@Talvensa, olethan kokeillut VoWiFiä useammassa langattomassa lähiverkossa? VoWiFi hyödyntää IPsec tekniikkaa, joka voi olla haastava saada toimimaan osoitemuunnoksen, NAT, takana.
Jos reitittimesi asetuksissa on täppä IPsec ALG¹, helper tai passthrough, onhan se varmasti kytketty päälle?
¹ application layer gateway tai application-level gateway
Toki, jos saat kokeiltua puhelintasi sellaisessa WiFi:ssä, jossa puhelin saa julkisen ip-osoitteen, aina parempi.
VoWifi jäi sitten vielä vaiheeseen?
Yhteisverkko alueella varsinkin olisi käyttöä kun puhelin pudottelee usein 3G:n puolelle ja sekin hiljalleen lähtee alta.
Laitoimme tästä nyt kyselyä eteenpäin, palataan kun saadaan lisäinfoa!
Ja nyt on lisätietoa kertoa sen verran, että kyllä VoWifikin on tulossa pikapuoliin. Tarkkaa ajankohtaa ei tässä vaiheessa voida vielä määritellä, mutta tulossa kuitenkin on
Ja nyt on lisätietoa kertoa sen verran, että kyllä VoWifikin on tulossa pikapuoliin. Tarkkaa ajankohtaa ei tässä vaiheessa voida vielä määritellä, mutta tulossa kuitenkin on
Kiitos vastauksesta, samanlaisen sain kylläkin jo puolitoista vuotta sitten. No, edullisemmaksi tulee käyttää Whatsapp/Signalia, maassa maan tavalla. Tai Telian tavalla.
--
Muokkaus PihlaHei: lyhennetty lainauksia
VoWiFi-ominaisuus on nyt saatavilla Telia Dot -puhelinliittymille. Tämä uusi ominaisuus tarjoaa sinulle mahdollisuuden soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä langattomassa Wifi-verkossa ilman erillistä kytkentä- tai kuukausimaksua.
Ominaisuuden kytkentä on helppoa – Toimi näin:
- Kytke ominaisuus päälle Telia Dot -sovelluksen kohdasta Asetukset ja hallinnointi > Wifi ja 4G-puhelut. Tee valinta liukukytkimestä ja tallenna muutokset.
- Tarkista puhelimesi asetukset
- Android: *Asetukset > Yhteydet > Wifi-puhelut
- iOS: Asetukset > Mobiilidata > Wifi-puhelu
Asetuksien nimet ja polut voivat vaihdella puhelinmallista riippuen. Huomioithan, että kytkentä tulee tehdä niin sovelluksesta kuin puhelimen asetuksista, jotta ominaisuus aktivoituu käyttöösi.
WiFi-puhelut hinnoitellaan kotimaassa liittymätyypin mukaisesti. Jos liittymällä on voimassa puhe- ja viestipaketteja, Wifi-puhelut ja -viestit kuluttavat niitä. Wifi-puhelut laskutetaan aina Suomesta soitettuina puheluina, vaikka olisit ulkomailla. Jos esimerkiksi soitat Saksassa reissatessasi Wifi-puhelun saksalaiseen numeroon, puhelu veloitetaan ulkomaanpuheluna Suomesta Saksaan.
Voit lukea lisää aiheesta täältä.
”Moikka,
meillä on sinulle hyviä uutisia.
VoWiFi-ominaisuus on nyt saatavilla Telia Dot -puhelinliittymille. Tämä uusi ominaisuus tarjoaa sinulle mahdollisuuden soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä langattomassa Wifi-verkossa ilman erillistä kytkentä- tai kuukausimaksua.
Hyödyt Wifi-puheluista erityisesti silloin, jos käytössäsi oleva mobiiliverkko ei ole sisätiloissa riittävä ja sinulla on käytettävissä langaton Wifi-verkko. Wifi-ominaisuus mahdollistaa laadukkaan äänenlaadun ja puheluiden nopean yhdistymisen. Ominaisuuden ansiosta voit käyttää nettiä samanaikaisesti Wifi-verkossa myös silloin, kun soitat Wifi-puheluita.
Ominaisuuden kytkentä on helppoa – Toimi näin:
1. Kytke ominaisuus päälle Telia Dot -sovelluksen kohdasta Asetukset ja hallinnointi > Wifi ja 4G-puhelut. Tee valinta liukukytkimestä ja tallenna muutokset.
2. Tarkista puhelimesi asetukset
(Android: *Asetukset > Yhteydet > Wifi-puhelut tai iOS: Asetukset > Mobiilidata > Wifi-puhelut)
*Asetuksien nimet ja polut voivat vaihdella puhelinmallista riippuen.
Huomioithan, että kytkentä tulee tehdä niin sovelluksesta kuin puhelimen asetuksista, jotta ominaisuus aktivoituu käyttöösi.
Hinnoittelu
WiFi-puhelut hinnoitellaan kotimaassa liittymätyypin mukaisesti. Jos liittymällä on voimassa puhe- ja viestipaketteja, Wifi-puhelut ja -viestit kuluttavat niitä. Wifi-puhelut laskutetaan aina Suomesta soitettuina puheluina, vaikka olisit ulkomailla. Jos esimerkiksi soitat Saksassa reissatessasi Wifi-puhelun saksalaiseen numeroon, puhelu veloitetaan ulkomaanpuheluna Suomesta Saksaan.
Voit lukea lisää aiheesta täältä. Jos sinulla on kysyttävää, autamme mielellämme Telia Dot -sovelluksen chatissa arkisin klo 9–17. Voit kuitenkin kirjoittaa viestisi koska tahansa, ja asiakaspalvelumme palaa asiaan mahdollisimman pian.
Ollaan yhteydessä,
Telia Dot -asiakaspalvelu”