peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
54079 Jäsentä
154485 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Pidennetty laitetakuu Telian asiakkaille

Moderaattori
Moderaattori

Pidennetty laitetakuu Telian asiakkaille

Telia pidennetty laitetakuu.jpg 

Nyt saat Telian asiakkuudesta lisäetua laiteostoksilla liikkuessasi. Uutena asiakasetuna on nimittäin tuotu pidennetty laitetakuu asiakkaiden käyttöön. Mitä pidennetty laitetakuu käytännössä tarkoittaa ja mitä ehtoja siihen sisältyy? Avataanpa asiaa tarkemmin!

 

Pidennetty laitetakuu on kolmen (3) vuoden mittainen ja se koskee meidän kuluttajaliittymäasiakkaita. Laitteiden osalta takuu koskee puhelimia ja tabletteja. Laitevalmistajien myöntämät takuut ovat heitelleet näissä laitteissa yleensä 1-3 vuoden välillä, joten tämä on siihen verrattuna positiivinen juttu. Jos siis laitevalmistajan takuu loppuu vaikkapa vuoden (12kk) päähän ostosta, jatkaa meidän myöntämä takuun pidennys kolmannen vuoden loppuun (36kk). Etu annetaan myös takautuvasti kaikille asiakkaillemme, jotka ovat ostaneet laitteen 1.1.2019 jälkeen. Mikäli meillä ei ole vielä asiakkuutta laitetta ostaessa, edun saa käyttöön vielä 30 päivää laiteoston jälkeen tulemalla liittymäasiakkaaksi.

 

Mitä ehtoja pidennettyyn laitetakuuseen liittyy?

 

Takuun pidennykseen ovat oikeutettuja kaikki kuluttaja-asiakkaamme, joilla on vähintään yksi seuraavista tuotteista:

  • Puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • Mobiililaajakaista (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • Kodin laajakaista (pois lukien Taloyhtiönetin maksuton perusnopeus)
  • Telia TV digiboksi laajakaistalla / Telia TV digiboksilla -palvelu

Sopimus siis jostain edellä mainituista palveluista tulee olla voimassa viimeistään 30 päivää laitehankinnan jälkeen eli mukaan pääsee laitteen oston jälkeen vielä myöhemminkin. Takuun pidennys on henkilökohtainen eli sitä ei voi siirtää kolmannelle osapuolelle. Pidennetty takuu edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen.

 

Laitteen takuu vs. Laitevakuutus

 

Meidän tarjoama pidennetty laitetakuu toimii vastaavilla ehdoilla kuin laitevalmistajan myöntämä takuu. Takuulla ei ole ikävähennyksiä, mutta laitteen hajotessa kolmantena vuotena korjaamme laitteen tai hyvitämme ostohinnasta puolet. Takuu ei kata esimerkiksi mekaanisia vikoja tai kosteusvaurioita eli takuu korvaa käytännössä valmisteviat. Laajennettu takuu ei koske akkua, eikä laitteen mukana toimitettuja lisätarvikkeita. Laitteen voi kirjata huoltoon kätevästi itse netissä ja toimittaa laitteen meille postilla tai tuoda suoraan huoltoon Telia Kauppaan tai Telia Express -pisteelle.

 

Laitevakuutus on maksullinen lisäpalvelu ja kattava turva laitteen rikkoutumisen varalle. Mikäli laite hajoaa äkillisesti esimerkiksi tippuessa asfaltille tai vesilammikkoon, Laitevakuutus tulee apuihin ja tarjoaa vastaavan laitteen tilalle. Vahingon sattuessa kannattaa tehdä vahinkoilmoitus suoraan vakuutusyhtiö AIG:lle, jotta asia saadaan ripeästi eteenpäin. Laitevakuutuksen sekä pidennetyn laitetakuun yhteispelillä saa täten parhaan turvan laitteen rikkoutumiselle.

 

Pistä tulemaan mietteitä ja ajatuksia pidennetystä takuusta kommenttikenttään!

 

Lue myös: