Esittelyssä Huawei Watch

  • 16 November 2021
  • 0 kommenttia
  • 3 katselukertaa

 


Huawei Watch on varsin tyylikäs kello, joka toimii niin peruskäytössä, kuin vähän rankemmassakin höykytyksessä. 


Kello menee ulkonäkönsä puolesta ihan peruskellosta, joten tietämätön saattaa aikalailla yllättyä siitä, mitä kaikkea tämä pieni kapistus pitää sisällään. :) 


 


 


 


 


Miten Huawei Watch istuu käteen? 


Omasta mielestäni kello sopii muotoilunsa ansiosta niin sirompaan, kuin suurempaankin ranteeseen.


Omassa kellossani ranneke on nahkainen, olen tosin miettinyt metallisen vaihtoehdon hankkimista tämän nahkaisen lisäksi. Ranneke on irrotettavissa ja vaihdettavissa erittäin näppärästi.


 


Fyysisen näppäimen sijoitus on mielestäni erittäin onnistunut. Yläviistoon sijoitettu näppäin toimii käytössä hienosti, eikä sijoitus häiritse ranteen liikkeitä. Ääriasennossakaan painike ei osu kämmenselkään, joka voi olla vaarana painikkeissa, jotka on sijoitettu suoraan laitteen sivuun. 


 


Kello on hivenen paksumpi kuin normaalikello, mutta näkeehän nykyään näitä hieman jumbompia peruskellojakin käytössä, joten eiköhän tämä uppoa muiden joukkioon mainiosti paksummasta muotoilusta huolimatta.


Materiaalit tuntuvat kädessä laadukkailta. Ruostumattomasta teräksestä valmistettu runko pitää pintansa ankarammissakin olosuhteissa. Näyttö on safiirikristallia, jonka pitäisi olla sen verran kestävää, ettei naarmuja kovin helpolla synny. Tämä selviää ajan kanssa, itselläni kello kuitenkin varmasti lähes joka päivä tulee ranteessa pysymään.


 


 


Käyttö


Käyttöjärjestelmänä kellossa toimii Android Wear. Järjestelmä on simppeli ja helppo omaksua. Kaiken tarvittavan saat sormesi ulottuville näppärästi. Niinikään muokattavissa sovellusten sijoittelu ei ole, tai sitten en itse vain vielä ole hoksannut ;)


 


Sovelluksia käytettäessä ylimmäksi siirtyvät viimeisinä avatut. Tämä helpottaa etsimistä, sillä yleensä itse ainakin palaan niihin samoihin sovelluksiin koko ajan. Itselläni käytössä eniten on tähän mennessä ollut Daily tracking, joka seuraa askelia, kulutettuja kilokaloreita sekä liikkumiseen käytettyä aikaa. Asetukset sovelluksessa voit muokata itseäsi vastaamaan, joten kartoituskin pysyy kohdillaan. Sovellus myös näyttää historian viimeisen 7 päivän ajalta. 


Lisäksi kellosta löytyy valmiina mm. hälytykset, kalenteri, taskulamppu, sykemittari, sää ja google translate, joka kääntää puhumasi tekstin valitsemallesi kielelle. Näiden lisäksi lukuisia muita, ja ladattavana lisää joka tarpeeseen. 


 



Kellotaulu on muokattavissa oman maun mukaan, itse olen valinnut käyttöön suhteellisen simppelin ja perinteisen näkymän, jossa ajan lisäksi näkyy päivämäärä sekä akun tilanne.


 


 


Akun kestoksi Huawei lupaa 1,5 päivää, itse olen kuitenkin todennut että omalla käytölläni virtaa piisaa muutamaksi päiväksi.


Tähän toki vaikuttaa moni seikka, esimerkiksi oletko Bluetoothin avulla puhelimeesi yhteydessä koko ajan, vai vain silloin kun sitä tarvitset. Näytön olen itse asettanut sellaiseen tilaan, että se menee päälle vain kun napautan näyttöä tai painan painiketta. Joku toinen toki voi haluta että näyttö on aina päällä, jolloin virtaakin luonnollisesti kuluu enemmän.


Näyttö on muuten erityisen hyvä. 1,4" HD AMOLED toimii valaistuksessa kuin valaistuksessa. Taulusta erottaa kaiken tarvittavan selkeästi jopa kirkkaassa auringon valossakin. Tästä annan itse isot plussat! :) 


 


Yhteydet


Kello liitetään puhelimeen Bluetoothin avulla. Lisäksi kelloa voit sijainnin avulla käyttää navigaattorina, Google Maps löytyy valmiina. Wifi-yhteydetkin löytyvät, edellyttäen että kello on kytketty puhelimeen Bluetoothin avulla. 
Kun kello ja puhelin on yhteydessä, saat halutessasi kelloon puhelut, viestit sekä vaikkapa Whatsappin ilmoitukset. Kalenterimuistutukset saapuvat myös kelloon, joten puhelinta katsomatta tiedät mikä merkintä siellä tällä kertaa hälyttelee. 


 


Kelloja jos jonkinlaisia on myynnissä meidän verkkokaupassamme. Huawei Watchin löydät täältä. :)


 


 


 


Kaikin puolin kello on mielestäni erittäin onnistunut versio nykypäivänä suosiotaan nostavien älykellojen ja -rannekkeiden laajaan valikoimaan.


Itselläni kokemusta on kellosta jos toisesta, joten helposti tämä sijoittuu tämän hetken kärkikastiin.


 


 


 


0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa