@palvelueipelaa Kyllä kortin vaihto onnistuu, summa on ladattu liittymänumerollesi, eikä varsinaisesti sim-kortille. Eli kun numero pysyy samana, vain kortin koko vaihtuu, tuo sama satanen on käytössäsi.
Laitoin palautteesi Sonera Kaupasta eteenpäin, se puoli siis hoidossa, mutta kortin vaihtoa varten kannattaa mennä vielä liikkeessä käymään. Jos ei siellä uskota, että homma onnistuu sitä kautta, voit kertoa terveisiä Soneran Mialta että kyllä vaan onnistuu :smileyhappy:
Ovatko he perustelleet miksi he eivät ole voineet korttia vaihtaa?
Easyyn voi vaihtaa uuden sim-kortin tietyin edellytyksin - asiakas kertoo Easyn puhelinnumeron sekä vanhan sim-kortin PUK-koodin. Ja tuo PUK-koodi löytyy vanhan sim-kortin korttikehyksestä. Easy-liittymää kun ei rekisteröidä niinkuin postpaid -liittymiä niin näillä kahdella tiedolla varmistamme sen että emme vaihda kenen tahansa sim-korttia uuteen vaan se on juurikin hänen sim-korttinsa joka liikkeeseen astelee :)
Otaksun kuitenkin että sinulla nuo molemmat ovat tiedossa joten niinkuin Mia tuossa kirjoitti niin Sonera Kauppaan vaan vaihtamaan, vaihto onnistuu kunhan heillä vain on nano-simmejä sillä hetkellä varastossa.
Hmmm...
Kyse on siitä, että Soneran Jyväskylän Kauppakadun aspat ovat aivan kassalla. Etkö lukenut, että olen käynyt jo useamman kerran jonottamassa ylimielistä eioota: aikaa hukkaan a 1 h/jonotuskrt, parkkimaksu 4-6 €/krt ja edestakas turhaan ajamista 50 km/krt+matka-aika. Näin jo JOULUKUUSTA 2014 ALKAEN.
Miksi minä menisin taas tunniksi odottelemaan jotain paukapäistä ohjetta, kuten aiemmin: "emmä nyt viitti alkaa soitteleen..., sun pitää käydä kuulu Midares kyseleen..., käytkö kysymässä tuossa Forumin toisesta liikkeestä, niillä vois olla kortteja... jne."?
Kyse on SONERAN palvelun toimimattomuudesta ja minä en teidän välille ala kuriiriksi, Mia. Joten otatko työvälineen käteesi ja hoida asia siten, että minulle ilmoitetaan kun voin noutaa uuden simmini. Mikäli en saa vahvistusta tähän asiaan ja uutta korttia pikimmiten, lähtee perjantai-iltana 23.1.2015 kirje kuluttajariitalautakunnalle. Kannattaa huomioida, että koko ajan SONERA aiheuttaa minulle lisäkustannuksia asian pallottelulla. Niin nytkin, kun LIIKKEESTÄ EI SAA PALVELUA!
PS. Laittakaa Jyväskylän asiakaspalveluprosessinne kuntoon ja vaihtakaa asiakaspalvelusta kiinnostuneempia AMMATTILAISIA tiskien taakse! Ja mikäliepalstasefun on turha viisastella minulle kortin vaihdosta kuin jollekin imbesillille. Omasta osaamattomuudestanne on kyse ja viisastelu ärsyttää vain entistä enemmän!
PS.. Soneralla ei taida toimia edes tämä sisäinen palveluprosessi. Tästä en teitä syytä, vaan osaamatonta esimiestyöskentelyä! Terveiset esimiehelle: kannattaa lukaista muutama digitaaliseen palveluun soveltuva asiakkuudesta kertova tutkimus. Esim. Vargolla ja kumppaneilla on nykyaikaisia ajatuksia tästä aiheesta.(Vargo et al, artikkeleitakin löytyy löytyy esimerkiksi Emeraldilta ja muistakin yliopistojen yleisistä tietokannoista)
Ps... Minä olen jo aikuinen ihminen, eikä minua kiinnosta sosiaalinen leikkiminen asiakaspalvelun saamiseksi. Soneran kannattaa tarjota myös aikuisille ja pelkästään asian hoitoon tarkoitettu asiakaspalvelukanava. Teillä on aikuisiakin asiakkaina, vielä.
@palvelueipelaa Pirautin tuonne myymälään. Sieltä kerrottiin, että kortinvaihto ei onnistunut, koska liikkeen varastossa ei ollut nano-kortteja. Heillä on siellä muutto uusiin liiketiloihin Forumin 1.kerrokseen kesken. Avajaiset on huomenna, ja kehoitin tilailemaan kortteja mahdollisimman pian :smileyhappy:
palvelueipelaa, en todellakaan ole tarkoittanut viisastella enkä niin kyllä mielestäni tehnyt. Pahoitteluni jos tulkitsit kirjoitukseni noin.
Minä ja muut Soneralaiset olemme täällä sitä varten että jos ilmenee että meillä on jossain kohtaa palvelussa hiomista niin minä tai muut viemme asian eteenpäin ja kehitämme toimintaa palautteen perusteella. Klaani on siinä mielessä meillekin todella tärkeä kanava. Et ole kertonut syytä miksi he eivät ole vaihtaneet korttia nanoon mutta Mia sen tuossa selvitti ettei heillä ole ollut niitä varastossa. Ja tämä pitää meillä tutkia että miksi näin on, vielä tässä vaiheessa en tiedä siihen syytä.
Noista asiointikanavista, meillä on perinteisen puhelinpalvelun lisäksi asiakaspalvelu Facebookissa sekä Twitterissä sekä 24/7 avoinna oleva chat-palvelu löytyy Omilta Sivuilta (Omat Sivut tosin edellyttää postpaid-liittymää). Noissa kaikissa palvelemme yksityiskohtaisesti samaan tapaan kuin puhelimessa, asiakastietojen kera. Klaanissa emme käsittele asiakastietoja (puhelinnumeroita, sim-kortin numeroita yms yms) mutta täällä autamme toki niin pitkälle kuin vain voimme ilman noita tunnistetietoja. Valinnanvaraa asiointikanavien suhteen siis on.
No, eipä tartte vaihtaa muita liittymiä Soneralle, kun palveluvaste lasketaan kuukausissa (:
Luulin, että maksukykyisistä asiakkaista kannattaisi pitää kiinni XD. Paljon järkevämpää tuntuukin olevan ärsyttää XD palkanmaksaja ja sitten yrittää houkutella massiivisilla ja kallilla tv-kamppiksilla takaisin XD
No niin, nyt on kerrottavaa.
Ensi alkuun pahoittelut ongelmista ja samaan hengenvetoon myös kiitokset - toit esiin epäkohdan koska meillä tosiaan ei ole ollut eikä ole vieläkään Easyyn nano-kokoista sim-korttia. Tarkennan: uusien pakettien mukana sellainen toki tulee mutta jälkikäteen sellaista emme pysty vaihtamaan jos tarve vaatii. Ja tähän teemme korjauksen, pyörät pyörivät jo taustalla että tämä epäkohta saadaan korjattua. Ottaa toki oman aikansa mutta etenee kuitenkin.
Se, miksi tieto meidän (eli minun ja Mian) sekä ko. Sonera Kaupan välillä on ristiriitaista johtuu siitä että meillä on olemassa kaikkia muita vaihtokortteja (normikoko + micro) mutta ei nano, ja tieto tästä eri tahoilla oli ristiriitaista. Joten tapauksesi suhteen saimme tarkennettua myös ohjeistuksia, kiitos myös tässä mielessä.
Olen järjestänyt yhden kappaleen Easy-liittymään sopivia nano sim-kortteja Jyväskylän Sonera Kauppaan ja se odottaa siellä sinua. Meillä ei ole täällä asiakastietoja käytettävissä joten en tiennyt kertoa kenestä on kyse mutta muistivat tapauksen joten kortti on varattu sinulle.
Samalla kun siellä käyt niin otahan esille myös nämä useat käynnit ko. myymälässä. He kirjaavat puolestasi reklamaation ja siinä kannattaa mainita näistä käynneistä aiheutuneet kulut. Meidän reklamaatioiden tekevät asiasta sitten päätöksen mitä kulujen suhteen tehdään.
Pahoittelut siis vielä kerran, toivottavasti jatkossa yhteistyö sujuu mutkattomammin. Ja kiitos kun toit esille nämä epäkohdat! Klaani on hyvä paikka kehittää Soneraa :)
EDIT: kortti siis odottaa siellä että voit käydä jo vaikka tänään hakemassa. Niinkuin Mia kertoi niin siellä on avajaiset joten jos pääset käymään huomenna tai sunnuntaina niin ainakin pahin avajaisruuhka on toivottavasti helpottanut.