Käytetyn kytkypuhelimen ostaminen

  • 15 October 2016
  • 3 kommenttia
  • 81 katselukertaa

Hei!

Olen mahdollisesti ostamassa iphone 6 plus kytkypuhelimen käytettynä, johon liittyen minulla on kaksi kysymystä;

-Onko puhelin sim-lukittu(minulla on dna:n liittymä)

-Edellisellä omistajalla on vielä maksueriä jäljellä, mitä jos hän jättää laskut maksamatta, lukkiutuuko kytkypuhelin siinä vaiheessa?

 

Muutkin nippelitiedot käytetyistä kytkypuhelimista ovat tervetulleita.

 

Terv. Basil


3 kommenttia

Suosittelisin kysymään ostajalta puhelimen IMEI-koodin ja mikä liittymä hänellä on tällä hetkellä. Ja sitten kysymään kyseiseltä operaattorilta kyseisestä puhelimesta. Tämä pelkästään varoavaisuutena ettei tule sitten pettymyksiä. Tuosta lukituksesta en ole sata varma.

Myykö joku operaattori vielä puhelimet lukittuna ? Varminta olisi antaa myyjän hoitaa lukitus pois, jos sellainen on ja tehdä kaupat vain lukitsemattomasta puhelimesta.

Moro @BasilRotta ja tervetuloa Klaaniin!


 


Kytkypuhelimet eivät varmaan millään operaattorilla ole nykyisin lukittuja malleja.


Mikäli ostat laitteen, jolla on vielä maksusopimusta jäljellä ja jostain syystä jää maksut hoitamatta, ei puhelin lukkiudu, vaan tällöin laitteesta lähetetään koko loppulasku kerrallaan maksettavaksi.


 


Itse suosittelen käymään laitteen omistajan kanssa kaikki asiat tarkoin läpi. Muista pyytää takuutodistukset ja muut matkaan. :)

Vastaa