Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
valkpe2
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Younited

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Younited-palvelu loppuu 30.9. Sonera lähetti kesällä kirjeen, jossa luvattiin elokuun aikana ohjeet korvaavaan palveluun siirtymisestä. Ei ole näkynyt. Mitä tässä pitäisi tehdä? Minulla on siellä 250Gt dataa.

12 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2577 custom-general.kudos
  • 3935 custom-general.replies
  • 335 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ota yhteyttä Soneran asiakaspalveluun omien sivujen kautta palvelupyynnöllä, chatilla tai vaikka facebookin kautta. https://www.younited.com/fi/koti Aikaa on todellakin 1.10.2015 asti, niinkuin tuossa linkissä sanotaan.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2577 custom-general.kudos
  • 3935 custom-general.replies
  • 335 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea?intcmp=footer-apujatuki
#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
valkpe2
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Juuri niin tein eli soitin vime perjantaina. Asiakaspalvelija ei osannut vastata, mutta lupasi selvitellä. Eilen hän ilmoitti sähköpostilla, että ei ole saanut asiaa selvitetyksi ja kehotti palauttamaan datan ulkoiselle kovalevylle. Minulle sellainen neuvo ei riitä. Kirjoitan parhaillaan kysymystä Soneran ylimmälle johdolle, jos sitä kautta organisaatio saisi vauhtia.

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuo on ikävä tilanne, että F-Secure luopuu tuosta palvelusta kokonaan, jolloin Sonerakaan ei sitä voi enää asiakkailleen tarjoilla. Tähän ei Soneran toimesta ole löytynyt korvaavaa palvelua tilalle, eli asiakkaiden kannattaa hankkia jokin markkinoilla olevista pilvipalveluista. Olen pahoillani, että sinäkin @valkpe2 joudut näkemään nyt vaivaa ja siirtämään tiedostot toiseen pilvipalveluun. Hyvä puoli on kuitenkin se, että tässä on ihan mukavasti aikaa toimenpiteiden suorittamiseen. 

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2577 custom-general.kudos
  • 3935 custom-general.replies
  • 335 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos sinulla on voimassa oleva tilaus tuonne Younited - pilvipalveluun, niin sinun kannattaa olla suoraan yhteydessä sen tukeen hyvitykseen ja palautukseen liittyvissä kysymyksissä : https://www.younited.com/en/home

F-securen pitäisi hyvittää jäljellä olevat tilaukset.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
valkpe2
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos korvaavaa palvelua ei ole löytynyt, niin miksi Sonera ei ole ilmoittanut siitä ja peruuttanut aikaisempaa lupaustaan? Kuten kysymyksessäni kerroin sain Soneralta kesällä paperikirjeen, jossa luvataan korvaava palvelu ja toimintaohjeet. Olen uskonut sitä ja odottanut. Minulla aika alkaa käydä vähiin. Lähden 10.9. kuukaudeksi muille maille. 

kjns
Kunniajäsen
  • 718 custom-general.kudos
  • 1282 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tässä tilanteessa kun palvelu lopetetaan eikä vastaavaa uutta ole tarjolla, ainoa vaihtoehtosi taitaa olla ottaa itse uusi palvelu käyttöön ja siirtää data sinne.

 

Jos haluat pitäytyä Eurooppalaisessa palveluntarjoajassa, niin Ranskalaisen OVH groupin hubiC-palvelu on aika hyvän hintainen. 25 Gigaa saa ilmaiseksi, 100 Gigaa maksaa kympin vuodessa tai 1 eur/kk ja 10 Teratavua 50 euroa/vuosi tai 5 eur/kk. Softa löytyy Windowsille, Macille ja Linuxille, sekä kännyköille Androidiin, IOS:ään sekä Windows Phone 8:aan.

 

Luonnollisesti Googlelta ja Microsoftilta löytyy omat palvelunsa, sekä alan pioneeri Dropbox on edelleenkin vallan erinomainen palvelu. Hinnat näissä ovat hubiCia korkeammat, mutta oman kokemuksen mukaan myös tiedonsiirtonopeudet ovat parempia.

 

Kaikista edellämainituista palveluista löytyy esimerkiksi mobiilisoftasta kuvien automaattinen varmuuskopiointi.

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@valkpe2 tätä korvaavaa vaihtoehtoa pyrittiin löytämään tilalle, mutta sellaista ei vain onnistuttu löytämään. Toki korvaavan palvelun löytyessäkin se olisi vaatinut asiakkailta toimia, jotta data olisi saatu siirrettyä uuteen palveluun.

Kuten @kjns tuossa jo hyvin neuvoikin, niin ainoa keino on tosiaan alkaa siirtämään dataa uuteen palveluun. Sinulla on sinänsä hyvin aikaa, kun nämä pilvipalvelut aukeaa välittömästi kun sellaiseen rekisteröityy.

Ikäviä tällaiset tilanteet, kun jokin palvelu loppuu mutta näille ei oikein mitään voi.

PasiS
Konkari ☆
  • 493 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olisihan tuossa ollut uuden tiedotteen paikka.