inteno DG301


Moikka!

 

 

Soittelin tossa aikasemmin teille ja yritin saada minun Inteno DG301- siltaavaksi, mutta eivät sitä pystyneet jonkun takia tekemään. Kertoivat kuitenkin, että sen voi myös tehdä itse, mutta en löytänyt kylläkään mitään millä olisin voinut saada sen siltaavaksi(4 portti) Pystyisittekö kertomaan miten tämä kyseinen prosessi tehdään vai pystyykö sen sittenkin tehdä teidän kauttanne?


4 kommenttia

Jos siinä modeemissa on uusi ohjelmisto niin sen voi itse laittaa modeemin hallinnasta siltaavaksi. Kokeiles näillä ohjeilla onnistuuko.

 

•Kirjaudu laitteen web-hallintaan 192.168.1.1
•Valitaan "Advanced interface" -käyttöliittymä
•Käyttöliittymän oikeasta alakulmasta löytyy DMZ -valikko
•Muutetaan "DMZ on ETH port 4" tila OFF → ON
•Tämän jälkeen laite käyttää itseään virroitta ja muutos astuu voimaan

Kiitos! oli paljon apua ja nyt on sillattu ja PS4:kin sanoo, että NAT-tyyppi 1

Kiitos paljon vielä!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

DMZ ja siltaaminen ovat kaksi eri asiaa. Playstation tai Xbox pelit saa toki toimimaan kummalla tavalla hyvänsä, mutta joskus näiden kahden erot tulee ottaa huomioon.

 

Mikäli ongelmana on esimerkiksi modeemin suorituskyvyn loppuminen kesken, DMZ ei helpota tätä ongelmaa, vaan tällöin modeemi täytyy sillata.

 

Käytettäessä DDNS-palvelua ketjutettujen reitittimien takana, sisemmän reitittimen DDNS-palvelu saattaa päivittää DDNS-palveluun sisäverkon IP-osoitteen, joka ei tietenkään toimi muualla kuin modeemin sisäverkon puolella. Mikäli sisemmän reitittimen DDNS-palvelun asetukset eivät ole muutettavissa siten, että oikea ip-osoite päivittyy DDNS-palveluun, voi tässäkin tapauksessa syntyä tarve sillata modeemi.

 

DMZ ei voi kytkeä kuin yhdelle laittelle kerrallaan. Mikäli käytössä on kaksi pelikonsolia, vain toisen voi määritellä DMZ:taan, toinen tulee kytkeä sillattuun porttiin.

Kunniamerkki +14

@irritus kirjoitti:
 

 

DMZ ei voi kytkeä kuin yhdelle laittelle kerrallaan. Mikäli käytössä on kaksi pelikonsolia, vain toisen voi määritellä DMZ:taan, toinen tulee kytkeä sillattuun porttiin.

Laittamalla kytkimen kiinni tohon intenon 4 porttiin saa tarvittaessa useamman konsolin sillä rajoituksella että Telian kuluttajaliittymissä saa 5 julkista ip:tä enintään.


 

Vastaa