Sain asiakaspalvelusta tällaisen viestin liittyen iPhone 6 takuu/virhevastuuseen: "Mikäli vetoat virhevastuuseen, asiakkaan tulee näyttää että laite on ollut viallinen jo laitteen luovutushetkellä. Mikäli näin on, kannattaa toimittaa meille myös kirjalliset perusteet tähän niin jatkamme asian käsittelyä."
KKVn sivuilla myös todetaan: "Kulutustavaroiden kauppaa ja takuuta koskevan EY-direktiivin 1999/44/EY mukaan myyjä vastaa tavaran virheestä, jos virhe ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta."
Minulla on alle 2 vuotta vanha (1v8kk) iPhone 6 64gb malli, jossa näytössä on vikaa (välähtää, ei responsivinen, buuttaaminen ei aina auta vaan ongelmat jatkuvat buutin jälkeen). Lasi ei ole särkynyt ja vika ei ole kosmeettinen. Kun ette ota vastuuta myymästänne viallisesta tuotteesta, onko kuluttajaviranomaiseen kääntyminen tässä ainoa vaihtoehto, että saan asiaa vietyä eteenpäin?