Samsung the frame 2021 valovuoto

  • 15 December 2021
  • 5 kommenttia
  • 971 katselukertaa

Ostin Telialta 12.10.2021 Samsung the Frame television (75”). Televisiossa ilmeni heti kuvissa näkyvää valovuotoa, mikä häiritsee pimeissä kohtauksissa katselukokemusta todella paljon. Laitoin asiasta viestiä Samsungin supporttiin oheisen kuvien kera ja sieltä vastattiin, että täysin normaalia, eivät korjaa takuuseen kuuluvana. Mitä tälle asialle voi tehdä? En olisi uskonut tällaista ominaisuutta olevan 2000€ televisiossa. Kerkesin jo television seinällekin asentaa, joten liekö palautuskaan mahdollista. Asetuksia olen koittanut huonolla menestyksellä säätää.

 

 


5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Juhis_P  kirjoitti:

Ostin Telialta 12.10.2021 Samsung the Frame television (75”). Televisiossa ilmeni heti kuvissa näkyvää valovuotoa, mikä häiritsee pimeissä kohtauksissa katselukokemusta todella paljon. Laitoin asiasta viestiä Samsungin supporttiin oheisen kuvien kera ja sieltä vastattiin, että täysin normaalia, eivät korjaa takuuseen kuuluvana. Mitä tälle asialle voi tehdä? En olisi uskonut tällaista ominaisuutta olevan 2000€ televisiossa. Kerkesin jo television seinällekin asentaa, joten liekö palautuskaan mahdollista. Asetuksia olen koittanut huonolla menestyksellä säätää.




Kurja kuulla, että telkkarissa ilmenee valovuotoa ja ymmärrän, että noin arvokkaassa laitteessa haluaisi kaiken olevan tiptop. Näissä tosiaan ohjeistus on ottaa yhteyttä valmistajaan ja sen olitkin jo tehnyt. Telkkarin palautus tai vaihto toiseen ei valitettavasti tässä kohtaa onnistu, kun TV:n hankkimisesta on kulunut jo niin pitkä aika. Etäkaupan kautta tilatuilla laitteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Suosittelen jatkossa olemaan heti yhteydessä meihin tai laitevalmistajaan, jos yhtään huomaa jotain häiriötä/vikaa laitteessa.

Moi! Olin laittanut tuohon päivämäärän väärin, on siis alle viikko sitten hankittu 10.12.2021, saapui minulle tänä maanantaina. Olisinkin sen jo palauttanut ja olin asiakaspalveluunne yhteydessä, mutta sieltä ei osattu sanoa saanko hyvityksen televisiosta täysimääräisenä, koska olen mm. Irrottanut suojateipit tvn reunoilta ja asentanut sen seinälle, eli seinäkiinnikkeessä voi olla jokin pieni ruuveista jäänyt jälki. Kuulema tätä ei voi ennakkoon tietää ja sivuillanne puhutaan 30% arvonalenemasta, eli saattaisin joutua maksamaan 600€ siitä että palautan tuon huonolaatuisen television.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Juhis_P  kirjoitti:

Moi! Olin laittanut tuohon päivämäärän väärin, on siis alle viikko sitten hankittu 10.12.2021, saapui minulle tänä maanantaina. Olisinkin sen jo palauttanut ja olin asiakaspalveluunne yhteydessä, mutta sieltä ei osattu sanoa saanko hyvityksen televisiosta täysimääräisenä, koska olen mm. Irrottanut suojateipit tvn reunoilta ja asentanut sen seinälle, eli seinäkiinnikkeessä voi olla jokin pieni ruuveista jäänyt jälki. Kuulema tätä ei voi ennakkoon tietää ja sivuillanne puhutaan 30% arvonalenemasta, eli saattaisin joutua maksamaan 600€ siitä että palautan tuon huonolaatuisen television.




Aivan, sitten tosiaan toki vielä tuo palautusoikeus on voimassa, jos olit telkkarin tilannut etäkaupan kautta. Tilatun laitteen paketin voi avata ja tutustua sisältöön, sekä tarkistaa laitteen ominaisuudet ja toimivuuden. Mikäli kuitenkin laitteen on ottanut käyttöön, on mahdollista, että perimme tuon 30% laitteen myyntihinnasta. Täältä löytyy vielä tarkempi kuvaus laitteen palauttamisesta ja maksettavista korvauksista. Palautettavan laitteen tulisi siis olla myyntikunnossa. 

Hei,

 

Ihan mielenkiinnosta, kerrotaanko kun teet kauppaa etämyynnissä, tästä arvonalenemisesta ja palautusehdoista? Mitä jos ei kerrotakkaan, pitääkö asiakkaan itse osta katsoa ne jostain?

 

Toisekseen, jos tuotteessa on tällainen vika, joka minusta kyllä kuuluu takuunpiiriin, niin miksi tuote pitää olla myyntikuntoinen?

 

Aikooko telia höynäyttää tällä tv sitten jotakuta?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Juhis_P  yksi asia, mitä voisin ehdottaa neuvoksi on, että kokeilisit josko TV:n kalibroinnista olisi apua. 


 


Nuo kuvat askarruttavat itseäni vielä - en ehkä osaa tulkita niitä, mutta onko tuossa juovan lisäksi jokin heijastus esim. kattolampusta lisäksi? Ei sillä, ettäkö yhtään epäilisin asiaa, ja varmasti valmistajalla osaavatkin tulkita paremmin kuvia kuin minä. Itse kyllä suosittelen sinua olemaan yhteydessä valmistajaan, jonka kanssa suoraan hoidetaan laitehuoltoasiat. Tässä vielä varmuudeksi Samsungin laitehuollon yhteystiedot.

Siksikin ohjaan valmistajalle, että kaikki huoltoon liittyvä ohjeistus tulee sieltä, ja toimimme niiden mukaisesti. Emme siis voi ottaa kantaa esim. siihen mitä vikoja tai asioita takuu kattaa. Tuo äskeinen myös @Jusbe76 :lle, joka pohdiskeli kuviota. 

Vastaa