peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57196 Jäsentä
160102 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

4G Rovaniemi-Nivavaara huonot nopeudet

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎28-09-2015
Kirjoituksia: 6
11/13

Vs: 4G Rovaniemi-Nivavaara huonot nopeudet

4G-verkkoa rakennetaan koko ajan toimivammaksi. Nettikuormakin tulee helpottumaan tätä myöten ja kun taajuuksia vapautuu televisioilta ( 700 MHz ). Joissain kodeissa 4G - liikkuva laajakaista on kodin ainoana nettinä esim. meillä. Vaihtoehtona olisi ollut hidas ja epävarma toiminnaltaan oleva 2 megan kiinteä laajakaista ( max n. 1,5 Mbps ) ja hintaakin olisi ollut n. 50e/kk. Nyt liikkuva laajakaista 4G jopa yli 50 Mbps tai vähintään 20 Mbps ja hinta tällä hetkellä 12,90e ( Liikkuva Netti ETU Plus ). Seuraavassa linkissä testi reilun 3 vuoden takaa 4G-yhteydestä korvaamassa  kiinteän liittymän : http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikkeli.cfm/2012/05/27/testissa_joko_4g-yhteys_korvaa_kiintean_li...

--------------------------------------

Minulla on juurikin toi 50mbps 4G- liittymä. jossa nopeudet ovat 1-2Mbps. 
Olisin tyytyväinen jos minulla olisi 2Mbps liittymä jossa nopeudet  ( max n. 1,5 Mbps ).

Mikä pointti tuolla sun viestillä oli?????

0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 018
12/13

Pointtini on että : Älä heitä vielä kirvestä kaivoon. Meillä on tuo 150 Mbps 4G - liittymä ja 800 Mhz tukiasema n. 3 km päässä. Aiemmin oli 3G - liittymä ja sitä aiemmin tuo kiinteä 2 megan ( kokeilimme jopa kiinteää 8 megaa, mutta se ei toiminut alkuunkaan ), vaihdoimme 4G - liittymään heti kun oli mahdollista. En tosin tiedä Rovaniemen hintoja kiinteässä laajakaistassa, mutta itse en enää viitsisi maksaa melkein 50 euroa vanhasta epävarmasta kuparilinjasta ( Oulun laitakaupungilla omakotitalossa ). Eiköhän sinne Rovaniemellekkin saada pikkuhiljaa niitä nopeuksia nostatettua. Ps. Oletko kokeillut suunnata noita reitittimen ulkoisia antenneja tukiasemaa kohden ja onhan ne käytössä?

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎28-09-2015
Kirjoituksia: 6
13/13

On suuntailtu ja tiedän tasan tarkkaan missä kyseinen masto sijaitsee, matkaa täältä noin 800m.

0 tykkäystä