telia x2 - technicolor dga4330 -modeemin kokonaishinta

  • 21 February 2022
  • 5 kommenttia
  • 1321 katselukertaa

Osaisiko joku kertoa kuinka paljon kyseisen modeemin (telia x2 - technicolor dga4330) kokonaishinnaksi tulisi? Olen vaihtamassa nettiä kotiin ja tämä on ainoa toimiva vaihtoehto minulle, mutta kokonaishintaa ei näytetä tilatessani, vaan näkyy vain kuukausihinta, eikä edes sitä että kuinka kauan sitä pitäisi maksaa kunnes modeemi on maksettu kokonaan. 


 


edit Merja_J: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Hei @ennu123 ja tervetuloa Yhteisöön! Kiva että löysit tiesi tänne 🙂>

Tuo mainitsemasi modeemi on vuokralaite, eli asiakas vuokraa sen Telialta ja maksaa siitä nettilaskun yhteydessä vuokraa. Modeemin toimitusmaksu on 30 eur ja vuokran osuus on 3 eur/kk. Jos laite rikkoutuu asiakkaasta riippumattomista syistä niin lähetämme silloin uuden tilalle. Myös tietoturvapäivityksistä huolehditaan puolestasi niin kauan kun sopimus on voimassa. Eli tuota kuukausimaksua veloitetaan niin kauan kun sopimus on voimassa ja modeemi sinulla käytössä. Kun sopimus päättyy, asiakas lähettää modeemin takaisin meille. 

Mukava juttu ei mainuttu 30 epan toimitus maksusta mitåån, no voipi olla että 2 viikko pidän ja lähetän takaisin

 

Käyttäjätaso 1

@hkysti  kirjoitti:

Mukava juttu ei mainuttu 30 epan toimitus maksusta mitåån, no voipi olla että 2 viikko pidän ja lähetän takaisin


 




Moikka @hkysti ja tervetuloa Yhteisöön! Nyt kuulostaa kyllä jännältä tilanteelta, sillä totta kai tilauksen yhteydessä tulee myös kertoa mahdollisista toimitusmaksuista. Pystytkö hieman tarkentamaan, että millaisen tilauksen olet tehnyt, kun liittymän/laajakaistan tilauksen yhteydessä lähetetään myös sopimustiivistelmä, jossa kerrotaan tilauksen sisällöstä sekä toimitusmaksuista, ja jotta tilaus voidaan tehdä loppuun, asiakkaan tulee tämä sopimustiivistelmä hyväksyä ennen sitä.

En ollut lukenut sopimusta, ei siinä ollutkaan mukana toimitus maksua. Sen takia ei varmaan mainittu. Mutta oli siinä muuta uutta. Oli laitettu ilmaiseen kerrostalo nettiin lauseke. Vuoden ilmainen, sitten 4.50 epaa kk maksu. Olin tänään yhteydessä teliaan. Halusin poistaa lausekkeen, sanottiin. Että ei voi muuttaa sopimusta. Että silleen, onneksi on 14 vrk palauttaa laite, sopimus raukeaa. Kaikkihan joutaa siintä olen. Ole puolitoista viikkoa tapellut Modeemin kanssa. Toimiva PELI, mutta yhtäkkiä ei toiminukkaan, eikä kukaan osaa tehdä mitään. Antaa aika huonon kuvan Telian toiminnasta. Kun tässä mietin aikani voipi olla, että lähetän tulevan lähetyksen takaisin. Riitäiskö tämä taas tällä kertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@hkysti  kirjoitti:

En ollut lukenut sopimusta, ei siinä ollutkaan mukana toimitus maksua. Sen takia ei varmaan mainittu. Mutta oli siinä muuta uutta. Oli laitettu ilmaiseen kerrostalo nettiin lauseke. Vuoden ilmainen, sitten 4.50 epaa kk maksu. Olin tänään yhteydessä teliaan. Halusin poistaa lausekkeen, sanottiin. Että ei voi muuttaa sopimusta. Että silleen, onneksi on 14 vrk palauttaa laite, sopimus raukeaa. Kaikkihan joutaa siintä olen. Ole puolitoista viikkoa tapellut Modeemin kanssa. Toimiva PELI, mutta yhtäkkiä ei toiminukkaan, eikä kukaan osaa tehdä mitään. Antaa aika huonon kuvan Telian toiminnasta. Kun tässä mietin aikani voipi olla, että lähetän tulevan lähetyksen takaisin. Riitäiskö tämä taas tällä kertaa




Jos ymmärsin oikein, kyseessä kuulostaa olevan taloyhtiövastikkeeseen kuuluva nettiyhteys? En tätä kautta näe tarkemmin sopimuksesi sisältöä, mutta vaikuttaisi siltä, että olet tilannut lisänopeuden joka on tuon tietyn ajan maksuton ja tämän jälkeen kustantaa hinnastohinnan verran. On kuitenkin hyvä huomioida, että moniin taloyhtiösopimuksiin kuuluu myös jokin maksuton perusnopeus, eli ihan kokonaan ei kannata liittymää perua tai irtisanoa. 


 


Mainitsit myös ettei saamasi modeemi tällä hetkellä toimi. Olet siis ollut asiasta jo asiakaspalveluumme yhteydessä? Pystymme kyllä sitä kautta tarkistamaan yhteyden toiminnan! Toki ensiapuna kannattaa käynnistää modeemi uudelleen. Myös asiakastukisivustoltamme löydät hyviä vinkkejä eteen tuleviin ongelmiin. Esimerkiksi merkkivalot kannattaa tarkistaa että mitä modeemissasi palaa! 

Vastaa