4g


Moro! Mulla on 4g mokkula ja tämä pätkii noin tunnin välein. On pikkasen hankalaa käyttää esim. netflixiä ja katella leffoja.. Tilasin kiinteän kodin netin ja sen pitäis aueta 26 päivä. Oon tässä miettinyt että mahtaako tuon 4g netin sulkeminen onnistuu kun otin tosiaan sen kiinteän kun ei tämä mokkula oikeen tykkää toimia. Enkä ottanut kiinteään määräaikaisuutta niin luulisi kaiken järjen mukaan kun kodin netti maksaa 35 euroo ja mokkula 20 euroo, että saa katkaistua 4g:n, koska jos ei saa katkastua niin katkasen sen kiinteän.. Luulisi tosiaan että firmalle kelpaa kun saa 15 euroa enemmän kuukaudessa kun suostuu sulkemaan tuon 4g:n :)


10 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Onko sinulla 4G verkkoa edes? Kuinka hyvä yhteys sinulla on tukiasemalle?

 

Onko sinun 4G liittymäsi määräaikainen? Tällöinen et voi peruuttaa sitä tai voit, sopimussakolla 50€. 

 

Mikä mokkula sinulla on?

Kyllä on jopa 4G verkko. Tukiasema on pöytäkoneessa usb johdolla kiinni .. jos sitä tarkoitat?

On 4G liittymä määräaikainen ja kiitos tiedosta, että voi peruuttaa, eikä sopimussakko haittaa koska minulla on soneralla 100€ rahaa sisällä niin ottakoon siitä sitten vaikka. En todellakaan ala kahdesta netistä maksamaan. Se tässä vähän niinkuin oli just se pointti että voiko tuon 4G:n peruttaa siinä vaiheessa kun kiinteä aukeaa. Tuossa 4G:ssä tuntuu olevan muutenkin sama vanha failure kuin 3G:ssä.. mitä enemmän ruuhkaa verkossa niin sen hitaampana "toimii".

 

Jaa että mikä mokkula minulla on.. hmm oliskohan soneran ZTE 4G mokkula.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Kaikissa radioverkkoa käyttävissä järjestelmissä on ruuhkaantumisen ongelma... 

 

Mitä nopeuksia saitkaan 4G:stä... jos saat kokoajan alle vaihteluvälin niin sinulla oikeus peruttaa liittymäsi. 

 

 

Moikka @lokaloka222 ja tervetuloa Klaaniin.


 


Jos sulla on tuossa Liikkuvassa Netissä määräaikaisuus, esimerkiksi laitesopimus, on se sitova. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että jos haluat tuon irtisanoa, tulee siitä kerralla maksettavaksi kaikki laitteen loppuveloitukset sekä sakkomaksu.


 


Onko sulla tuo laite pakotettu käyttämään ainoastaan 4G-verkkoa? Joskus nuo katkeilut aiheutuvat siitä, että yhteys hyppii eri verkkojen välillä.


Millasia nopeuksia saat verkossa?

On laitesopimus ja määräaikaisuus. Mutta lähinnä meinasin että sonera voisi olla sen verran inhimillinen että kun otin nyt kodin netin, joka maksaa 35€/kk ja minulla on soneralta myös kaksi puhelinliittymää niin eiköhän sonera voisi joustaa sen verran että katsoisi hyvin maksavaa asiakasta hivenen sormien läpi noiden "by the book" sopimusjuttujen kanssa ja antaa luopua 4G mokkulasta kun kuitenkin saa noista muista liittymistä jo 85€/kk.. tuskin soneran tarvitsee kyniä sitä 4G mokkulan 20€/kk siihen päälle vielä. Tai voin toki tehdä niin kun en ottanut määräaikaisuutta kodin nettiin, joka maksaa 35€/kk että katkaisen sen ja jatkan mokkulan kanssa kikkailua niin soneralle tulee 15€/kk vähemmän rahaa tästä taloudesta.. it`s up to sonera ;)

@lokaloka222 Sinun kannattaa ottaa meille päin yhteyttä. Maria tuossa jo kertoikin, että sopimuksen pystyy purkamaan maksamalla laitteen loppuveloitukset ja määräaikaisen sopimuksen purkumaksun.


En huomannut, oliko tästä katkeilusta ollut puhetta teknisen asiakaspalvelun kanssa. Oliko niin, että olit vikailmoituksen tehnyt aiemmin?

Otin yhteyttä soneralle ja sain sovittua niin, että liittymä suljetaan ja maksan laitteesta 4€/kk. Olen melko tyytyväinen tuohon ratkaisuun. Ei tarvitse kuitenkaan laitteen koko summaa maksa kerralla, eikä todellakaan tullut mitään purkumaksuja. Älkää pelotelko tollasilla "maksa se ja maksa tää niin sopimus saadaan purettua" 😉 Mutta kiitti vastauksista vaikka yksikään teistä Ei ymmärtänyt minun pointtia.. hyvää keväänjatkoa ja koittakaa nyt hyvänen aika ottaa asioista selvää ja perehtykää tekstin tarkoitukseen pikkasen paremmin ennenkuin alatte uhkailemaan kaikennäköisillä sopimussakoilla ynnä muulla *******illä 😉 Ja olkitu! Älä pliis pidä muita ihmisiä tyhminä. Sun joistain vastauksista paistaa läpi meinaan moinen. Esim: "Onko sinulla 4G verkkoa edes?" Todella typerä kysymys 😃 Luuletko, että menen liikkeeseen ostamaan mokkulan, enkä ota ensin edes selvää siitä, onko alueellani 4G verkkoa?

Ei sentään ole tarkoitus pelotella ylimääräisillä maksuilla @lokaloka222  :smileyhappy:


Ilmeisestikin sinulle jäi vielä sopimus jollain tavalla voimaan, kun määräaikaisen sopimuksen irtisanomisesta ei veloitusta tehdä.


Mutta hyvä juttu, että päästiin molempia osapuolia miellyttävän ratkaisuun :smileyhappy:

:) Kyllä MiaSL, homma on linjassa. Tosiaan maksan laitetta 4€/kk pari vuotta ja se on siinä. Ihan OK ratkasu 🙂 se on hyvä että soneralta löytyy pikkusen armoa!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hienoa että sait hommat sovittua :)

Jotta et ihmettele mistä tässä tapauksessa oli kyse niin pari sanaa täältä taustalta. Meillä on kahdenlaisia soppareita joissa on määräaikaisuus:

- kytkysopimus


- laiterahoitus


 


Ensin mainittu on ollut voimassa jo pidempään, niitä on myyty jo useita vuosia ja nykyään näitä on enää vähemmän uusmyynnissä kun ollaan enempi siirtymässä tuohon toseksi mainittuun. Kytkysopparissa liittymä ja laite myydään kimpassa ja siitä et pääse eroon muuten kuin maksamalla sopimuskauden ajan tiettyä kk-maksua ja irtisanomalla liittymä kun määräaika on tullut täyteen. Tai maksamalla sopimuksen purusta aiheutuvat maksut eli ns. sakkomaksut. Vaikka maksaisit kerralla kaikki laitemaksut määräaikaisuus pysyy voimassa niin kauan kuin sopimus oli alunperinkin sovittu (12 tai 24kk). Tämä on vähän kankea malli, sitoo enemmän ja koska nykyään jengi ei halua niin sitoutua mihinkään tiettyyn operaattoriin olemme tästä hiljalleen jo luopunut. Toki joitain poikkeuksia vielä on, jotain tiettyjä kampanjoita löytyy joissa laite ja liittymä myydään kimpassa.


 


Laiterahoitus on tuoreempi juttu, siinä myydään pelkkä laite joko 12/24/36kk maksuajalla, ilman osamaksukorkoa ja ilman liittymää. Tämä vaihtoehto on joustavampi koska sen saat tosiaan ilman liittymää, ja siksi koska voit maksaa maksaa sen milloin tahansa pois.


 


Ainakin minulle oli vähän epäselvää että kummalla sopimuksella sinulla tuo laite oli hankittu, siinä mielessä meidän Neuvonantajien ohjeetkin saattoivat ehkä olla varoittelevat. Itse ajattelen niin että parempi kertoa etukäteen ehkä ne ikävätkin asiat, koska jos asia todellisuudessa onkin toisin niin parempi että asia päättyy paremmin kuin itse luuli kuin että se päättyisi ikävämmin kuin luuli :)


 


Ja vielä tähän loppuun oikeastaan se että tällaisissa tilanteissa meillä ei ole mitään yleispäteviä ohjeita, tilanteet vaihtelevat tapauskohtaisesti (lähtökohdat ovat useimmiten erit, kuuluvuudet vaihtelee ja verkonparannussuunnitelmat vaihtelevat jne) joten Neuvonantajat eivät voi kertoa miten asia tulee menemään juuri sinulla. Mutta kysymällä ja neuvottelemalla asiakaspalvelun kanssa asiat kyllä saadaan etenemään, viimeistään vikapalvelun kanssa jos vaikka mokkulan kanssa on probleemia.


 


Sori pitkä postaus mutta halusin vähän avata taustoja, toivottavasti tästä oli apua ja tosiaan tärkein on että olet lopulta tyytyväinen :)

Vastaa