Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1755 custom-general.kudos
  • 2237 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Pikakysymys: Huawei E5186s-22a -reititin

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Huomenta 🙂

 

Tämä koskee lähinnä jotka omistavat Huawei E5186s-22a Kodin Netti -reitittimen. Olen viemässä laitetta huoltoon ja haluaisin vielä varmistaa muutamalla lisäkysymyksillä.

 

Laite katkaisee internet-yhteyden (wifi- ja lan-yhteyden) n. 20-60 sekunnin ajaksi epäsäännöllisesti päivän aikana 1-4 kertaa. Olen palauttanut tehdasasetuksiin laitteen, käytössä on viimeisin firmware (21.310.01.00.07) ja 4g-yhteys (1800 MHz taajuudella) on pakotettu. Signaali on hyvä tukiasemalle ja Soneran verkko on kunnossa. Laite on sijoitettu avoimelle paikalle, jossa ei ole magneettia yms.

 

Tekeekö teillä reititin välillä niin että internet-yhteys katkeaa silloin tällöin?

 

 

 

 

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
102 vastausta
JLUOT
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tiedän kyllä että WLANin kuuluu toimia ja tiedän myös, ettei laitteen kuulu käynnistellä itseään uudelleen. Olen hakenut vian aiheuttajaa ja siksi käyttänyt laitetta ilman wlanina ja wlanin kanssa.

 

Itseltäni myös katkeavat molemmat yhteydet, luonnollisesti, kun laite kerran itsensä käynnistää uudelleen. Jos teillä ei tätä uudelleenkäynnistymistä tapahdu, niin ilmeisesti oma vikani ei ole sama mitä teillä muilla ja voisin kuin voisinkin toimittaa laitteen huoltoon.

 

Pitänee vielä koittaa jos jätän WLANin päälle Huaweista, mutten yhdistä siihen yhtään laitetta, niin jatkuuko pätkiminen silti.

 

edit. piti vielä kirjoittaa, että vika on ollut uudesta asti.  Ostin laitteen joulukuun alusta ja kerran olen palauttanut tehdasasetukset, mutta se ei vaikuttanut suuntaan eikä toiseen. 🙂

Morkank
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei! Ei kannata viedä huoltoon :-)..kahdesti vaihdettu ainakin..kolmas menossa ja sama vika...eli kyllä mulla kaikki yhteydet lähtee..boottaa itsensä...satunnaisin ajoin..en ole vielä tuommoista kattonut että jos käyttäjiä on enämpi / kuormaa niin boottaako useammin...

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1755 custom-general.kudos
  • 2237 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Morkank kirjoitti:

Hei! Ei kannata viedä huoltoon :-)..kahdesti vaihdettu ainakin..kolmas menossa ja sama vika...eli kyllä mulla kaikki yhteydet lähtee..boottaa itsensä...satunnaisin ajoin..en ole vielä tuommoista kattonut että jos käyttäjiä on enämpi / kuormaa niin boottaako useammin...


Huawei E5186s-22a -reitittimen ei kuulu sammua ja käynnistyä uudelleen itsekseen. Jos on paljon käyttäjiä tai myrskyisä sää niin se ainakin hidastaa jonkin verran internet-yhteyttä etenkin illalla. Mitä ne tästä sanoivat huollossa? Itselläni on tuosta uusin firmware 21.310.01.00.07.

 

Minulla tulee ainoastaan punainen valo, kun yhteys verkkoon katkeaa esim. tilapäinen katkos Soneran verkossa tai liittymä on päivitetty 🙂

 

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1755 custom-general.kudos
  • 2237 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Morkank kirjoitti:

Hei! Ei kannata viedä huoltoon :-)..kahdesti vaihdettu ainakin..kolmas menossa ja sama vika...eli kyllä mulla kaikki yhteydet lähtee..boottaa itsensä...satunnaisin ajoin..en ole vielä tuommoista kattonut että jos käyttäjiä on enämpi / kuormaa niin boottaako useammin...


Nuo kellonajat ovat myös tärkeitä ottaa ylös ja miten tai missä vaiheessa tuo ongelma esiintyy

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Erbo1
Uusi jäsen
  • 4 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ostin joulukuussa sonerasta tuollaisen reitittimen. Yhdellä käyttäjällä toimii hyvin. Kun kaksi pelaa netissä samaan aikaan samaa peliä, purkki katkoo yhteyden ja käynnistää itsensä uudelleen (noin parin tunnin pelaamisen jälkeen). Kaksi purkkia olen palauttanut liikkeeseen ja nyt kolmas teki saman.

Purkki on pöydällä avoimessa paikassa, kaksi ulkoista antennia kiinni (Iskra P-56 Unicom MIMO). Voiko olla niin huono tuuri että vikaisia purkkeja vaan tulee ja tulee, vai teenkö itse jotain väärin?

 

18.55 eilen yhdistettiin uudella boxilla, uudella sim-kortilla ja 20.44 kaatui ja käynnisti itsensä automaattisesti itsestään.

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1755 custom-general.kudos
  • 2237 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Erbo1 kirjoitti:

Ostin joulukuussa sonerasta tuollaisen reitittimen. Yhdellä käyttäjällä toimii hyvin. Kun kaksi pelaa netissä samaan aikaan samaa peliä, purkki katkoo yhteyden ja käynnistää itsensä uudelleen (noin parin tunnin pelaamisen jälkeen). Kaksi purkkia olen palauttanut liikkeeseen ja nyt kolmas teki saman.

Purkki on pöydällä avoimessa paikassa, kaksi ulkoista antennia kiinni (Iskra P-56 Unicom MIMO). Voiko olla niin huono tuuri että vikaisia purkkeja vaan tulee ja tulee, vai teenkö itse jotain väärin?

 

18.55 eilen yhdistettiin uudella boxilla, uudella sim-kortilla ja 20.44 kaatui ja käynnisti itsensä automaattisesti itsestään.


Hei @Erbo1,

 

Laitan vielä tähän ketjuun tiedoksi, että tällä hetkellä vikailmoitukset ovat lähteneet eteenpäin ja asia on @EsaPi:n käsittelyssä.

 

Vielä muutama kysymys esittäisin...

  1. Oletko tehnyt verkkolukitukset?
  2. Katkeaako yhteys langattomasta verkosta vai kaapelilla yhdistetystä? Vai molemmista yhtäaikaa?
  3. Auttaako asiaa tehdasasetuksiin palauttaminen? Painike löytyy laitteen sivusta ja jota pitää painaa muutamien sekuntien ajan.
  4. Onko mahdollista testata muulla reitittimellä tai nettitikulla?

Muutamilla käyttäjillä saattavat yhteydet katketa 2 kertaa päivän aikana 8 tunnin välein. Minulla tosin vähän useammin, mutta reititintä ei tarvinnut käynnistää uudelleen vaan palasivat automaattisesti mutta muutaman kerran yhdistin uudelleen hallintapaneelista kun kesti yli 4 minuuttia 🙂

 

Minulla käytettiin tuo aikoinaan SCF-huollossa, mutta se ei edistänyt asiaa. Ongelmat katosivat hankittuani ZTE MF286 -reitittimen. Muutamia hyviä puolia nousi esiin siitä:

  1. Signaalin vahvuus nousi 4:stä > 5:een pykälään
  2. Tiedonsiirtonopeudet kasvoivat enemmän
  3. Pätkiminen loppui kokonaan
¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Erbo1
Uusi jäsen
  • 4 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
  1. Oletko tehnyt verkkolukitukset? Lukittuna ja lukitsemattomana koitettu, ei eroa.
  2. Katkeaako yhteys langattomasta verkosta vai kaapelilla yhdistetystä? Vai molemmista yhtäaikaa? Molemmista. Yhteyshän ei varsinaisesti katkea, vaan koko laite sammuu ja käynnistyy uudelleen.
  3. Auttaako asiaa tehdasasetuksiin palauttaminen? Painike löytyy laitteen sivusta ja jota pitää painaa muutamien sekuntien ajan. Laatikosta suoraan tehdasasetuksilla käytetty.
  4. Onko mahdollista testata muulla reitittimellä tai nettitikulla? Kaikki toimii hyvin huawei e-5172

 

Kolmen minuutin pelin jälkeen purkki kaatui taas kello 13.15

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1755 custom-general.kudos
  • 2237 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Erbo1 kirjoitti:
  1. Oletko tehnyt verkkolukitukset? Lukittuna ja lukitsemattomana koitettu, ei eroa.
  2. Katkeaako yhteys langattomasta verkosta vai kaapelilla yhdistetystä? Vai molemmista yhtäaikaa? Molemmista. Yhteyshän ei varsinaisesti katkea, vaan koko laite sammuu ja käynnistyy uudelleen.
  3. Auttaako asiaa tehdasasetuksiin palauttaminen? Painike löytyy laitteen sivusta ja jota pitää painaa muutamien sekuntien ajan. Laatikosta suoraan tehdasasetuksilla käytetty.
  4. Onko mahdollista testata muulla reitittimellä tai nettitikulla? Kaikki toimii hyvin huawei e-5172

 

Kolmen minuutin pelin jälkeen purkki kaatui taas kello 13.15


Tässä tuli mieleen, että onko kukaan teistä testannut toisen operaattorin SIM-kortilla tai toisella Soneran liittymällä? 🙂

 

@Purnipsi?

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Erbo1
Uusi jäsen
  • 4 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sekunti kirjoitti:

@Erbo1 kirjoitti:
  1. Oletko tehnyt verkkolukitukset? Lukittuna ja lukitsemattomana koitettu, ei eroa.
  2. Katkeaako yhteys langattomasta verkosta vai kaapelilla yhdistetystä? Vai molemmista yhtäaikaa? Molemmista. Yhteyshän ei varsinaisesti katkea, vaan koko laite sammuu ja käynnistyy uudelleen.
  3. Auttaako asiaa tehdasasetuksiin palauttaminen? Painike löytyy laitteen sivusta ja jota pitää painaa muutamien sekuntien ajan. Laatikosta suoraan tehdasasetuksilla käytetty.
  4. Onko mahdollista testata muulla reitittimellä tai nettitikulla? Kaikki toimii hyvin huawei e-5172

 

Kolmen minuutin pelin jälkeen purkki kaatui taas kello 13.15


Tässä tuli mieleen, että onko kukaan teistä testannut toisen operaattorin SIM-kortilla tai toisella Soneran liittymällä? 🙂

 

@Purnipsi?


Kahdella eri soneran liittymällä ja sim-kortilla koitettu. Liikkuva laajakaista ja kodin netti m.

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1755 custom-general.kudos
  • 2237 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Erbo1 kirjoitti:

@Sekunti kirjoitti:

@Erbo1 kirjoitti:
  1. Oletko tehnyt verkkolukitukset? Lukittuna ja lukitsemattomana koitettu, ei eroa.
  2. Katkeaako yhteys langattomasta verkosta vai kaapelilla yhdistetystä? Vai molemmista yhtäaikaa? Molemmista. Yhteyshän ei varsinaisesti katkea, vaan koko laite sammuu ja käynnistyy uudelleen.
  3. Auttaako asiaa tehdasasetuksiin palauttaminen? Painike löytyy laitteen sivusta ja jota pitää painaa muutamien sekuntien ajan. Laatikosta suoraan tehdasasetuksilla käytetty.
  4. Onko mahdollista testata muulla reitittimellä tai nettitikulla? Kaikki toimii hyvin huawei e-5172

 

Kolmen minuutin pelin jälkeen purkki kaatui taas kello 13.15


Tässä tuli mieleen, että onko kukaan teistä testannut toisen operaattorin SIM-kortilla tai toisella Soneran liittymällä? 🙂

 

@Purnipsi?


Kahdella eri soneran liittymällä ja sim-kortilla koitettu. Liikkuva laajakaista ja kodin netti m.


Testaan parhaillaan Liikkuva Netti Etu Plus 100 Mbit/s -liittymällä "vain 4G"-tilassa kotona. Tabletti on reitittimen 2.4 GHz:n langattomassa verkossa ja kannettava tietokone kaapelilla LAN1-portissa. Myöhemmin sitten tulee toisen operaattorin liittymä. Raportoin eteenpäin sitä mukaan täällä, jotta saavat poissuljettua eri skenaarioita. Tällä hetkellä 2 tuntiin ei ole tapahtunut yhteyksien katkeamista, mutta mitään ei pitäisi tapahtuakaan vielä moneen tuntiin 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich