinnoidaksesi tulee telia.fi -sivustolle kirjautua puhelinnumerollasi, alla olevien ohjeiden mukaisesti. Teitkö jo tällä tavalla?
https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja
" *Kirjautumisen käyttäjätunnuksesi on liittymänumerosi (esim. 0401234567). Salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €)."
....
Eli, kirjaudu puhelinnumerolla ja kertakäyttösalasanalla.
Sitten "Liittymäsi" välilehdellä katso laatikosta "Hallinnoi liittymääsi" , siitä "vastaaja", ja edelleen "palvelun tila". Tuosta sitten pitäisi pystyä kytkemään vastaaja pois päältä.
Löytyikö tämä asetus?
Jos ei edelleenkään onnistunut, niin sitten suosittelen olemaan uudestaan chatin kautta yhteydessä Teliaan taikka ihan perinteisesti soittamaan asiakaspalveluun asian ratkaisemiseksi.
"Hallinnoi liittymääsi" kohdassa ei ole vastaajaa. On vain
- Tee vikailmoitus
- Sulje liittymä
- MMM viestit
- Käyttöohjeet
- Tilaa uusi SIM
- Aktivoi SIM
@Oboisti@ kirjoitti:
"Hallinnoi liittymääsi" kohdassa ei ole vastaajaa. On vain
- Tee vikailmoitus
- Sulje liittymä
- MMM viestit
- Käyttöohjeet
- Tilaa uusi SIM
- Aktivoi SIM
Hei!
Jos nyt kirjauduit käyttäen puhelinnumeroasi ja kertakäyttösalasanaa, eikä noita valintoja edelleenkään ole, niin olisin yhteydessä asiakaspalveluun ongelman ratkaisemiseksi. Jokin tuossa selvästi mättää, mutta minä en ainakaan kekkaa, mikä vinossa on.
Ensin kuulema pitää aktivoida Vastaaja-palvelu soittamalla siihen mikäli niitä ei koskaan asettanut, jonka jälkeen tuon Omien Sivujen asetuksien pitäisi näkyä. Toki nopea tie on ottaa vastaaja pois päältä samalla kun aktivoi sitä puhelimitse :smileyhappy:
Moi!
Testailin tässä varmuudeksi vielä itse. Tälläinen on näkymä kun kirjauduin mobiilivarmenteella/Teliatunnuksella:
ja sitten kun kirjautuu puhelinnumerolla, tulee tälläinen näkymä:
Tästä alemmasta näkymästä pääset muokkaamaan vastaajaa. Myös asiakaspalvelusta voidaan kytkeä vastaaja pois päältä.
Hmmmm...
Vastaajan hallinnoinnin voi myös liittää Telia-tunnuksen alle , jolloin ei tarvitse vastaajaan kirjautua puhelinnumerolla. Tässä ohje:
Haluan käyttää Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellani. Mitä teen?
Jos haluat hallinnoida Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellasi Omilla Sivuilla, niin toimi seuraavanlaisesti..
1. Mene osoitteeseen telia.fi/kirjaudu ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, mobiilivarmenteellasi tai pankkitunnuksillasi
2. Valitse tämän jälkeen "Omat tietoni ja asetukset"-osio
3. Muokkaa kirjautumistietojasi ja tunnistaudu tämän jälkeen vielä kerran mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla
4. Valitse liittymä, jonka haluat yhdistää Telia-tunnuksesi alle. Menee jonkin aikaa ennen kuin palvelu aktivoituu. Jatkossa voit hallinnoida kätevästi Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellasi
Näin olen tehnyt ja homma toimii. :smileyhappy:
Kiitos vastauksista. Tämä alkaa olla vaikein käyttöliittymä, minkä olen elämässäni kohdannut. Vastaajaa pitää voida hallita ilman mitään lisäoperaatioita heti, kun käyttäjä on luonut telia.fi tunnuksen.
Seuraava ongelma on puheluiden siirto, kun en vastaa tai puhelin on pois päältä. Tätäkään en löytänyt telia.fi-sivuiltani. Ilmeisesti Telia on vielä auttamattoman vanhanaikainen puhelinyhtiö, joka ei halua tarjota palveluita käyttäjäystävällisesti netissä.
@Oboisti@ kirjoitti:
Seuraava ongelma on puheluiden siirto, kun en vastaa tai puhelin on pois päältä. Tätäkään en löytänyt telia.fi-sivuiltani. Ilmeisesti Telia on vielä auttamattoman vanhanaikainen puhelinyhtiö, joka ei halua tarjota palveluita käyttäjäystävällisesti netissä.
Näinhän se valitettavasti on. Muilla operaattoreilla ne soitonsiirrot on kätevästi asetettavissa itsepalvelussa , mutta Telialla ne pitää naputtaa puhelimesta erilaisilla koodeilla.
Tässä ohjeet:
https://www.telia.fi/yrityksille/asiakastuki/liittymat-ja-laitteet/puhelinliittymat/soitonsiirto-ohje
@Oboisti@ kirjoitti:
Seuraava ongelma on puheluiden siirto, kun en vastaa tai puhelin on pois päältä. Tätäkään en löytänyt telia.fi-sivuiltani. Ilmeisesti Telia on vielä auttamattoman vanhanaikainen puhelinyhtiö, joka ei halua tarjota palveluita käyttäjäystävällisesti netissä.
Heippa, @Oboisti! Telian soitonsiirron tukisivusto yksityishenkilöille löytyy täältä. Soitonsiirron voi tehdä helposti puhelimen valikosta tai jos sinulla on liittymässäsi Telia 4G-puhe -palvelu niin Omilla Sivuilla tai Minun Telia -sovelluksessa voi kytkeä soitonsiirron asetukset päälle :smileyhappy:
@Sekunti@ kirjoitti:
@Oboisti@ kirjoitti:
Seuraava ongelma on puheluiden siirto, kun en vastaa tai puhelin on pois päältä. Tätäkään en löytänyt telia.fi-sivuiltani. Ilmeisesti Telia on vielä auttamattoman vanhanaikainen puhelinyhtiö, joka ei halua tarjota palveluita käyttäjäystävällisesti netissä.
Heippa, @Oboisti! Telian soitonsiirron tukisivusto yksityishenkilöille löytyy täältä. Soitonsiirron voi tehdä helposti puhelimen valikosta tai jos sinulla on liittymässäsi Telia 4G-puhe -palvelu niin Omilla Sivuilla tai Minun Telia -sovelluksessa voi kytkeä soitonsiirron asetukset päälle :smileyhappy:
Hmmmm...
Ei likikään kaikkien puhelimien valikoista löydy soitonsiirtoja. Ei se riitä , että vain VoLTE-palvelussa on myös soitonsiirrot , vaan ne pitäisi olla kaikissa liittymissä joko Omilla sivuilla tai Minun Telia appissa ettei tarvise kirjoitella kryptisiä koodeja.
Minulla on normaalim Telian mobiililiittymä, joka toimii myös 4g-verkossa. En löydä Telia Omat Sivut Liittymäsi sivulta linkkiä, missä voisin hallita liittymän soitonsiirtoja. Hallinnoi liittymääsi -kohdassa ei ole sellaista mahdollisuutta. Miksei?
@Oboisti@ kirjoitti:
Minulla on normaalim Telian mobiililiittymä, joka toimii myös 4g-verkossa. En löydä Telia Omat Sivut Liittymäsi sivulta linkkiä, missä voisin hallita liittymän soitonsiirtoja. Hallinnoi liittymääsi -kohdassa ei ole sellaista mahdollisuutta. Miksei?
Se on hyvä kysymys. Telialla ei sellaista palvelua vielä kaikille ole. Siihen asti , että sellaiset saadaan , pitää ne soitonsiirrot naputella puhelimesta valikkojen kautta , jos käyttöliittymässä mahdollisuus on tai sitten koodeina tämän ohjeen mukaan.
https://www.telia.fi/yrityksille/asiakastuki/liittymat-ja-laitteet/puhelinliittymat/soitonsiirto-ohje
Herrasmiehen antamalta ohje-sivulla lukee näin:
Käyttöönotto
Soitonsiirrot voit tehdä helposti kännykkäsi valikosta.
iPhonessa saat soitonsiirron kytkettyä päälle seuraavan polun kautta: Asetukset -> Puhelin -> Soitonsiirto. Laita soitonsiirto päälle ja kirjoita numero, johon siirto tehdään. Soitonsiirto astuu heti voimaan.
Minulla on Android puhelin, eikä yllä olevasta ohjeesta ole mitään apua.
@Oboisti@ kirjoitti:
Herrasmiehen antamalta ohje-sivulla lukee näin:
Käyttöönotto
Soitonsiirrot voit tehdä helposti kännykkäsi valikosta.
iPhonessa saat soitonsiirron kytkettyä päälle seuraavan polun kautta: Asetukset -> Puhelin -> Soitonsiirto. Laita soitonsiirto päälle ja kirjoita numero, johon siirto tehdään. Soitonsiirto astuu heti voimaan.
Minulla on Android puhelin, eikä yllä olevasta ohjeesta ole mitään apua.
Niinpä. Käytä edellä antamaani ohjetta.
@Oboisti@ kirjoitti:
Herrasmiehen antamalta ohje-sivulla lukee näin:
Käyttöönotto
Soitonsiirrot voit tehdä helposti kännykkäsi valikosta.
iPhonessa saat soitonsiirron kytkettyä päälle seuraavan polun kautta: Asetukset -> Puhelin -> Soitonsiirto. Laita soitonsiirto päälle ja kirjoita numero, johon siirto tehdään. Soitonsiirto astuu heti voimaan.
Minulla on Android puhelin, eikä yllä olevasta ohjeesta ole mitään apua.
Onnistuuko tämän ohjeen mukaan : https://teknavi.fi/elektroniikka/nain-kytket-soitonsiirron-paalle-androidilla
@Oboisti kirjoitti:
Minulla on Android puhelin, eikä yllä olevasta ohjeesta ole mitään apua.
Asetusvalikosta löytyy esim. Honor Play -puhelimessa Asetukset > Langaton verkko ja verkot > Puheluasetukset > Soitonsiirto. Toinen vaihtoehto on menemällä oikopolkua Puhelin (?) -sovelluksen asetusvalikon kautta esimerkiksi ?
@Sekunti@ kirjoitti:
@Oboisti kirjoitti:
Minulla on Android puhelin, eikä yllä olevasta ohjeesta ole mitään apua.
Asetusvalikosta löytyy esim. Honor Play -puhelimessa Asetukset > Langaton verkko ja verkot > Puheluasetukset > Soitonsiirto. Toinen vaihtoehto on menemällä oikopolkua Puhelin (?) -sovelluksen asetusvalikon kautta esimerkiksi ?
Nuo ohjeet riippuvat puhelimesta ja kaikissa se ei ole mahdollista. Silloin pitää käyttää jo edellä pariin kertaan linkkaamaani ohjetta. Se toimii kaikissa puhelimissa.
Esim. Nokia 6.1 puhelimessa näin:
Ensin valitaan puhelin sovellus (luurin kuva)
Sitten näin : valitaan asetukset, puhelutilit ja Telia FI
@kiisseli67@ kirjoitti:
Esim. Nokia 6.1 puhelimessa näin:
Ensin valitaan puhelin sovellus (luurin kuva)
Sitten näin:
Ja vanhemmissa Nokioissa kuin Nokia 6.1 tuo sama valikko löytyy Puhelin-sovelluksesta kohdasta Asetukset >> Puhelutilit >> Telia FI
@kiisseli67@ kirjoitti:
Esim. Nokia 6.1 puhelimessa näin:
Ensin valitaan puhelin sovellus (luurin kuva)
Sitten näin : valitaan asetukset, puhelutilit ja Telia FI
Joka tapauksessa mallista riippuen löytyy siis puhelinasetuksista. Toisinaan monen valikon takana. Käytän järjestelmäasetuksissa hakukonetta (uusissa Android-versioissa) niin ei mene kuin pari sekuntia.
@Sekunti@ kirjoitti:
Joka tapauksessa mallista riippuen löytyy siis puhelinasetuksista. Toisinaan monen valikon takana. Käytän järjestelmäasetuksissa hakukonetta (uusissa Android-versioissa) niin ei mene kuin pari sekuntia.
Itselläni on vähän vanhempi Nokia , mutta käyttiksenä Android 9.0 (Pie). Ei siinä Järjestelmäasetusten haku löydä soitonsiirtoja. No ne löytyvät vain ja ainoastaan Puhelinappin asetuksista.
Siis ei se uusin Androidkaan kaikissa tapauksissa ole autuaaksitekevä. :smileylol:
Hakukone oli vinkki, jos sellainen löytyy järjestelmäasetuksista. Soitonsiirto-osio nyt löytyy kurkkaamalla puhelinasetukset ?
@Sekunti@ kirjoitti:
Hakukone oli vinkki, jos sellainen löytyy järjestelmäasetuksista. Soitonsiirto-osio nyt löytyy kurkkaamalla puhelinasetukset ?
Juuri näin. Ei itselläni ole ongelmaa soitonsiirtoasetuksia löytää.
Sitten pitää vielä huomioida sellainen seikka , että jos se kyseinen puhelin ei toimi ja pitäisi soitonsiirto järjestää toiseen numeroon , niin olisi varsin suotavaa , että sen voisi tehdä Omilla sivuilla ilman puhelinta.
No jos SIM-kortti ei ole rikki , niin tokihan sen voi soitonsiirron tekemistä varten siirtää toiseen puhelimeen , jos sellainen on vain saatavilla , mutta on siinäkin kikkailemista.
VoLTE-palvelun osalta on tosiaan mahdollisuus soitonsiirtojen hallinnointi kirjautumalla telia.fi -sivustolle tai Minun Telia -applikaatin kautta.
Ei-VoLTE-asiakkaille vastaavaa toiminnallisuutta online-kanaviin ei ole ainakaan toistaiseksi suunnitteilla. Asiakkaat, joilla ei ole VoLTE:a, voivat tehdä soitonsiirtoja kaikista nykyisistä laitteista. Tässä keskustelussa oli noussut esille se, että jos unohtaa laitteen kotiin, voisi olla kätevää tehdä soitonsiirto itsepalveluna. Asiakaspalvelun kautta tämä kuitenkin edelleen onnistuu.