Skip to main content

Nyt menee hermo :D 



Muutin meidän perheen liittymät Telialle. Kaikkiin liittymiin tuli pyytämättä vastaaja päälle. Eilen jonotin chattiin ikuisuuksia , lopuksi aspa sanoi hoitavansa lapsilta vastaajat pois. No ne on edelleen päällä.



 



Ohjeissa sanotaan , että pitää kirjautua puhelinnumerolla. Eihän kirjautumisessa edes ole vaihtoehtoa kirjautua puhelinnumerolla. Lisäksi mun pitäs tilalla lasten puhelimilla salasanoja yms.



 



Miten tämä on näin vaikeaa? Miksi en saa hallinnoida lasteni liittymiä keskitetysti? Ne kuitenkin näkyvät Telia sovelluksessa ja omassa profiilissani.



 



Anteeksi, mutta tälläsen asian hoitaminen ei saisi olla näin vaikeaa. 



 



Edit IlariJR: otsikkoa hieman muokattu.

Soita vastaajanumeroon 042 333 0 333 siitä liittymästä josta sen haluat poistaa ja kuuntele ohjeita. Taitaa se omilta sivuiltakin onnistua poisto, kirjaudu pankkitunnuksilla niin näet kerralla kaikki nimissäsi olevat liittymät. Liittymän lisäpalveluista löytyy.


Minä näen liittymät omilla sivuilla ja Telia sovelluksessa. Vastaajan poisto ei onnistu.



@Osku kirjoitti:


Nyt menee hermo :D 



Muutin meidän perheen liittymät Telialle. Kaikkiin liittymiin tuli pyytämättä vastaaja päälle. Eilen jonotin chattiin ikuisuuksia , lopuksi aspa sanoi hoitavansa lapsilta vastaajat pois. No ne on edelleen päällä.



 



Ohjeissa sanotaan , että pitää kirjautua puhelinnumerolla. Eihän kirjautumisessa edes ole vaihtoehtoa kirjautua puhelinnumerolla. Lisäksi mun pitäs tilalla lasten puhelimilla salasanoja yms.



 



Miten tämä on näin vaikeaa? Miksi en saa hallinnoida lasteni liittymiä keskitetysti? Ne kuitenkin näkyvät Telia sovelluksessa ja omassa profiilissani.



 



Anteeksi, mutta tälläsen asian hoitaminen ei saisi olla näin vaikeaa. 






Tervehdys @Osku!



 



Epäilen, että tuo palvelupyyntö on vielä käsittellyssä jos se tehtiin eilen :)



 



Salasana


Saat uuden salasanan lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €). Voit myös halutessasi saman tien määritellä uuden salasanan. Lähetä esim. viesti SALASANA Hiirenkolo123 numeroon 15400. Tällöin Hiirenkolo123 toimii hetken kuluttua salasananasi. Voit vaihtaa salasanasi myös kirjautuneena.



 



 



Sinun siis pitää lähettää jokaisesta puhelinnumerosta erikseen viesti, jotta saat jokaiselle yksilöidyn salasanan, jotta pääset vastaajan asetuksiin tai voit sen myös kytkeä pois päältä myös soittamalla 0423330333-vastaajaan jokaisella puhelimella erikseen ja menemällä asetuksiin. Toimenpiteen valinta meni muistaakseni: 2 > 2 > 1 > :)



 



 



Lisätiedot:





@Osku kirjoitti:


Minä näen liittymät omilla sivuilla ja Telia sovelluksessa. Vastaajan poisto ei onnistu.






Poiminta edelleen Vastaaja-tukisivustolta:



 



Vastaajan irtisanominen



Voit itse päättää, milloin haluat olla tavoitettavissa tai haluatko käyttää vastaajaa lainkaan. Vastaajan irtisanominen onnistuu kirjautumalla Teliaan, kun kirjaudut palveluun puhelinnumerollasi. Kirjautumalla pääset myös hallinnoimaan vastaajan asetuksia ja voit ottaa vastaajapalvelun myöhemmin uudelleen käyttöösi.



 



Hinnat



Vastaajassa ei ole kytkentä- eikä kuukausimaksua ja palvelun sinulle lähettämät infoviestit ovat maksuttomia.



Jos käytössäsi on Telia Sopiva -liittymä, soitot sisältyvät puhepakettiisi. Jos käytössäsi ei ole puhepakettia, puheluista vastaajaan veloitetaan puhelun mukainen minuuttihinta 0,17 €/min jokaiselta alkavalta minuutilta sekä aloitusmaksu 0,049 €/puhelu. Puhepaketin ylimenevistä puheluista vastaajaan veloitetaan 0,17 €/alkava minuutti.



Puhelut vastaajanumeroon kiinteästä verkosta maksavat arkisin 0,24 €/min (ma-pe klo 7-17) ja muina aikoina 0,16 €/min.


Kirjautua Teliaan? Minne, nettisivuille ei voi kirjautua puhelinnumerolla. 



@Osku kirjoitti:


Kirjautua Teliaan? Minne, nettisivuille ei voi kirjautua puhelinnumerolla. 








  1. Kirjautumissivu = telia.fi/kirjaudu tai telia.fi (ylävalikossa kohta "Kirjaudu")


  2. Käyttäjätunnus = puhelinnumero (esim. 0401234567)


  3. Salasana = tekstiviestitse saamasi salasana tai tekstiviestitse lähettämäsi ns. oma salasana




 



Eli kyseisellä puhelinnumerolla viesti SALASANA (tai SALASANA OMASALASANATÄHÄN) numeroon 15400 (0€).



 



Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/mika-on-telia-tunnus



 



 



Tämän jälkeen...





  1. Mene Liittymäni ja palveluni -sivulle


  2. Valitse oma liittymä (esim. 0401234567), joka on liittymän hallintasivu


  3. Valitse "Vastaaja"-painike (kts. alla oleva kuva)


  4. Valitse välilehdeltä "Asetukset" (kts. alla oleva kuva)


  5. Valitse välilehti "Palvelun tila" (kts. alla oleva kuva)


  6. Muista lopuksi tallentaa! :smileyhappy:




 





 





Hieman eri paikassa asetukset kuin oletin. Onnistuiko @Osku? :)


Jos on hankalaa kirjautua sinne, niin soita vastaaja numeroon ja poista sieltä se käytöstä?



@Osku kirjoitti:



Miten tämä on näin vaikeaa? Miksi en saa hallinnoida lasteni liittymiä keskitetysti? Ne kuitenkin näkyvät Telia sovelluksessa ja omassa profiilissani.






Et huomioinut lakia eli rikot ns. kirjesalaisuutta, joten tämän takia puhelinnumerolla kirjautuminen on yksilöity nimenomaan liittymän haltijalle esim. lapsellesi. Muutoin liittymän omistaja pääsee käsiksi esimerkiksi näihin:



 



 



Vastaaja





  • ottaa vastaajapalvelun käyttöön


  • kuunnella ja hallinnoida tervehdyksiä


  • muokata tunnusluku- ja kieliasetuksia


  • kuunnella ja hallinnoida sinulle jätettyjä ääniviestejä


  • kytkeä Numeroviesti-palvelun päälle ja pois


  • kytkeä vastaajapalvelun pois päältä




 



 



Multimediaviestit





  • kuvat




 


Hieman eri paikassa asetukset kuin oletin. Onnistuiko @Osku? 

Jes, nyt onnistui. Hieman työlästähän toi on tehdä kuuteen liittymään, mutta näillä mennään  :)


Ole hyvä! :)



 



Toisaalta jättäisin tuon toimenpiteen asiakaspalvelulle niin kuin sinun tekemäsi palvelupyyntö chat-asiakaspalvelussa ja tarvittaessa voi sen tehdä itsekin lomakkeella:



 



Palvelupyyntö
1. Siirry osoitteeseen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto
2. Jos et ole kirjautunut sisään, niin kirjaudu sisään Telia-tunnuksella, pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai puhelinnumerolla (viesti SALASANA numeroon 15400)
3. Jos lomake ei näy varmista että selaimen asetukset, laajennukset ja ohjelmistot (mm. mainosten esto) eivät estä näyttämästä sivun sisältöä. Tarvittaessa vaihda selainta tai lisää sivu ohjelmiston valkoiselle listalle.



 



Mielestäni on työlästä käydä läpi itsepalveluna Omilla Sivuilla puhelinnumerottain tai soittamalla vastaajaan (poiskytkentä 2 > 2 > 1 > 1), kun kyseessä on 6 liittymää kuitenkin :D


Mistäköhän tuon  "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?



@Heittis kirjoitti:


Mistäköhän tuon  "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?






Hyvää iltaa @Heittis!



 



Kirjaudu sivustolle puhelinnumerollasi sisään. Jos sinulla ei ole vielä salasanaa, niin tilaa se lähettämällä tekstiviesti SALASANA numeroon 15400 :)



@Sekunti kirjoitti:



@Heittis kirjoitti:


Mistäköhän tuon  "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?






Hyvää iltaa @Heittis!



 



Kirjaudu sivustolle puhelinnumerollasi sisään. Jos sinulla ei ole vielä salasanaa, niin tilaa se lähettämällä tekstiviesti SALASANA numeroon 15400 :)






Lisätiedot tukisivustolla:



https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja


Niin siis minulla ei ainakaan näy vastaaja-painiketta vaan ainoastaan nuo samat kuusi muuta. Tämä ei riipu ollenkaan siitä, kirjaudunko puhelinnumerolla vai vanhalla käyttäjätunnuksella. Vastaajaa en haluaisi käyttää ollenkaan. Sonera-aikaan sain sen lopulta pois käytöstä soittamalla aspaan ja vakuuteltuani valehtelematta yli puoli tuntia, että a) ihan oikeasti sitä painiketta ei tuolla ole ja b) en ole muutenkaan idiootti. Nyt Telia näkyy vääntäneen vastaajan uudestaan päälle, mutta painiketta ei edelleenkään näy.

 

Mitenkäs tämmöisessä tilanteessa toimitaan? Onko minun oikeasti pakko soitella aspaan joka kerta, kun päätätte omin lupinenne panna vastaajan uudestaan päälle, vai saisitteko loihdittua sen lupaamanne nappulan tuonne näkyviin?


Hei @J_Jokunen ja tervetuloa Telian yhteisöön!



VASTAAJAN POISTO (PASSIVOINTI)



Voit itse poistaa (deaktivoida) vastaajasi seuraavalla tavalla:



1.Kirjaudu telia.fi/kirjaudu tai telia.fi (ylävalikossa kohta "Kirjaudu")





  • Käyttäjätunnus = puhelinnumero (esim. 0401234567)


  • Salasana = tekstiviestitse saamasi salasana tai tekstiviestitse lähettämäsi ns. oma salasana. Eli kyseisellä puhelinnumerolla viesti SALASANA (tai SALASANA OMASALASANATÄHÄN) numeroon 15400 (0€).




2. Mene Liittymäni ja palveluni -sivulle
3. Valitse oma liittymä (esim. 0401234567), joka on liittymän hallintasivu
4. Valitse "Vastaaja"-painike
5. Valitse välilehdeltä "Asetukset"
6. Valitse välilehti "Palvelun tila"
7. Valitse "Kytke vastaaja väliaikaisesti pois käytöstä"



Muista lopuksi tallentaa! Vastaajan saat takaisin paikalle samaa reittiä pitkin.



Itsepalveluna vastaajaa ei voi kokonaan irtisanoa.



 



Minulla kyllä näkyi noiden ohjeiden mukaan vastaaja kun kirjaudun puhelinnumerolla enkä käyttätunnuksella vaikka se puhelinnumero syötetäänkin käyttäjätunnus kohtaan. Sitten klikataan liittymäni ja palveluni - liittymä (siinä näkyy myös numero).





 



Jossain puhelimissa on itsessään vastaaja toiminto, mutta sitä ei voi sulkea tuolta vaan se pitää sulkea puhelimen asetuksista.


Niin, ja jos tuota nappia ei näy, niin varmaankin onnistuu chat-aspan kautta asian selvittely kuntoon.


Kerran vielä rautalangasta: ongelma on siis se, että minun tapauksessani siellä liittymän hallintasivulla EI OLE tuota Vastaaja-painiketta. Kyllähän minä muuten sitä täppäisin ja kävisin vääntämässä vastaajan pois päältä. Se ei näy, kirjaudun sitten puhelinnumerolla tai vanhemmalla käyttäjätunnuksella.


Jep, ilmeisesti tämä pitää hoitaa chat-aspan kautta. Risoo vain, kun olen tähän aikojen saatossa käyttänyt jo aika paljon aikaa, ja ongelma aina uudestaan palautetaan mutta tuota puuttuvaa nappia ei saada tuonne hallintasivulle. Olen sen perään kyllä aspan kauttakin huudellut, mutta siellä eivät ole vielä tähän mennessä osanneet tuota ongelmaa ratkaista.



@J_Jokunen kirjoitti:


Kerran vielä rautalangasta: ongelma on siis se, että minun tapauksessani siellä liittymän hallintasivulla EI OLE tuota Vastaaja-painiketta. Kyllähän minä muuten sitä täppäisin ja kävisin vääntämässä vastaajan pois päältä. Se ei näy, kirjaudun sitten puhelinnumerolla tai vanhemmalla käyttäjätunnuksella.






Tuota kannattaa lähteä selvittelemään chat-aspan kautta, kun kerta tuonne sivustolle pääset kirjautumaan. Selkeästi on jokin toimintahäiriö käynnissä. Tuonne oikeaan alanurkkaan pitäisi tulla chat-nappi, kun olet kirjautununeena tuonne omille sivuille.



 



Muita yhteydenottotapoja löydät täältä:



https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot



 



Jos jonottelu puhelimessa ei kiinnosta (harvaa kiinnostaa), niin on valittavissa takaisinsoitto,



https://www.telia.fi/asiakastuki/takaisinsoitto  jolloin et tarvitse maksaa puhelusta mitään, kun Telialta päin soitellaan haluamasi aikaikkunan sisällä.



 



Toivottavasti tuo tulee kuntoon! :smileyhappy:



 



edit: Uskon, varmasti ärsyttää kun vika toistuu, vaikka se on ollut jo korjautuneena. Olen ymmärtänyt, että Telialla valtaisasti eri taustajärjestelmiä, joten ei olisi mikään yllätys, jos jonkin järjestelmä on kajahtanut. Toivottavasti tuo nyt hoituu lopullisesti kuntoon.


Vastaaja-lisäpalvelun poistaminen kokonaan liittymästä vaatii Telian asiakaspalvelun. Sitä ei voi irtisanoa itsepalveluna. Sen voi ainoastaan kytkeä pois päältä joko kirjautumalla telia.fi/kirjaudu-osoitteessa ko. puhelinnumerolla tai soittamalla vastaajaan. Tietääkseni Omien Sivujen valikossa ei näy tuota, jos kyseisestä palvelua ei ole liittymässä (tämän voi tarkistaa liittymän lisäpalvelut-osiosta esim. Telia-tunnuksella). Telia-tunnuksen kautta kytkeminen pois päältä ei onnistu eikä näy, koska tässä tulee laki vastaan. Aiemmassa kirjoituksessani oli siitä maininta. Uskoisin, että tulevaisuudessa tuota päivitetään niin että asiakas voisi itse irtisanoa kuten moni lisäpalvelu :)



@Heittis@  kirjoitti:


Mistäköhän tuon  "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?






 



Tuskailin myös vastaaja palvelun poistamisen kanssa, kun Vastaaja -painiketta ei näkynyt minullekaan "Hallinnoi liittymääsi" -valikon vaihtoehdoissa, vaikka kirjauduin puhelinnumerolla. Tämä kirjautuminen on tehty erittäin vaikeaksi asiakkaalle, ettei yhdellä kirjautumistavalla voi hallinoida sivujaan kattavasti. Ja kaiken kukkuraksi tuo SALASANAn pyytäminen aina tekstiviestillä kirjautuessa puhelinnumerolla, huh. Vaati melkoista selvitystyötä, että pääsi edes näin pitkälle. Puhumattakaan, että piti vielä erikseen luoda tämä yhteisön erillinen tunnus uudelleen sähköpostivahvistamislinkkien kautta, että sai kirjoitettua viestin. Aiemman operaattorini hallinnointisivut toimivat moitteettomasti ja yksinkertaisesti yhdellä tunnistautumisella. Noh, Telialta sain paremman liittymätarjouksen ja nyt sitten opetellaan uuden operaattorin toimintatapoja.

Asiaan: Itselleni selvisi, että "Vastaaja" -painiketta ei näkynyt siksi "Hallinnoi liittyymääsi" -valikossa (kirjauduin puhelinnumerolla), koska en ollut määrittänyt vastaajani asetuksia soittamalla vastaajan numeroon. Vastaaja -palvelun vihreä täppi näkyi aktiivisena sivuillani ("lisäpalvelusi" puolella), vaikka en ollut koskaan hyväksynyt lisäpalvelua käyttöön, mutta itse vastaajan asetuksia ei päässyt hallinnoimaan omien sivujeni kautta, vaan vain soittamalla vastaajan numeroon, joka on hyvin outoa. En saanut siis poistettua vastaajaa käytöstä muuta kuin soittamalla vastaajan numeroon 042 333 0 333 ja ENSIN määrittelemällä vastaajan asetukset, kuuntelemalla sinne jätetyt turhat viestit ja sitten vasta pääsi asiaan eli poiskytkennän näppäinyhdistelmään 2 > 2 > 1 > 1, ja tämä vastaajaan soittaminen maksaa asiakkaalle ylimääräistä rahaa. Lisäpalvelujen poistaminen on näköjään tehty hyvin hankalaksi asiakkaalle selvittää. Huh, olipa urakka.


Hei @tarsier1 ja tervetuloa Telian yhteisöön!



Jos käytössäsi on Telia Sopiva -liittymä, soitot sisältyvät puhepakettiisi. Jos käytössäsi ei ole puhepakettia, puheluista vastaajaan veloitetaan puhelun mukainen minuuttihinta 0,17 €/min jokaiselta alkavalta minuutilta sekä aloitusmaksu 0,049 €/puhelu. Puhepaketin ylimenevistä puheluista vastaajaan veloitetaan 0,17 €/alkava minuutti.



Puhelut vastaajanumeroon kiinteästä verkosta maksavat arkisin 0,24 €/min (ma-pe klo 7-17) ja muina aikoina 0,16 €/min.



 



Täällä tarkemmin vastaajan käytöstä : https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja



@tarsier1@  kirjoitti:

Tuskailin myös vastaaja palvelun poistamisen kanssa, kun Vastaaja -painiketta ei näkynyt minullekaan "Hallinnoi liittymääsi" -valikon vaihtoehdoissa, vaikka kirjauduin puhelinnumerolla. Tämä kirjautuminen on tehty erittäin vaikeaksi asiakkaalle, ettei yhdellä kirjautumistavalla voi hallinoida sivujaan kattavasti. Ja kaiken kukkuraksi tuo SALASANAn pyytäminen aina tekstiviestillä kirjautuessa puhelinnumerolla, huh. Vaati melkoista selvitystyötä, että pääsi edes näin pitkälle. Puhumattakaan, että piti vielä erikseen luoda tämä yhteisön erillinen tunnus uudelleen sähköpostivahvistamislinkkien kautta, että sai kirjoitettua viestin. Aiemman operaattorini hallinnointisivut toimivat moitteettomasti ja yksinkertaisesti yhdellä tunnistautumisella. Noh, Telialta sain paremman liittymätarjouksen ja nyt sitten opetellaan uuden operaattorin toimintatapoja.

Asiaan: Itselleni selvisi, että "Vastaaja" -painiketta ei näkynyt siksi "Hallinnoi liittyymääsi" -valikossa (kirjauduin puhelinnumerolla), koska en ollut määrittänyt vastaajani asetuksia soittamalla vastaajan numeroon. Vastaaja -palvelun vihreä täppi näkyi aktiivisena sivuillani ("lisäpalvelusi" puolella), vaikka en ollut koskaan hyväksynyt lisäpalvelua käyttöön, mutta itse vastaajan asetuksia ei päässyt hallinnoimaan omien sivujeni kautta, vaan vain soittamalla vastaajan numeroon, joka on hyvin outoa. En saanut siis poistettua vastaajaa käytöstä muuta kuin soittamalla vastaajan numeroon 042 333 0 333 ja ENSIN määrittelemällä vastaajan asetukset, kuuntelemalla sinne jätetyt turhat viestit ja sitten vasta pääsi asiaan eli poiskytkennän näppäinyhdistelmään 2 > 2 > 1 > 1, ja tämä vastaajaan soittaminen maksaa asiakkaalle ylimääräistä rahaa. Lisäpalvelujen poistaminen on näköjään tehty hyvin hankalaksi asiakkaalle selvittää. Huh, olipa urakka.





@Heittis@  kirjoitti:

Mistäköhän tuon  "Vastaaja"-painikkeen löytää kun itsellä näkyy vain nämä valikot?


 


Kolmannelta sivulta löytyi vihdoin ohjeet, kiitos siitä!



@Sekunti  kirjoitti:

Salasana


Saat uuden salasanan lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €). Voit myös halutessasi saman tien määritellä uuden salasanan. Lähetä esim. viesti SALASANA Hiirenkolo123 numeroon 15400. Tällöin Hiirenkolo123 toimii hetken kuluttua salasananasi. Voit vaihtaa salasanasi myös kirjautuneena.



 



 



Sinun siis pitää lähettää jokaisesta puhelinnumerosta erikseen viesti, jotta saat jokaiselle yksilöidyn salasanan, jotta pääset vastaajan asetuksiin tai voit sen myös kytkeä pois päältä myös soittamalla 0423330333-vastaajaan jokaisella puhelimella erikseen ja menemällä asetuksiin. Toimenpiteen valinta meni muistaakseni: 2 > 2 > 1 > :)



 



 



Lisätiedot:








Pieni tarkennus...



 



Vastaajan asetukset pitää ensin määrittää soittamalla sen numeroon +358 42 333 0 333, jotta poiskytkeminen onnistuu Omien Sivujen kautta. Helpoin tapa on tietenkin hoitaa samalla puhelulla poiskytkeminen. Olen määrittänyt Telia-tunnuksen alle yhden matkapuhelinnumeroni niin pääsen katselemaan suoraan Telia-tunnuksen kautta Vastaaja-asetuksiani Omilla Sivuilla. Toinen pomminvarma tapa on ottaa yhteyttä Telian asiakaspalveluun esim. chatissä Vastaaja-palvelun poistamiseksi kokonaan :smileywink:



 



 



 



 


@taisku1234 Saitko asian hoidettua? Nyt en näe viesteissäsi muuta kuin edellisten viestien lainauksia? Poistan nuo ylimääräiset viestit ketjusta.


Vastaa