Skip to main content

Cisco EPC 3010

  • 14. helmikuuta 2015
  • 9 kommenttia
  • 140 katselukertaa

Terve

 

Alkoi tälläinen ihme häikkä tässä laitteessa: yrittäessä lähettää jotain (mm. speedtest.net), eli siis rasittaessa upstreamia laite käynnistää itsensä uudestaan. Aikaisemmin ei ole ollut vastaavaa vikaa ikinä.

 

Ville

9 kommenttia

Windstapper
Meilaaja
  • Meilaaja
  • 308 kommenttia
  • 14. helmikuuta 2015

Tervetuloa Sonera Klaani sivulle @villeylip.

 

Suosittelen ensin tekemään modeemin resetoinnin, ja sen jälkeen suosittelen myös ajamaan Command Prompt (CMD) komennon ipconfig /flushdns. Kokeile myös sammuttaa ja uudelleen käynnistää modeemia muutamia kertoja.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 14. helmikuuta 2015

Kokeiltu, eikä mitään eroa. Olen resetoinut modeemin monta kertaa sekä kokeillut eri reitittimen asetuksilla (sillattu, reititetty) sekä kokeillut syöttää suoraan modeemista yhteyden. Kun tietokoneen kytkee modeemiin kiinni suoraan, reititin alkaa vaan suoraan käynnistää itseänsä uudestaan uudelleen ja uudelleen. Aikaisemmin tämäkin on toiminut. Onko modeemi voinut rikkoontua esimerkiksi liiallisen käytön seurauksena (24/7 päällä)?


Windstapper
Meilaaja
  • Meilaaja
  • 308 kommenttia
  • 14. helmikuuta 2015

Voit kokeilla vielä Sonera Avustajaa:

 

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Avustaja


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 14. helmikuuta 2015

Ei taida olla kyseisestä ohjelmasta mitään hyötyä, koska ongelma on rautapuolella, eikä ohjelma tue edes ciscon modeemeja. 😕 Onko tietoa paljon vastaava modeemi maksaisi uutena vai miten tulisi menetellä soneran puolella? Ottaa yhteyttä asiakaspalveluun/soneran kauppaan? Ilman toimivaa laitosta tuo netin maksaminen on aika turhaa.


Windstapper
Meilaaja
  • Meilaaja
  • 308 kommenttia
  • 14. helmikuuta 2015

@villeylip kirjoitti:

Ei taida olla kyseisestä ohjelmasta mitään hyötyä, koska ongelma on rautapuolella, eikä ohjelma tue edes ciscon modeemeja.


Ja taas kerran tuli nolattua itteni, unohdin tarkastaa tuon ohjelman sopivuuden modeemi malleille. Oppia ikä kaikki, koskaan ei voi olla liian viisas.

 

Suosittelen soittamaan Vikapalveluun 0206 9 0101 (ma–pe 8–20, la 9–16.30) (mpm/pvm, myös jonotusajalta), tai ottamaan ilmaisen 24/7 Chat-yhteyden Soneraan Omien Sivujen kautta.

 

Edit: Jos vaan suinkin mahdollista suosittelen kokeilemaan yhteyttä myös toisella modeemilla.


PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 3994 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2015

Cisco EPC 3825:n tarjoushinta Soneralla 29 €.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2015

Sain käsiini EPC3825, mutta modeemi ei suostu yhdistämään verkkoon. DS ja US valot välkkyvät eikä mitään tapahdu.


Windstapper
Meilaaja
  • Meilaaja
  • 308 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2015

@villeylip kirjoitti:

Sain käsiini EPC3825, mutta modeemi ei suostu yhdistämään verkkoon. DS ja US valot välkkyvät eikä mitään tapahdu.


Kirjaudu Omille Sivuille ja pyydä sun modeemin valtuutusta.


PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 3994 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2015

Voi onnistua Omilla sivuilla itsepalveluna päivitä MAC-osoite kohdasta, jollei niin tee vikailmoitus.


Vastaa