Jatkoin kokeilua toisella puhelimella. Älysin ensin ottaa wifin pois päältä ja laittaa mobiiligatan päälle. Epäonnistui edelleen , nyt teksti "Palvelua ei ole aktivoitu verkossa".
Hei @UmpiHanki ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Tässä on oikeat asetukset puhelimeen :
INTERNET-ASETUKSET
MMS-ASETUKSET
- Yhteyden nimi : Telia MMS
- APN: mms
- Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
- Välipalvelimen portti: 8080
- MMSC-osoite: http://mms/
- Yhteystyyppi: Jatkuva
Jos tuosta huolimatta ei onnistu MMS-viestien lähettäminen/vastaanotto niin kannattaa tarkistaa liittymän tiedoista ettei ole estoja kytkettynä.
Jos ei sieltäkään selviä syy, niin kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun :
https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot
Kiitos paljon asetuksista. Nuohan ne on asetukseni, ja lisäksi muutama muu kenttä ja lisäksi tyhjiä kenttiä. Yhteystyyppiä ei ole valikossa, mutta on Yhteystapa, mutta ei ole valikossa Jatkuva, se oli Määrittelemätön Kokeilin myös valintaa LTE, talletin uudet asetukset, käynnistys uudelleen.
Viestit ei vaan lähde, verkko ei tue.....
Asiakastukikaan ei osannut neuvoa, tämä on liian mystinen ongelma.
Ehkä sim-kortissa on vikaa.
Turha mokomaan ongelmaan on enää lisää aikaa käyttää, parasta luopua käyttämästä moista historiallista jäännettä. Whatsapp korvaa sen hyvin.
@UmpiHanki@ kirjoitti:
Kiitos paljon asetuksista. Nuohan ne on asetukseni, ja lisäksi muutama muu kenttä ja lisäksi tyhjiä kenttiä. Yhteystyyppiä ei ole valikossa, mutta on Yhteystapa, mutta ei ole valikossa Jatkuva, se oli Määrittelemätön Kokeilin myös valintaa LTE, talletin uudet asetukset, käynnistys uudelleen.
Viestit ei vaan lähde, verkko ei tue.....
Asiakastukikaan ei osannut neuvoa, tämä on liian mystinen ongelma.
Ehkä sim-kortissa on vikaa.
Turha mokomaan ongelmaan on enää lisää aikaa käyttää, parasta luopua käyttämästä moista historiallista jäännettä. Whatsapp korvaa sen hyvin.
Sim-korttikin voi olla yksi vaihtoehto tai sitten onko joku esto liittymälle jäänyt, mikä estää ettei MMS-kuvat lähde. Kannattaa kokeilla myös toista laitetta.
Alkaa olla loppuyhteenvedon aika. Käyty puhelimen kanssa Telian standillä, jossa erittäin palveluhaluinen ja pätevän tuntuinen kaveri. Hän selvitti ongelmaa helpdeskin kautta myös. Simkortti vaihdettu. Estoja ei ole, ei puhelimessa eikä liittymässä. Mms viestit ei vaan lähde. Mitään syytä eivät keksineet.
Minä keksin: kyseinen puhelinmalli Samsung Xcover 4s todennäköisesti ei osaa lähettää Mms viestejä. Eipä paljon haittaa.
@UmpiHanki@ kirjoitti:
Alkaa olla loppuyhteenvedon aika. Käyty puhelimen kanssa Telian standillä, jossa erittäin palveluhaluinen ja pätevän tuntuinen kaveri. Hän selvitti ongelmaa helpdeskin kautta myös. Simkortti vaihdettu. Estoja ei ole, ei puhelimessa eikä liittymässä. Mms viestit ei vaan lähde. Mitään syytä eivät keksineet.
Minä keksin: kyseinen puhelinmalli Samsung Xcover 4s todennäköisesti ei osaa lähettää Mms viestejä. Eipä paljon haittaa.
Kuulostaa mielenkiintoiselle, etteikö laite tukisi MMS-viestejä. Oletko ollut yhteydessä Häiriöilmotusten puolelle (puh. 020 690 400 pvm/mpm) ja sieltä pyytäisit kääntöä Häiriöilmoituksiin. Sieltä voisi katsoa liitymänpuolelta onko siellä kaikki kunnossa. Tarvittaessa tehdä eteenpäin tutkittavaksemme vikailmoitusta.
Minustakin "selitykseni" on aika epätodennäköinen. En vaan jaksa nähdä enempää vaivaa mokoman asian vuoksi. Varsinkaan, jos kellään muulla ei ole samoja ongelmia.
@UmpiHanki@ kirjoitti:
Minustakin "selitykseni" on aika epätodennäköinen. En vaan jaksa nähdä enempää vaivaa mokoman asian vuoksi. Varsinkaan, jos kellään muulla ei ole samoja ongelmia.
Selvä homma. Jos mielesi muuttuu niin pistä mielle häiriöilmoitusta tulemaan. Voit jättää sen myös yhteydenottolomakkeella.
@JoonasLam@ kirjoitti:
@UmpiHanki@ kirjoitti:
Minustakin "selitykseni" on aika epätodennäköinen. En vaan jaksa nähdä enempää vaivaa mokoman asian vuoksi. Varsinkaan, jos kellään muulla ei ole samoja ongelmia.
Selvä homma. Jos mielesi muuttuu niin pistä mielle häiriöilmoitusta tulemaan. Voit jättää sen myös yhteydenottolomakkeella.
Joopa. Verkko on katveessa ollut jo kolme kuukautta, eikä tue edes yhteyttä. UUSI puhelin, vanha yhteys Telialla. Cat ei näköjään kuukauden (prosessi kolme kk) korjaustutkimisen kanssa toimi paitsi puhelimena.
Yhteyttä on pidetty niin myyjän Elisa) kuin operaattorinkin (Telia) kanssa, mutta ei toimi mms eikä netti.
Mielenkiintoista...
Moikka @Pollopelle ja tervetuloa tänne Yhteisöön!
Mikä puhelinmalli sinulla on käytössäsi? Joihinkin laitteisiin täytyy erikseen hakea MMS-viestit asetuksista. Oletko tehnyt tästä toimimattomuudesta meille vikailmoitusta?
Joopa hyvinkin.
Po puhelin, CATs41 Dual Sim, oltuaan korjaamolla, jossa ohjelmisto päivitettiin ja bootattiin jne (resete.fi) ei ole kunnossa/vika jossain.
(Sain puhelimen Elisan lähettämänä ke 29.7.-20 iltapäivällä, sen oltua matkallaan 8.7.-20 alkaen.)
Alkujaan puhelin (uusi) on toimitettu minulle 4.5.-20.
Telian verkon toimimattomuutta oli tutkittu yli kuukausi, lukuisin puheluin Elisa/Telia asiakasneuvonta, kunnes puhelin toimitettiin Elisan Oulun Valkeaan 8.7.-20.
Täällä täytettiin Tilausvahvistus mcare:lle, joka näköjään toimitti puhelimen resete.fi:lle.
Resete.fi sanoo: Laitteen ohjelmisto päivitetty uusimpaan ohjelmistoversioon ja laitteen muisti palautunut tehdasasetuksille. Ajoittaisiin häiriöihin saattaa auttaa laitteen sammuttaminen. Huom!! Suositellaan tarkistamaan MMS ja Internet asetukset omalta operaattorilta.
Näin resete.fi.
Kun viritin kotona puhelinta käyttökuntoon, se päivitti ohjelmaa/puhelinta kahdesti asennuksineen vajaan tunnin. Herää kysymys, mitä sille on tehty?
Telian sivuilla on ohje asennukseen, joka koskee eri mallia. Valikot eivät täsmää.
Telian operointi ei nimittäin toimi. Mokkula (Elisa) toimii.
Kirjoitin Telian yhteyssivuille yhteydenottopyynnön eilen (to 30.7.-20) illalla, jään odottamaan vastausta. Lupaavat kahdessa päivässä.
Kun nyt aamulla avasin puhelimen, se ilmoitti ensimmäiseksi:
Katvealueella. Telia.fi 4G verkko ei ole käytettävissä alueella.
Tällaista tänään. Kun Telia ehdotti asetusten hausta numerosta 15400, vastaus oli aiemmin ja nyt, eilen,
Puhelimeesi ei valitettavasti voida lähettää asetuksia.
Kerrohan viisaampana, jäänkö odottamaan teidän yhteydenottoanne - vai jotain muuta.
@Pollopelle@ kirjoitti:
Joopa hyvinkin.
Po puhelin, CATs41 Dual Sim, oltuaan korjaamolla, jossa ohjelmisto päivitettiin ja bootattiin jne (resete.fi) ei ole kunnossa/vika jossain.
(Sain puhelimen Elisan lähettämänä ke 29.7.-20 iltapäivällä, sen oltua matkallaan 8.7.-20 alkaen.)
Alkujaan puhelin (uusi) on toimitettu minulle 4.5.-20.
Telian verkon toimimattomuutta oli tutkittu yli kuukausi, lukuisin puheluin Elisa/Telia asiakasneuvonta, kunnes puhelin toimitettiin Elisan Oulun Valkeaan 8.7.-20.
Täällä täytettiin Tilausvahvistus mcare:lle, joka näköjään toimitti puhelimen resete.fi:lle.
Resete.fi sanoo: Laitteen ohjelmisto päivitetty uusimpaan ohjelmistoversioon ja laitteen muisti palautunut tehdasasetuksille. Ajoittaisiin häiriöihin saattaa auttaa laitteen sammuttaminen. Huom!! Suositellaan tarkistamaan MMS ja Internet asetukset omalta operaattorilta.
Näin resete.fi.
Kun viritin kotona puhelinta käyttökuntoon, se päivitti ohjelmaa/puhelinta kahdesti asennuksineen vajaan tunnin. Herää kysymys, mitä sille on tehty?
Telian sivuilla on ohje asennukseen, joka koskee eri mallia. Valikot eivät täsmää.
Telian operointi ei nimittäin toimi. Mokkula (Elisa) toimii.
Kirjoitin Telian yhteyssivuille yhteydenottopyynnön eilen (to 30.7.-20) illalla, jään odottamaan vastausta. Lupaavat kahdessa päivässä.
Kun nyt aamulla avasin puhelimen, se ilmoitti ensimmäiseksi:
Katvealueella. Telia.fi 4G verkko ei ole käytettävissä alueella.
Tällaista tänään. Kun Telia ehdotti asetusten hausta numerosta 15400, vastaus oli aiemmin ja nyt, eilen,
Puhelimeesi ei valitettavasti voida lähettää asetuksia.
Kerrohan viisaampana, jäänkö odottamaan teidän yhteydenottoanne - vai jotain muuta.
Tässä tapauksessa suosittelen odottelemaan tuota yhteydenottoa. Tekninen asiakaspalvelumme pääsee tutkimaan tuota asiaa tarkemmin, kun saavat ilmoituksesi käsittelyyn.
Moikka,
Mulla on tismalleen sama ongelma kuin sulla. Minulla on vain itellä käytössä Samsung Galaxy A12. Otin tänään yhteyttä asiakaspalveluun ja he lähettivät minulle ohjeet ongelman korjaamiseen, mutta ei toiminut vieläkään. Oletko löytänyt vielä ratkaisua asialle?
@Andreas1234 kysyit tästä MMS-asetuksista eli Samsungin älypuhelimen ollessa kyseessä niin puhelin ottaa automaattisesti asetukset verkosta. Todennäköisesti syy jää liittymän asetuksiin. Tästä kannattaa laittaa viestiä meidän Häiriöilmoituksiin Chatin kautta kirjautumalla Minun Telia-sivustolle tai soittamalla puh. 020 690 400 (mpm/pvm)