Skip to main content

Kävin syyskuussa reissaamassa Singaporessa ja Malesiassa. Singaporen puolella Telian liittymän roaming toimi asiallisesti, mutta kun siirryin Malesian puolelle, sain ensin tavalliset roaming viestit, jonka jälkeen liittymäni lakkasi kokonaan toimimasta. Toisella matkakumppanilla oli myös Telian liittymä ja hänelläkin lakkasi yhdistämästä verkkoon, kun taas kolmannella oli DNA:n liittymä ja hänen roaming toimi Malesian vierailun ajan.

Itselleni oli tärkeää tuolloin saada puhelinyhteys toimimaan, sillä olisin vastaanottannut kaksivaiheisen tunnistautumisen SMS-koodeja. Yritin mm. käynnistää uudelleen, hakea verkkoa manuaalisesti automaattisen sijaan, tarkistaa puhelimeni APN- ja roaming- asetukset sekä tarkistaa liittymäni roaming-asetukset Telian omilta sivuilta. Otin myös yhteyttä chat-palvelun kautta Telian asiakaspalveluun, jolta sain samat ohjeet. Kun selvitin asiaa "Network Cell Info Lite" -appin kautta, puhelimella oli hyvä kuuluvuus läheisiin tukiasemiin, mutta roaming-asetus näytti aina falsea.

 

Verkkovierailu alkoi toimimaan heti kun palasin Malesiasta Singaporeen.

Morjens QitVs ja tervetuloa yhteisöön! Ei ole itselle ainakaan tullut vastaan että olisi ollut Malesiassa ongelmia liittymien kanssa mutta jos se toisella liittymällä teki ihan samaa niin sittenhän siellä jotain ongelmia on ollut. Malesiassa pitäisi olla muutamakin yhteistyö operaattori jonka verkossa Telian liittymät pitäisi toimia. Tuosta voisit melkein laittaa meille ilmoitusta telia.fi sivujen kautta niin voitaisiin vähän tarkemmin katsoa tilannetta.


Vastaa