Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 73 custom-general.kudos
  • 357 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Tilaus verkkokaupasta ja vaihtodiili

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Taas tuli parinkin eri asian yhteydessä todettua Telian melko heikko kyky palvella asiakasta.

 

1) Ostin uuden puhelimen Telian verkkokaupasta ja tilasin sen pakettiautomaattiin. Hieman ihmettelin, että en voinut valita lähimpää palettiautomaattia, mutta sopiva automaatti kuitenkin löytyi. Puhelin tuli ja otin sen käyttöön. Ajattelin viedä vanhan puhelimen Vaihtodiilillä Telian lähimpään myymälään ja näin teinkin. Ensin kuitenkin luin netistä ohjeet ja tein arvion puhelimelle ja tulos 115 €. Menin liikkeeseen ja esitin asian. Myyjälle tuli heti hätääntynyt ilme ja kertoi että ei oikein tiedä miten asian kanssa edetään ja meni kysymään esimieheltä. Kovan odotettua myyjä palasi ja alkoi tekemään päätteellään jotain. Vihdoin päästiin vaiheeseen, jossa myyjä alkoi arvioimaan puhelimen hintaa. Hän totesi puhelimen kaikin päälle hyväkuntoiseksi ja näpälöi konettaan ja ilmoitti hinnaksi 70 €, Tähän sanoin, että ei voi pitää paikkaansa ja pyysin häntä tarkistamaan Telian nettisivuilta. Tämän laskurin perusteellä hän päätyi myös 115 € hintaan. Hän kuitenkin sanoi, että ei voi hyvittää 70 € enempää, koska systeemi ei salli sitä. Myyjä pyysi minua olemaan Chatin kautta yhteydessä Teliaan ja näin teinkin. No tämä chat-henkilö ei osannut sanoa yhtään mitään ja ihmetteli että liikkeestä oli chattiin ohjattu. No eipä tullut vaihtodiiliä ilmesesti tällä kertaa (eikä seuraavallakaan).

 

2. Työnantajani meni vaihtamaan liitymät Telialle ja asuinpaikassani on melko huono kuuluvuus Telian 4G yhteydellä. Tätä yhteyttä pitäsi käyttää etätöihin. Tein vikailmoituksen työliittymän Telia tunnuksilla, kun kyseessä on kerran yritysliittymä. Tänä aamuna sitten Telialta soitetaan ja Telialta soittanut henkilö huomaakin olevansa kuluttajapuolen henkilö ja ei voi auttaa, koska ei pääse liittymiin kiinni. Minä siihen ihmettelemään että mites nyt näin. Tämä henkilö sitten taipui laittamaan asian eteenpäin yrityspuolelle, josta sitten myöhemmin soitettiinkin ja heikolle kuuluvuudelle ei kuitenkaan voida mitään. 

 

Jotenkin nyt tuntuu, että Telialla ei ole kaikki muumit laaksossa ja kone yskii pahemmin. Jos tämä on teidän käsitys hyvästä asiakaspalvelusta, niin aika ihmeelliseltä tuntuu. 

 

Edit EssiJn: otsikko muokattu kuvaavammaksi

15 vastausta
SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 385 custom-general.kudos
  • 613 custom-general.replies
  • 75 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eihän nämä tilanteet tosiaan ole menneet pakettiin niin kuin olisi pitänyt! Kiitos kovasti @AsiakasY palautteestasi!

 

Vaihtodiili on tällä hetkellä sellainen palvelu, joka hoidetaan puhtaasti Telia Kauppojen kautta. Netissä näkyvä hinta-arvio on tosiaan alustava arvio, ja lopullinen selviää myymälässä. Tuo arvioiden heitto toki kuulostaa erikoiselta, mikäli mitään selkeää syytä (esim. kolhu tai muu vaurio laitteessa) ei ollut. Myyjä ei voi poiketa saamastaan hinta-arviosta, mutta laitoin kyselyä Vaihtodiilistä vastaavalle taholle että miten nämä arviot netissä ja myymälässä ovat poikenneet näin paljon toisistaan. Palaamme sitten vielä tähän keskusteluun kun saadaan sieltä vastaus.

 

Liittymän käyttäjä voi tehdä yritysliittymän tunnuksilla myös häiriöilmoituksen, ja sen pitäisi kyllä suoraan ohjautua yrityspuolen häiriöilmoitusten käsittelyyn. Vaikea sanoa tarkemmin mitä tässä on tapahtunut jos ilmoitus on ohjautunut kuitenkin ensin kuluttajapuolellemme. Toki saamme näissäkin tilanteissa viestiä ohjattua oikeaan suuntaan, ja siten hoidettua homman loppuun saakka. Kertoiko häiriöilmoituksen käsittelijä tarkemmin syitä huonolle kuuluvuudelle, ja miksi sille ei voida tehdä mitään? Jos alueella todetaan heikompi kuuluvuus, tai esimerkiksi kapasiteettiongelmia niin näistä jätämme palautteen verkkosuunnitteluun. Palautteet huomioidaan sitten mahdollisuuksien mukaan tulevia parannuksia suunniteltaessa. 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 73 custom-general.kudos
  • 357 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuohon huonoon kuuluvuuteen selitykseksi tuli hieman ruuhkainen tukiasema ja jotain palautetta meni verkonsuunnitteluun, eli ei mitään lähiajan korjausta. Mutta asiahan ei ole ihan näin yksinkertainen. Työnantajajallani on pikkasen enemmän noita liittymiä (tuhanisia Suomessa). Keskustelin sattumalta näistä asioista vastaavan henkilön kanssa työpaikalla ja siellä on ilmeisesti ihan jotkut toiset foorumit kuin tällaiset palstat ja ihan eri panokset kuin yksittäisellä kuluttaja-asiakkaalla. Kuulemma jokainen käyttäjän antama palaute käsitellään Telian ja työnantajan yhteisissä palavereissa. 

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 73 custom-general.kudos
  • 357 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SannaMKoo@  kirjoitti:

Eihän nämä tilanteet tosiaan ole menneet pakettiin niin kuin olisi pitänyt! Kiitos kovasti @AsiakasY palautteestasi!

 

Vaihtodiili on tällä hetkellä sellainen palvelu, joka hoidetaan puhtaasti Telia Kauppojen kautta. Netissä näkyvä hinta-arvio on tosiaan alustava arvio, ja lopullinen selviää myymälässä. Tuo arvioiden heitto toki kuulostaa erikoiselta, mikäli mitään selkeää syytä (esim. kolhu tai muu vaurio laitteessa) ei ollut. Myyjä ei voi poiketa saamastaan hinta-arviosta, mutta laitoin kyselyä Vaihtodiilistä vastaavalle taholle että miten nämä arviot netissä ja myymälässä ovat poikenneet näin paljon toisistaan. Palaamme sitten vielä tähän keskusteluun kun saadaan sieltä vastaus.

 

 


Jokohan se Vaihtodiilistä vastavaa taho olisi arponut vastineen?

mikkooks
Vakiokalustoa ☆☆
  • 139 custom-general.kudos
  • 258 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vaikuttaa kovasti "sisäänheittohuijaukselta". Paikalla ollessa ei jokainen välttämättä kehtaakaan jättää vanhaa puhelinta antamatta, vaikka hyvitys olisi useita kymppejä odotettua (ja tavallaan luvattua) heikompi.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1799 custom-general.kudos
  • 2761 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mikkooks@  kirjoitti:

Vaikuttaa kovasti "sisäänheittohuijaukselta". Paikalla ollessa ei jokainen välttämättä kehtaakaan jättää vanhaa puhelinta antamatta, vaikka hyvitys olisi useita kymppejä odotettua (ja tavallaan luvattua) heikompi.


En jaksa uskoa, että kukaan tuossa haluaisi huijata, kun sillä tiellä joutuu ennen pitkää kuluttajaviranomaisten hampaisiin. Tosin jos kokee, että markkinointi ei ole ollut totuudenmukaista, niin kannattaa aina tehdä ilmoitus KKV:lle. Kun riittävästi ilmoituksia tulee, niin viranomainen puuttuu toimintaan. Ilmoittaminen onnistuu täältä: https://asiointi.kkv.fi/fi

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa


Jokohan se Vaihtodiilistä vastavaa taho olisi arponut vastineen?


Saimme juuri tarkempaa tietoa. 

 

Vaihtodiilin onlinelaskurin hinnat ovat todellisia hyvityshintoja, jotka tarjoamme kaikilta myyntipisteiltämme. Laskurin maksimihyvitykset eivät sisällä lisähyvityskampanjoita, vaan ovat toimivan laitteen perushintoja. Laitteen kunto arvioidaan sitten tarkemmin myyntipisteessä.

 

Jokin tässä on selvästi mennyt pieleen. Voisitko laittaa meille lisätietoja vaihtolaitteestasi sekä vaihtoajankohdasta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme? Päästään sitten tutkimaan tilannetta tarkemmin.

Kiitos jo etukäteen!

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 73 custom-general.kudos
  • 357 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minä olin jo kerran yhteydessä chatin kautta asiakaspalveluun ja asiakaspalvelun henkilöllä ei ilmeisesti osaaminen riittänyt ratkaisemaan tätä ongelmaa. Tämän jo tuossa aiemmin kirjoitinkin. Enkä myöskään ota uudelleen yhteyttä asiakspalveluunne, koska minulla ei ole mitään syytä uskoa että saisin osaavampaa palvelua. Lisäksi minulla on paljon parempaa tekemistä kuin selvitellä päivätolkulla Telian sekoilua. On erittäin outoa, että Telian eri järjestelmät antavat eri määrän hyvitykselle ja sitten jää asiakkaan vastuulle olla yhteydessä sinne ja tänne. Alunperin liikkeen myyjän olisi pitänyt hoitaa mielestäni koko kommunikointi, mutta kun myyjien käyttämä tuki oli tukossa muistaakseni. Minua ei kiinnosta, onko jokin mennyt pieleen vai ei. Se on täysin Telian sisäinen ongelma, ei minun.

Jos Teliaa nyt yhtään kiinnostaa asiakkaan (eli sen ikävän tekijän joka vaatii palvelua ja huomiota ja marisee kaikesta, mutta rahoittaa toiminnan) näkökulma, niin ainakin tästä (ex-)asiakkaasta tuntuu että Telia on kokonaan unohtanut asiakkaan.  Sori vaan, mutta asiakkaiden käsittely tuntuu Telialla pohjautuvan Posti- ja lennätinlaitoksen aikaisiin menetelmiin ja käytäntöihin. Onneksi minulla ei tämän Posti ja lennätinlaitoksen seuraajan palveluita liiemmin käytössä (eikä myöskään taida tulla).

Apollo3
Uusi jäsen
  • 4 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eilen kävin Turun Hansan Telia -myyntipisteessä saadakseni uuden verkon kautta ostetun puhelimeni asetukset järjestykseen. Samalla halusin lunastaa Vaihtodiilin lupaaman korvauksen vanhasta puhelimestani. Okei, laskuri näyttää hyvitykseksi 10 euroa; ei se hinta, mutta periaate!

Vastaukseksi sain, ettei vanhaa puhelinta voi vaihtaa, koska uusi puhelin on jo vastaanotettu. Eli, kuinka voi Telian myymälässä olla firmansa itse ilmoittamista tarjouksista tietämättömiä myyjiä?

Kohtelu epäystävällinen, ja luvattu vaihtodiili täyttämättä!

EssiJn
Telialainen
Telialainen
  • 134 custom-general.kudos
  • 130 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Heippa @Apollo3 ja tervetuloa Yhteisöön!

 

 

Kuulostaa kieltämättä kummalliselta. Oliko sinulla siis mukana laitteen tilausvahvistus Telian verkkokaupasta ja uuden laitteen saapumisesta oli kulunut alle 35 päivää? Siinä tapauksessa vaihtodiilin olisi pitänyt onnistua, ja sinulle olisi kuulunut hyvitys vanhasta laitteestasi tuotehyvityksenä tai lahjakorttina Telia Kauppaan.