Skip to main content

Vastaajan sähköposti-ilmoitukset

  • September 21, 2018
  • 12 kommenttia
  • 29 katselukertaa

Yksi Telian liittymien hienoimpia ominaisuuksia oli mahdollisuus saada jätetyt vastaajaviestit äänitiedostoina sähköpostiin. Tämä mahdollisuus poistettiin toukokuussa. Milloin se tulee takaisin?

12 kommenttia

SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • September 21, 2018

Selvittelen täältä tuota ominaisuuden poistumista, ja sitä onko sen tarkoitus tulla takaisin :smileyhappy:

 

Nämä äänitiedostothan saa lähetettyä sähköpostiin nyt ainakin asiakassivujen kautta. Jotta vastaajaa pääsee hallinnoimaan ja äänitiedostoja tarkastelemaan, tulee kirjautua tänne laittamalla käyttäjätunnukseksi puhelinnumero (muotoa 0401234567), ja salasanaksi tekstarilla tilattava salasana. Salasanan voi tilata lähettämällä viestin SALASANA (0€) numeroon 15400, jolloin salasana tulee heti paluuviestinä.

 

Kirjautumisen jälkeen klikkaa Liittymäni ja palveluni -> Klikkaa puhelinnumerostasi -> Hallinnoi liittymääsi -kohdan alta valitse "Vastaaja" -> Äänitallenteet ilmestyvät listattuna -> Lähetä edelleen

 

Onnistuiko tällä ohjeella vastaajaviestien välittäminen sähköpostiisi?


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • September 21, 2018


Hei @TuomoMa!

Kysäisin tätä asiaa tuotevastaavalta, ja ominaisuutta ei pitäisi olla poistettu, eli sen kuuluisi toimia yhäkin. Testiliittymällä testattuna tuo viestin uudelleenlähetys sähköpostiin onnistui, joten palvelussa voi olla nyt jotakin häiriötä päällä.

 

Mikäli viestin edelleenlähetys sähköpostiin näennäisesti onnistuu, mutta sitä ei tule koskaan sähköpostiisi perille niin pystytkö tarkistamaan ettei ole mennyt roskapostikansioonkaan?

Mikäli sitä ei ole edes mahdollista valita lähetettäväksi, niin mitä valikoissa tarkemmin näkyy tai mitä siellä on? 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 21, 2018

Hei, tarkoitin automaattista kaikkien viestien lähetystä. Sitä täppää en ole löytänyt neljään kuukauteen. 


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • September 21, 2018

@TuomoMa  alustavasti vaikuttaisi sille, että se on poistettu käytöstä eli olisi ominaisuus vaan kysäisin tästä tuotepäälliköltä vastausta tähän. Palaan tähän, kun saan vastauksen häneltä.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 21, 2018

Kiitos. Toivon hartaasti, että ominaisuus palaisi -se on yksi niitä harvoja eroja teidän ja kilpailijoidenne välillä. Uskon lisäksi, että pienellä markkinoinnilla sille saataisiin laajempaakin käyttäjäkuntaa: se on helpoin tapa saada ääniviestit mukaan todo-järjestelmiin. Ja myös edullisin tapa kuunnella niitä EU-alueen ulkopuolella -kun ette sitä vowifiäkään ole vielä saaneet aikaiseksi.


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • September 24, 2018

@TuomoMa  Onko kyseessä yrityspuolelta oleva vastaaja? Esimerkiksi VIP-palvelussa on oma vastaaja.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 24, 2018

Ei, priva. Vaihdoin juuri tämän takia yrityspuolelta, kun Faxvastaajana tunnettu samainen lisäpalvelu lopetettiin. 


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • September 24, 2018

@TuomoMa  Tarvitsisimme tästä tarkempia eli yksilöiviä tietoja. Pystytkö tulemaan joko Chattiin Omien Sivujen kautta keskustelemaan kanssamme.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 24, 2018

Mielelläni muuten, mutta puin jo tätä asiaa viime viikolla tunnin verran puhelinpalvelussa jonkun ei-ehkä-asioista-niin-perillä-olevan savolaislukiolaisen kanssa. Turhaan.
En millään jaksaisi käydä samaa rumbaa uudelleen. Voitko itse ottaa suoraan yhteyttä?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • September 28, 2018

Koska PiaJon yhteydenottoa ei ikinä tullut, kävin juuri 32 minuutin chatin jonka tulokseksi tuli

"Okei, se on sitten luultavasti ollut aiemmin käytössä ja poistunut sittemmin, se on tarkistettu tuotepäälliköltä. Yrityspuolen tuotteet ei ihan niin tuttuja ole minulle, mutta sen verran tiedän myös, että tuo Faxvastaaja loppui ja nykyään palvelussa Vastaaja Plus on vastaava ominaisuus."

Ihan vaan jos jotain muutakin asia askarruttaa.


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • September 28, 2018

Meillä ei täältä Yhteisön kautta ole lainkaan pääsyä asiakastietoihin, eli siitä syystä emme pysty täältä suunnalta yhteyttä ottamaan! Hyvä kuitenkin että laitoit vielä chatin kautta viestiä tästä!

 

Selvittelimme tosiaan täälläkin tätä asiaa tuotepäällikön kanssa, hän kertoi että näissä kuluttajaliittymissä ääniviestin voi edelleenlähettää vastaajaan esimerkiksi tuon telia.fi -sivuston kautta, mistä kirjoittelinkin ylempänä! Automaationa tosiaan nuo eivät sähköpostiin välity.

 

Yritysliittymillä on Vastaaja Plus -palvelu, jossa on ominaisuus missä viestit voidaan laittaa automaattisesti välittymään myös sähköpostiinkin!


JoonasLam
Telialainen
  • Telialainen
  • November 2, 2018

Valitettavasti Yhteisön puolella ei pästä tarkemmin asiakastietoihin käsiksi. Pystytkö jättämään meille Yhteydenottopyynnön lomakkeella? Voit linkata siihen tämän keskustelun valmiiksi ja ohjaamme asian meidän päässä sitten oikeaan paikkaan selvitykseen.