Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 91 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

F-Secure Freedome

Miksi Telia ei viitsi tarjota asiakkailleen Freedomen uusinta päivitystä? Nykyinen on mallia 2.37.6557.0, kun uusin olemassa oleva on muotoa 2.40.6717.0. (esim. täällä: https://www.softpedia.com/get/Security/Security-Related/F-Secure-Freedome.shtml). Tällaisten sovellusten kyseessä ollen luulisi päivityksen olevan tärkeää.

11 vastausta
MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 109 custom-general.kudos
  • 486 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions


@ericrose  kirjoitti:

Miksi Telia ei viitsi tarjota asiakkailleen Freedomen uusinta päivitystä? Nykyinen on mallia 2.37.6557.0, kun uusin olemassa oleva on muotoa 2.40.6717.0. (esim. täällä: https://www.softpedia.com/get/Security/Security-Related/F-Secure-Freedome.shtml). Tällaisten sovellusten kyseessä ollen luulisi päivityksen olevan tärkeää.


Tarkistelin tuota päivitystä. Windows 10 -käyttöjärjestalmään on saatavilla tuo uusin versio. Onko sinulla jokin muu käyttöjärjestelmä käytössä?

ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 91 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@MikaelMu  kirjoitti:

@ericrose  kirjoitti:

Miksi Telia ei viitsi tarjota asiakkailleen Freedomen uusinta päivitystä? Nykyinen on mallia 2.37.6557.0, kun uusin olemassa oleva on muotoa 2.40.6717.0. (esim. täällä: https://www.softpedia.com/get/Security/Security-Related/F-Secure-Freedome.shtml). Tällaisten sovellusten kyseessä ollen luulisi päivityksen olevan tärkeää.


Tarkistelin tuota päivitystä. Windows 10 -käyttöjärjestalmään on saatavilla tuo uusin versio. Onko sinulla jokin muu käyttöjärjestelmä käytössä?


Kiitoksia vastauksesta! Käytän kuitenkin Win 10:ä enkä saa tuota uutta päivitysta, vaikka Freedome on käytössä, ja klikkaan "Tarkista päivitykset" -kohtaa.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 109 custom-general.kudos
  • 486 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions


@ericrose  kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta! Käytän kuitenkin Win 10:ä enkä saa tuota uutta päivitysta, vaikka Freedome on käytössä, ja klikkaan "Tarkista päivitykset" -kohtaa.

Okei, saisitko testattua uudelleen asentamista? Saatko tuon linkin kautta uudemman version?

ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 91 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@MikaelMu  kirjoitti:

@Aiericrose  kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta! Käytän kuitenkin Win 10:ä enkä saa tuota uutta päivitysta, vaikka Freedome on käytössä, ja klikkaan "Tarkista päivitykset" -kohtaa.

Okei, saisitko testattua uudelleen asentamista? Saatko tuon linkin kautta uudemman version?


Aiempien kokemusten perusteellaolen ymmärtänyt, että päivitysten on tultava Telian kautta; kaikkinainen oma asentaminen aiheuttaa vähintäänkin kaksoisveloituksen Telialta. Siis, jos poistan ja lataan tuon linkin kautta, Telia olettaa kahden version olevan yhtä aikaa käytössä. 

 

Tunnistaminen tapahtuu Telia tunnuksella. Silloin päällekkäistä tilausta ei pitäisi syntyä niin kauan kuin alkuperäinen tilaus on voimassa, eikä kirjautumisen jälkeen tehdä päivitystä itse Freedome -pakettiin.

 

Edit HannaSu: yhdistetty kaksi viestiä.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 109 custom-general.kudos
  • 486 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions


@ericrose  kirjoitti:
Aiempien kokemusten perusteellaolen ymmärtänyt, että päivitysten on tultava Telian kautta; kaikkinainen oma asentaminen aiheuttaa vähintäänkin kaksoisveloituksen Telialta. Siis, jos poistan ja lataan tuon linkin kautta, Telia olettaa kahden version olevan yhtä aikaa käytössä.

Tunnistaminen tapahtuu Telia tunnuksella. Silloin päällekkäistä tilausta ei pitäisi syntyä niin kauan kuin alkuperäinen tilaus on voimassa, eikä kirjautumisen jälkeen tehdä päivitystä itse Freedome -pakettiin.

ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 91 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@MikaelMu  kirjoitti:

@ericrose  kirjoitti:
Aiempien kokemusten perusteellaolen ymmärtänyt, että päivitysten on tultava Telian kautta; kaikkinainen oma asentaminen aiheuttaa vähintäänkin kaksoisveloituksen Telialta. Siis, jos poistan ja lataan tuon linkin kautta, Telia olettaa kahden version olevan yhtä aikaa käytössä.

Tunnistaminen tapahtuu Telia tunnuksella. Silloin päällekkäistä tilausta ei pitäisi syntyä niin kauan kuin alkuperäinen tilaus on voimassa, eikä kirjautumisen jälkeen tehdä päivitystä itse Freedome -pakettiin.




Saisinko tuohon aivan yksityskohtaiset ohjeet, etten vahingossa tuhoa tilaustani. Kohdalle on sattunut monenmoisia vahinkoja. Ellette sitten voisi pistää suoraan emaililla Telian kautta linkkiä uuteen versioon.

 

 

Edit HannaSu: yhdistetty kaksi viestiä.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 109 custom-general.kudos
  • 486 custom-general.replies
  • 40 custom-general.solutions


@ericrose  kirjoitti:
Saisinko tuohon aivan yksityskohtaiset ohjeet, etten vahingossa tuhoa tilaustani. Kohdalle on sattunut monenmoisia vahinkoja. Ellette sitten voisi pistää suoraan emaililla Telian kautta linkkiä uuteen versioon.

 


Uudelleen asennus tapahtuu hyvinkin helposti. Ensin Freedome tulee poistaa Widowsin asetusten kautta. Sen jälkeen lataat ja asennat sen uudelle linkin kautta. Freedome  lähtee asentumaan. Asennuksen jälkeen sinulle hyppää kirjautumisikkuna jota kautta kirjaudutaan Telia tunnuksella. Tämän jälkeen saat virheilmoituksen(No licenses available) Tämän jälkeen sinulla tulee vapauttaa(release) vanha tietokone ja lisätä uusi(tämä pitää myös nimetä). Tämän jälkeen asennus on valmis ja pääset käyttämään uusinta versiota.

Tarkistatko kuitenkin ennen tuota asennusta ettei sinulla ole jo käytössä tuota uutta ohjelmistoa? Tarkistelin itse tuolta Freedomesta ja tästä uudesta versiosta en löytäny kohtaa jossa voisi tarkistaa päivityksiä.

ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 91 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@MikaelMu  kirjoitti:

@ericrose  kirjoitti:
Saisinko tuohon aivan yksityskohtaiset ohjeet, etten vahingossa tuhoa tilaustani. Kohdalle on sattunut monenmoisia vahinkoja. Ellette sitten voisi pistää suoraan emaililla Telian kautta linkkiä uuteen versioon.

 


Uudelleen asennus tapahtuu hyvinkin helposti. Ensin Freedome tulee poistaa Widowsin asetusten kautta. Sen jälkeen lataat ja asennat sen uudelle linkin kautta. Freedome  lähtee asentumaan. Asennuksen jälkeen sinulle hyppää kirjautumisikkuna jota kautta kirjaudutaan Telia tunnuksella. Tämän jälkeen saat virheilmoituksen(No licenses available) Tämän jälkeen sinulla tulee vapauttaa(release) vanha tietokone ja lisätä uusi(tämä pitää myös nimetä). Tämän jälkeen asennus on valmis ja pääset käyttämään uusinta versiota.

Tarkistatko kuitenkin ennen tuota asennusta ettei sinulla ole jo käytössä tuota uutta ohjelmistoa? Tarkistelin itse tuolta Freedomesta ja tästä uudesta versiosta en löytäny kohtaa jossa voisi tarkistaa päivityksiä.


Työpöydän oikeassa alareunassa näkyy Freedomen logo, kun sovellus on käytössä. Logoa oikealla hiiren painikkeella klikatessa avautuu alasvetovalikko, jossa mm. kohta "Tarkista päivitykset". Sen valitsemalla saa tiedon Freedomen ikkunaan: käytössä oleva versio, sekä onko uutta versiota tarjolla. Oma versioni on edellä mainittu aikaisempi versio.

ericrose
Vakiokalustoa ☆
  • 91 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions



Mitä muuten tarkoittaa ohjeissa "vanha" ja "uusi" tietokone? Käytössäni on vain tämä yksi ja ainoa.

 

 

Edit HannaSu: poistettu lainaus