Suositus on, että taloyhtiön kuitusisäverkko on yksimuotokuitua.
Taloyhtiön tekniseentilaan tulee meidän kytkin, jossa on jokaiseen huoneistoon kuituportti.
Kytkimestä teknisentilan sisäverkonpaneeliin me hommaamme kytkentäkuidun.Taloyhtiön omat sisäverkon kuidut tulee olla päätetty taloyhtiön sisäverkonpaneeliin.
Jos asunnon kuitumuunnin tulee meiltä, niin se on mallia Inteno XG-6846. Ja siihen tulevan SFP-sovittimen liitin on SC upc. Tämä muunninmalli on testattu toimivaksia Telia TV digiboksilla palvelun kanssa.
Jos taloyhtiö rakentaa huoneistojen osuuden itse, niin silloin kuitumuuntimen ja SFP-sovittimen saa itse päättää, kunhan pitää huolen että ne ovat yhteensopivat. Asuntoon tulevissa kytkentäkuiduissa tulee ottaa huomioon että niitä voi olla neljää erilaista, taloyhtiön sisäverkon liitin määrää kytkentäkuidun mallin. Meidän teknisentilan ratkaisut eivät vaikuta tähän.
Meille riittää että asunnoista tekniseentilaan menevät kuidut on päätetty sisäverkonpaneelissa teknisessätilassa.
Taloyhtiö vastaa itse omista kuitumuuntimista ja sisäverkostaan sekä niiden vikatilanteista.