Skip to main content

Tänään 09.04.2018 n. klo 10:00 tuli sms-viesti numerosta 15445 jossa ilmoitettiin Asetus-viestistä, joka myös tuli ja jossa oli CP-asetukseista ja pitää klikata Asenna, jonka jälkeen vielä, kun on valmis niin OK.

Ei mitään selityksiä mitä CP on ?

Täällä on ollut myös 5 - 7 vuotta sitten keskustelua samasta vanhan Sonera´n aikoina.

 

Muokkaus Tero: Muokkasin otsikkoa hivenen

Luulisin että se voisi tarkoittaa control panel, eli kyseessä on tarvittavat asetukset palvelun käyttöön


@RISTOJOKISALO Palvelunumerostamme 15445 tulevat asetukset tulevat puhelimeen, kun laitat sim-kortin puhelimeesi. Verkko ei ymmärrä sitä, onko kyseessä älypuhelin vai vanhempi puhelin, jälkimmäinen tilanne tarvitsee asetukset toimiakseen oikein. Älypuhelin ottaa verkosta asetukset, mutta silti tästä viesti tulee asiakkaan puhelimelle, ja saattaa aiheuttaa hämmennystä.

Riippuu mikä puhelinmalli sinulla on käytössässi ja tilanne voi olla sellainenkin että verkko ja puhelimesi eivät ymmärrä toisiaan ja joudut laittamaan manuaaliset asetukset puhelimeesi toimiakseen oikein. 


Ok. Control Panel = CP.

 

Kysymykseesi/ajatukseesi: No tämä puh. on kesästä 2017 asti ollut "kovassa"-käytössä niin netissä kuin puh.-linjoillakin. Samsung Galaxy J3 (2017) ompi malli.

 

Eiköhän tämä tästä, mutta infoa pitäisi tulla mukana, kun mailma on urkintaa täynnä.


Äluluurin etusivulle tulee uudestaan ja uudestaan "Tarjousviesti" nrosta 15445 selainta tms tarjotaan..

 

Kun ilmoituksen yrittää klikata auki, ei pääse minnekään!?

 

Eli siis sama numero mutta ei sms vaan ilmoitus luurin näytölle..??


Moi @mitenmodeemiauki, kuulostaa erikoiselta. Telialta tuo viesti tulee tekstiviestinä ja sitten asetusviesti perään. Suurimmassa osassa uusia älypuhelimia ei asetuksia tarvitse erikseen tallentaa erikseen vaan laite saa ne verkkoon noustessaan automaattisesti. Saatko poistettua tuota viestiä tai katoaako se käynnistät laitteen uudelleen?


Vastaa